Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحسن هاشمی روز جمعه در مراسم پایانی نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته های مکاترونیک و فناوری های وب در مشهد افزود: مشاغل این حوزه‌ها جایگزین نفت و معادن کشور هستند که می‌توانند در نظام اقتصادی و پیشرفت کشور تحول ایجاد کنند.

وی با بیان این که امروزه دانشگاه‌های ما تولید کاغذ یا مقاله می‌کنند و نیروی ماهر که جذب بازار کار شود ندارند ادامه داد: سازمان فنی‌ و حرفه‌ای در برخی رشته‌های سنتی بسیار موفق بوده‌ که باید این آموزشها را در حوزه‌ها و فناوری‌های جدید گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: کشور ما در بخش فناوری و اقتصاد دیجیتال ضعیف عمل کرده ولی این بخش در شاخص‌های صنعتی رشد خوبی داشته‌ است.

وی افزود: امسال در این بخش رشد ۶.۷ درصدی داشتیم که پیش‌بینی می‌شود به‌زودی به رشد ۱۰ ‌درصدی برسیم در حالی‌ که این بخش در اقتصاد چین ۳۸.۹ درصد رشد داشته‌ و هند در سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۱۳۹ میلیارد دلار یعنی بیش‌ از صادرات نفت ما صادرات فناوری اطلاعات داشته‌ است.

هاشمی با بیان اینکه بودجه این بخش و پژوهش بطور کامل اختصاص داده نمی‌شود ادامه داد: اگر در تحقیقات و توسعه به بخش نخبگان بیشتر توجه شود می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

وی گفت: ۲۳.۵ درصد تحقیقات توسعه‌ای در جهان در حوزه فناوری اطلاعات بوده‌ است در حالی که چهار درصد بودجه کشور ما برای حوزه فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده که چهار صدم درصد آن تاکنون تخصیص داده شده‌ است.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور افزود: بخش عمده‌ای از متخصصان فناوری اطلاعات کشور در استان خراسان رضوی رشد یافته‌اند و ۱۰ نفر از برترین‌های صنعت آی‌.تی کشور شهروندان خراسان‌ رضوی هستند.

وی ادامه داد: وجود نیروی انسانی ماهر در خراسان رضوی می‌تواند تحولی در کشور ایجاد کند و به رغم این‌که این استان در حوزه فناوری اطلاعات جایگاه هفتم را از نظر زیرساخت دارد اما جایگاه دوم کشور را از نظر نیروی انسانی ماهر به خود اختصاص داده است.

مهارت آموزی همراه با پیاده سازی آن امری مهم در حل مشکلات جامعه است

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: مهارت‌آموزی و پیاده سازی آن امری مهم در ارتباط با نیاز امروز و رفع مشکلات جامعه است.

یعقوبعلی نظری افزود: اگر ضمن یادگیری یک علم و دانش، هم‌زمان پیاده‌سازی آن هم صورت بگیرد و می‌توانیم به بهره‌وری از آن علم برسیم.

وی ادامه داد: ارتباط عملی بین اندوخته‌ها و داشته‌های علمی و آنچه در واقعیت و پیاده‌سازی نیاز داریم مهم است چرا که گاهی یک موضوع را می‌دانیم اما قادر به پیاده کردن آن نیستیم که این امر در همه عرصه‌ها موضوعیت دارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ما امسال افتخار میزبانی نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در دو رشته مکاترونیک و فناوری‌های وب را در مرحله کشوری داشتیم.

افشین رحیمی گل خندان با بیان اینکه ۳۷ نفر از جوانان سراسر کشور مدت سه روز در این مسابقات با هم رقابت داشتند افزود: این مسابقات ۶ برنده داشت که نفرات برتر به اردوی مسابقات جهانی که مهر ماه سال آینده در کشور چین برگزار می‌شود دعوت خواهند شد و امیدواریم بتوانیم در سطح بین‌المللی هم رتبه‌های عالی کسب کنیم.

وی با بیان اینکه هزینه‌های این مسابقات توسط شرکت‌ها و سازمانهای مردم‌ نهاد پرداخت شد ادامه داد: مسابقات امسال ۲ مشخصه مهم داشت که حضور دستگاه‌های آموزشی از قبیل وزارت علوم و وزارت آموزش‌ و پرورش و حمایت مردم و سازمان‌های مردم‌ نهاد و صنعتگران در برگزاری آن بود.

در این مراسم با حضور رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور و جمعی از مسوولان استانی از برگزیدگان مسابقات قدردانی شد.

برچسب‌ها سازمان نظام صنفی رایانه‌ ای مشهد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی استانداری خراسان رضوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی یعقوبعلی نظری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نظام صنفی رایانه ای مشهد سازمان نظام صنفی رایانه ای مشهد استانداری خراسان رضوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی یعقوبعلی نظری حوزه فناوری اطلاعات خراسان رضوی پیاده سازی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع فعالان حوزه آی سی تی کردستان گفت: برای توسعه اقتصاد دیجیتال و خدمات نرم‌افزاری مرزی بودن استان کردستان می‌تواند به عنوان یک مزیت مورد توجه قرار گیرد.

عابدی با اشاره به اینکه سال گذشته در 10استان کشور فعالیت دیجیتالی ویژه دانش‌آموزان انجام شد افزود: با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال 10 هزار دانش‌آموز کردستانی مهارت‌های دیجیتال را آموزش می‌بینند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: سال گذشته برای تأمین مالی شرکت‌ها در کشور 2هزارو 600میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

وی؛ در ادامه از احصا‌ء‌ مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت در استان کردستان و چاره‌اندیشی برای پیگیری و رفع آن‌ها از طریق وزارتخانه خبر داد.

سوری رییس پارک علم و فناوری استان هم عنوان کرد: 60 شرکت در استان کردستان در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت دارند.

کمبود تسهیلات و حمایتهای مالی از مطالبی بود که توسط صاحبان شرکتهای فناوری اطلاعات در این جلسه بیان شد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور