Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  حسینی نیا، رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار کرد: کشورها جز با استفاده از انسان‌های ماهر و توانمند به پیشرفت نرسیده‌اند و رشد و پیشرفت آنان با تلاش تکنسین‌های ماهر، کارگران و جوانان ماهر و متعهد که نسبت‌ به سازندگی کشور خود تعهد داشتند محقق شده است.

وی ادامه داد: ما نیز چاره‌ای نداریم جز این‌که کشور را تبدیل به یک کارگاه بزرگ مهارت‌آموزی کنیم و مسوولان نظام نیز دیدگاه‌های بسیار ارزشمند در این زمینه دارند و زمینه خوب و امکانات مناسب برای توسعه‌ مهارت فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بودجه امسال رشد اقتصادی ۸.۴ درصدی پیش‌بینی شده که این امر با افزایش بهره‌وری نیروی انسانی محقق می‌شود و آن نیز جز با مهارت‌آموزی و مجهز شدن به مهارت‌های روز اتفاق نمی‌افتد.

حسینی نیا بیان کرد:سرعت تحولات آن‌قدر افزایش یافته که مهارتها هم باید به روز شوند یعنی کسی که مهارتی دارد بعد از گذشت چند سال نیاز به آموزش دوباره دارد و طبق آمار سازمان بین‌المللی کار در سال ۲۰۳۰ یک میلیارد نفر از جمعیت جهان و ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ایران نیاز به آموزش مجدد خواهند داشت.

وی تاکید کرد: امسال ۵۴ درصد افرادی که در کنکور شرکت داشتند انتخاب رشته نکردند و این نشانه خوبی است چرا که خانواده ها متوجه شده اند که تنها راه سعادت فرزندان آنان رفتن به دانشگاه نیست و ما باید شرایط را برای مهارت آموزی جوانان فراهم کنیم.

حسینی نیا گفت: اگر بتوانیم جوانان بومی را به سوی مهارت آموزی هدایت کنیم یکی از بهترین فاکتورهای تولید برای اعتماد سازی سرمایه گذاران را فراهم کرده ایم و در این زمینه بخش خصوصی نیز باید ورود پیدا کند و از ظرفیت این بخش در توسعه مهارت آموزی باید استفاده کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای دانشگاه محوری نیروی انسانی مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۴۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی + فیلم

فرمانده گروه ۵۵ توپخانه نزاجا گفت: در این پادگان سربازان وظیفه در کنار فراگیری آموزش‌های نظامی برای ارتقای مهارت فنی خود در دوره‌های مختلف فنی وحرفه‌ای شرکت می‌کنند.


امیر کرمی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی گروه توپخانه ۵۵ ارتش را با همکاری فنی وحرفه‌ای افزود: شرکت کنندگان پس از فراگیری آموزش‌های تئوری فنی وحرفه‌ای در آزمون شرکت کرده و همچنین به صورت عملی دوره‌ها را فرا می‌گیرند.

او ارتقای مهارت فنی وآماده به کار بودن سربازان را پس از گذراندن دوره خدمت از مهمترین اهداف برگزاری این دوره‌ها دانست وگفت: سربازان در بیش از ۶۰ رشته فنی وحرفه‌ای شرکت می‌کنند و با مهارت آموزی در محیط کار واقعی آشنا می‌شوند.


امیر سرتیپ دوم ستاد کرمی فرمانده گروه ۵۵ توپخانه نزاجا هم گفت: پارسال ۸۰۰ سرباز وظیفه موفق به دریافت گواهینامه مهارت فنی وحرفه‌ای از این پادگان نظامی شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی
  • شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
  • مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی + فیلم
  • ارزش آفرینی رویکرد مهم در مشتری محوری بانک صنعت و معدن
  • «میز آزمایشگاهی سیار» طراحی و ثبت اختراع شد
  • رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی