Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از  سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، سید سعید راد با اعلام اینکه هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه با قیمت ۲۷ هزار و ۷۷۰ تومان و گوشت مرغ منجمد با قیمت ۲۰ هزار تومان و هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ با قیمت ۳۹ هزار تومان در میادین و بازارهای میوه و تره بار به صورت مستقیم بین شهروندان توزیع می‌شود، افزود: هر کیلوگرم شقه گوسفندی نیز با قیمت ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان در این مراکز به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تأکید شهردار تهران برای توسعه بازارهای میوه و تره بار در همه محلات پایتخت خبر داد و گفت: علاوه بر ساخت و بهره‌برداری از بازارهای جدید، تجهیز بازارهای موجود فاقد غرفه‌های مواد پروتئینی به این غرف را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم و در نظر داریم تا پایان سال، ۲۰ بازار دیگر را نیز به غرفه‌های محصولات پروتئینی مجهز کنیم.

اختلاف ۴۱ درصدی قیمت انواع میوه در میادین

راد با اعلام اینکه در حال حاضر، قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار به طور متوسط ۴۱ درصد از میانگین قیمت‌های سطح شهر پایبن‌تر است، خاطرنشان کرد: این نسبت در قیمت میوه‌های یلدایی شامل انار، هندوانه، ازگیل و خرمالو به ۳۴ درصد و در قیمت سبزیجات و صیفی‌جات به ۳۳ درصد می‌سد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اعلام اینکه نرخنامه‌های انواع میوه و تره بار و سایر محصولاتی که در میادین عرضه می‌شود، در سایت این سازمان بارگذاری می‌گردد، گفت: عموم شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی mayadin.tehran.ir قیمت محصولات میادین را ملاحظه کرده و با قیمت‌های محصولات مشابه در سطح شهر مقایسه کنند.

وی با اعلام اینکه علاوه بر میوه‌های یلدایی، سایر خوراکی‌هایی که معمولاً در شب یلدا مصرف می‌شوند از جمله آجیل و خشکبار و ماهی نیز در میارین میوه و تره بار عرضه می‌شود، افزود: در حال حاضر، هر کیلوگرم انار به قیمت ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان، هندوانه مینابی و محبوبی به قیمت ۶ هزار و ۶۰۰ تومان، هندوانه چیتی به قیمت ۵ هزار و ۶۰۰ تومان و ازگیل به قیمت ۱۸ هزار تومان به صورت دستچین در میادین ارائه می شود.

به گزارش ایرنا، بیش از  ۲۶۰ میدان و بازار میوه و تره بار در مناطق ۲۲ گانه تهران فعال است.

برچسب‌ها شهرداری تهران سعید راد شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران سعید راد شهر تهران شهرداری تهران سعید راد شهر تهران میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار

محسن دارابی، رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به خطرات و معضلات میدان بار قدیمی شهر کرمانشاه، گفت : این مجموعه بیش از نیم قرن قدمت دارد و کاملا فرسوده است و با توجه به اینکه سقف برخی غرفه‌ها از تیر چوب است، در صورت بروز یک آتش سوزی ساده، شاهد فاجعه‌ای عظیم در این مجموعه خواهیم بود.

وی افزود: یکی دیگر از معضلات اصلی این مجموعه، معضل ترافیکی است و با توجه به اینکه میدان بار کرمانشاه اکنون در دل شهر قرار گرفته، تردد خودرو‌های سنگین به آن و ایجاد ترافیک مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد کرده است.

دارابی با تاکید بر لزوم جابجایی میدان بار کرمانشاه، گفت: در این زمینه پیگیری‌های بسیاری انجام داده ایم و اراضی بسیاری مشخص کرده ایم تا در نهایت به زمینی مناسب در چالابه رسیدیم که هم کاربری غیرکشاورزی داشته و هم از وسعت خوبی برخوردار بوده و هم فاصله نهایتا نزدیکی با شهر دارد.

وی تاکید کرد: مالک این زمین که برای راه اندازی میدان بار اعلام آمادگی کرده به عنوان سرمایه گذار در این پروژه حضور دارد. در همین راستا یک تفاهم نامه به امضاء رسید، اما با ارسال آن به شورای شهر رد شد.

دارابی گفت: اینکه به چه دلیل این تفاهم نامه در شورای شهر رد شده را هنوز نمی‌دانیم، اما ما باز هم با سرمایه گذار این پروژه پیگیر راه اندازی میدان بار هستیم، چرا که یک ضرورت برای شهر کرمانشاه است.

رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه گفت: باز هم پیگیر اخذ مصوبه اجرای این پروژه از شورای شهر هستیم و درصورتی که شورا موافقت کند، پروژه میدان بار را امسال اجرایی می‌کنیم.

وی با اشاره به وسعت ۲۱ هکتاری زمین در نظر گرفته شده برای احداث میدان بار جدید کرمانشاه، گفت: این زمین ۲۰ برابر میدان بار جدید وسعت دارد و قطعا می‌توان میدان باری شکیل و با خدماتی به مراتب بهتر در آن احداث کرد.

به گفته دارابی هزینه راه اندازی میدان بار جدید کرمانشاه حدود ۲۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی به سختی جابجایی صنوف فعال در میدان بار کنونی کرمانشاه هم اشاره و تصریح کرد: در صورت موافقت شورا، با چالش دیگری در زمینه جابجایی میدان بار مواجه هستیم و آن برخی صاحبان اصناف میدان بار هستند که تمایل چندانی برای جابجایی ندارند.

دارابی گفت: با توجه به قیمت هر متر زمین در میدان بار، طبیعی است که برخی تمایلی برای جابجایی نداشته باشند، درحالیکه با این جابجایی میدان بار جدید هم ارزش پیدا می‌کند و این جابجایی یک ضرورت است.

 دارابی به معضل دیگر شهر کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: یکی از مشکلات فعلی شهر، پارکینگ‌ها هستند که بطور کامل رها شده و نظارتی بر فعالیت آنها اعمال نمی‌شود.

وی افزود: در گذشته پارکینگ‌ها تحت نظارت پلیس راهور فعالیت داشتند و بعدا تحت نظارت سازمان مشاغل شهری شهرداری درآمدند و بعد از آن نوبت به شورای حمل و نقل ترافیک رسید، اما در حال حاضر هیچ نهادی نظارتی که باید بر پارکینگ‌ها ندارد و عملا این مراکز بصورت «رها شده» در سطح شهر فعالیت دارند.

دارابی گفت: همین عدم نظارت‌ها موجب شده که هر کس یک زمین خالی بدست آورده، با مجوز و بی مجوز یک پارکینگ راه انداخته و بدون هیچگونه امکانات خاصی هر مقدار پولی که می‌خواهد از شهروندان می‌گیرد و هیچ کس هم نیست که نظارت کند.

رییس سازمان مشاغل شهری شهرداری کرمانشاه گفت: در حال حاضر تنها چهار پارکینگ تحت نظر شهرداری قرار دارد و بقیه یا مجوز ندارند و یا مجوز دارند، اما بر کار آنها نظارت نمی‌شود.

دارابی گفت: ساماندهی پارکینگ‌ها مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها از جمله فرمانداری، پلیس اماکن، تعزیرات، اصناف و... را می‌طلبد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین میوه و تره‌بار اعلام شد
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • قیمت حبوبات در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران اعلام شد
  • راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار
  • حداکثر اختلاف قیمت گوجه‌فرنگی از میدان تا خرده‌فروشی ۳۵ درصد است
  • برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه
  • قیمت قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار