Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، سید جواد ساداتی نژاد در ادامه سفر یک روزه هیئت دولت به استان یزد، در جمع خبرنگاران شهرستان مهریز گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در حوزه کشاورزی، توسعه صادرات محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه کشور هدف در زمان سفارش محصول باید استانداردهای خود را به کشور مبدا اعلام کند و این قاعده کار تجاری است، افزود: در توسعه صادرات، رعایت استانداردهای بازارهای هدف بسیار مهم است و طبیعتاً در این مسیر مذاکراتی با کشورهای همسایه انجام داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مشکلاتی که اخیراً در برخی از محصولات صادراتی به وجود آمد، مربوط به عدم ثبت آفت کش‌های مصرفی که کم خطر هم بودند، در کشور هدف بود که با مذاکرات انجام شده مشکل به زودی برطرف خواهد شد.

ساداتی نژاد در رابطه با مشکلات موجود در ترانزیت محصولات کشاورزی از مرز آذربایجان خاطرنشان کرد: برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه، مسیرهای هوایی و دریایی به غیر از مرز آذربایجان پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: محصولات کشاورزی صادرات مرز محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: با راهکارهای در نظرگرفته شده امیدوار هستیم صادرات صنایع‌دستی رونق دوباره‌ای پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدرضا بابایی صبح امروز برای ارزیابی کیفیت محصولات صنایع‌دستی قاین به این شهرستان سفر کرده بود و  از کارگاه‌های صنایع‌دستی در رشته‌های جاجیم‌، پلاس، گلیم و گبه، گوهرتراشی، سفره‌آردی و بخارادوزی بازدید کرد.  

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین در این بازدید ضمن آشنایی با فعالیت صنعتگران شهرستان قاینات، اطلاعاتی در مورد رشته‌های فعال، کیفیت و کمیت محصولات هنری تولیدی، شهرستان دریافت کرد و گفت:  با راهکارهای در نظرگرفته شده امیدوار هستیم صادرات صنایع‌دستی رونق دوباره‌ای پیدا کند.

حمید عباس‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات نیز در این بازدید بیان کرد: کشور چین با جمعیت یک و نیم میلیارد نفری می‌تواند بازار خوبی برای صادرات صنایع‌دستی استان در راستای صادرات غیرنفتی باشد.

وی گفت: بازار این کشور به عنوان یکی از اهداف صادراتی دارای وسعت و تنوع بوده و سیاست دولت چین مبنی بر تشویق واردات، در برنامه پویش‌های تبلیغاتی و عملیاتی می‌تواند مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ 257

دیگر خبرها

  • دلایل سرریز کمک‌های غرب به میدان بازی منافعی به نام اوکراین
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • توسعه صادرات ، مستلزم توانمند سازی بازاریابی تولیدکنندگان
  • صادرات بخش کشاورزی بیش از ۲۰ درصد رشد کرد/عراق مقصد نخست صادرات
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • آخرین جزئیات پیش‌بینی بارش‌ها و دمای هوا تا مهر ۱۴۰۳ / لانینا جایگزین ال‌نینو می‌شود؟
  • رشد ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۶.۳ میلیارد دلاری صادرات محصولات غذایی و کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • کشور‌های همسایه مقصد ۸۰ درصد صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران