Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضامنتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگوی با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره رفع نقص قانون حفظ مالکیت معنوی، اظهار داشت: ما مسئولیت اخلاقی و قانونی نسبت به هم داریم و اگر اخلاقی و اجتماعی از جایگاه و منزلت شخصی استفاده کنیم حتما باید رضایت آن را جلب کنیم در غیر این صورت یک کار غیراخلاقی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در این زمینه خلاء قانونی هم داریم اما چون این موضوع کاملا برای قانونگذار روشن است قانونگذار برای آن ضرورتی ندیده است.

وی افزود: احترام و موضوع رعایت مسائل اخلاقی به عهده جامعه گذاشته شده است اما باید نسبت به آن موارد و نکات اخلاقی افراد پایبند باشند و نباید بدون اجازه از نام و اسامی افراد به خصوص چهره های شناخته شده سواستفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه نشستی مشترک میان کمیسیون فرهنگی و جمعی از هنرمندان باید تشکیل شود، گفت : هنرمندان همچنین مصادیق آشکاری را به ما در کمیسیون فرهنگی ارائه کنند چرا که آن ها به دلیل احترام برای مردم شاید نتوانند از نام و نشانشان دفاع کنند اما ما می توانیم در مجلس بر اساس مسئله نظارتی این موضوع را پیگیری کنیم. 

منتظری اضافه کرد: همچنین با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به موازات نشست مشترک جلسه ای را برای دفاع از هنرمندان که از هر گونه اسامی آنها بدون کسب اجازه سواستفاده شود تشکیل خواهیم داد تا شاهد تکرار چنین مواردی نباشیم بسیاری از چهره های شاخص حرمت نگه می دارند و ما وظیفه داریم نسبت به حقوق دیگران مدافع باشیم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: در کمیسیون ما کمیته ای تخصصی تحت عنوان هنر و رسانه داریم و منتظر حضور جمعی از هنرمندان هستیم که به این موضوع رسیدگی و مسئله را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس مالکیت معنوی هنر منتظری غلامرضا منتظری کمیسیون فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل انتظامی: طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم

به گزارش جام جم آنلاین، سردار احمدرضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

 فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

سردار رادان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسون فرهنگی که جزء اولین واحد‌ها و بخش‌هایی بود که در این موضوع پای کار بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: طرح نور با موفقیت حرکت می‌کند

 حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در حاشیه جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با فرمانده کل انتظامی کشور که در محل ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: عفاف و حجاب جزو احکام الهی است و هر مسلمانی باید نسبت به این موضوع احترام قائل باشد و کشور ما اسلامی است و باید قوانین اسلامی نیز داشته باشد. اقدامات انجام شده نیز در مسیر درست و خوبی است.

 حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان این که خوشبختانه اقدامات فراجا با ملاحظاتی که مدنظر قرار می‌دهد برای اجرای قانون و عملیاتی شدن آن منجر به این می‌شود که جمعیت عفیف ما احساس بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: بابت این اقدامات به فرمانده کل انتظامی و یکایک کارکنان این فرماندهی دست مریزاد می‌گویم.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی تاکید کرد: امیدواریم از ۳۲ دستگاهی که در این موضوع وظیفه دارند همگی پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند و به احکام الهی التزام داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: همه چیز رو به پیشرفت است و امیدواریم مجلس انقلابی که تا کنون پای کار این موضوع بوده در آینده نیز پای کار باشد.

دیگر خبرها

  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور پلیس می‌مانیم
  • فرمانده کل انتظامی: طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی با سردار رادان
  • طرح نور را با قوت و هوشمندی ادامه می‌دهیم
  • رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • مجلس پای کار برای اجرای طرح نور فراجا است
  • آقای مدیر نماوا ! از حرفهایتان درباره هنرمندان شرم نمی‌کنید؟ (+فیلم)
  • آقای مدیر نماوا ! از حرفهایتان درباره هنرمندان شرم نمی‌کنید؟