Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نشست هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان امروز در فرمانداری دهدشت برگزار شد.

دارا کریمی‌نژاد در این نشست با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی درباره تشدید بارندگی و وقوع سیل خواستار آمادگی ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان جهت مقابله با حوادث احتمالی شد.

فرماندار کهگیلویه گفت: ادارات در مواقع بحران منتظر دستورالعمل و بخشنامه و قوانین نباشند شهرداری‌ها روستاها را هم پوشش خدمات دهند و نگویند در حیطه وظایف ما نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول به آغاز عملیات دو مداره شدن برق بخش‌های چاروسا و دیشموک اشاره کرد و افزود: این پروژه با 100 میلیارد تومان آغاز شده اما معارضاتی دارد، بخشداران با هماهنگی دستگاه قضا مشکل را حل کنند تا کار سریعتر پیش برود.

محرومیت دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان از امکانات و تجهیزات از قبیل ماشین آلات معضل اساسی و تکراری در جلسات مدیریت بحران است. این بار هم مدیران دستگاه‌ها از نبود بیل مکانیکی و لودر گفتند و معلوم نیست کمبودها و نبودها تا کی به قوت خود باقی باشد و در جلسات به یکدیگر یادآوری شود.

شهرستانی که گستردگی شهر و پراکندگی روستاها احتمال بحران در هر حادثه‌ای دور از انتظار نیست برای تأمین ماشین آلات سنگین و مورد نیاز به گفتار لفظی در نشست‌های دورهمی اکتفا شده و هیچ مدیری به خود زحمت پیگیری و مطالبه از اداره کل نداده است.

شهرداری به عنوان مرکز مدیریت شهری که مساحت یکهزار هکتاری را پوشش می‌دهد مواقع بحران در نبود امکانات و تجهیزات زمینگیر می‌شود. به گفته سرپرست شهرداری این نهاد خدمات‌رسان از بیل مکانیکی محروم است، 2 دستگاه لودر دارد که یکی سالم است.

حفاری و گودبرداری‌های آب و فاضلاب در خیابان‌ها و معابر شهری خود عامل بحران‌زایی است که در سرعت لاک‌پشتی اجرای طرح فاضلاب همواره شهروندان را آزار می‌دهد.

کنده‌کاری‌های اصلاح نشده در جاهایی که طرح تکمیل هم شده در سایه بی‌خیالی مجری طرح و متولیانی که باید نسبت به مرمت اقدام کنند کاملا مشهود است. این حفاری‌ها در مواقع بارندگی بیش از هر زمان دیگری زندگی را به کام مردم تلخ می‌کنند.

موسوی، حفاری‌های آب و فاضلاب را باعث بروز آمدن مشکلات خواند و افزود: به ویژه در خیابان پست قدیم این حفاری و گودبرداری خطراتی را ایجاد کرده است.

رئیس راهداری در این نشست باز هم از خراب بودن یکی از دستگاه‌های لودر راهداری خبر داد و گفت: 2 دستگاه در دیشموک و چاروسا فعالیت دارند لودری که در دهدشت مستقر است قابل کار نیست؛ در صورت نیاز لودر اجاره می‌شود.

همچنین رئیس آب و فاضلاب با اشاره به خرابی بیل مکانیکی این اداره گفت که در صورت نیاز از پیمانکاران تأمین می‌شود.

سید عادل رهبریان با بیان اینکه نیروهای هلال‌احمر در آماده باش هستند، تصریح کرد: امدادگران در طول سال آماده خدمات‌رسانی هستند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه گفت: تلفن 112 و ثابت 3800 آماده دریافت هر گونه گزارش حوادث است.

طاهری مسؤول حوادث فرمانداری نیز با اشاره به صورتجلسه بعد از حوادث گفت: گزارش‌های نیروی انتظامی در این زمینه دردسرسازند و مشکلی از مردم حل نمی‌کند.

 

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: هشدار سیل بحران فارس کهگیلویه دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت

مدیرکل بحران استانداری کرمان با بیان اینکه سیلاب‌ها خسارت جانی در استان کرمان نداشت، گفت: برآورد خسارات سیل پس از فروکش کردن سیلاب‌ها انجام می‌شود. - اخبار استانها -

حمید سالخورده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به آخرین وضعیت بارندگی‌ها و جاری شدن سیلاب‌ها در جنوب استان کرمان، اظهار داشت: با توجه به صدور هشدارهای سطح قرمز هواشناسی، از چند روز گذشته در استان اطلاع‌رسانی‌ها انجام و تمهیدات لازم اندیشیده شده بود و خوشبختانه تاکنون نزولات جوی جنبه رحمت اللهی را داشته و خسارت جانی خاصی را نداشتیم.

وی با تشکر از مردم صبور جنوب استان کرمان که همکاری خوبی داشتند، گفت: مجموعه عوامل مدیریتی و عوامل ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های جنوبی استان، تیم‌های واکنش سریع را از دو روز قبل آماده کرده و ادوات مقابله با سیل در جنوب استان کرمان فراهم شده بود و همه در آماده باش بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره با اینکه این سامانه جوی تا فردا در استان کرمان فعال است و همه باید همکاری لازم را با مجموعه مدیریتی و اعضای ستاد مدیریت بحران استان داشته باشند تا به سلامت از این شرایط عبور کنیم، بیان کرد: تاکنون تلفات جانی ناشی از سیل در استان نداشتیم.

وی با بیان اینکه به دلیل احتمال جاری شدن سیلاب‌ها چند شهرک در جنوب استان و در شهرستان منوجان، در شهرستان قلعه گنج، در منطقه چاه‌دادخدا حوزه رمشک و در منطقه کروچان شهرستان جازموریان تخلیه شدند، ادامه داد: ساکنان این مناطق درهای محل‌ امن، اسکان اضطراری داده شدند.

سالخورده با اشاره با اینکه امروز بارش باران در جنوب استان نسبت با دیروز کمی فروکش کرده است، گفت: با توجه به طغیان رودخانه‌های فصلی و وجود گل‌ولای در جنوب استان برآورد خسارات وارد شده با ابنیه راه‌ها و محصولات کشاورزی فعلاً امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها تا فردا در سطح استان وجود دارد، بیان کرد: پس از فروکش کردن سیلاب‌ها و رودخانه‌ها ارزیابی‌ها از خسارات سیلاب‌ها در استان انجام و به مدیریت بحران استانداری ارسال می‌شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • نیاز به ماشین‌آلات راهسازی برای بازگشایی راه‌های نیکشهر
  • بازگشایی محورهای مسدود شده بر اثر سیل در نقاط سیل زده کشور
  • ماشین آلات راهسازی سایر استان‌ها برای بازگشایی مسیرهای سیستان و بلوچستان بکارگیری شدند
  • ساخت شهرک صنفی کارگاهی در رزن
  • شهرک صنفی کارگاهی در رزن احداث می‌شود
  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند
  • انسداد ۳۲ محور شریانی و غیرشریانی به دلیل سیل اخیر
  • پلاک گذاری ۵۴۵ دستگاه تراکتور در محمودآباد
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت
  • ۲۱ روستای چابهار در محاصره سیل و گرگروها