Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فاطمه محمدبیگی روز شنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین تشکل های صنفی حمل و نقل جاده‌ای استان با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری و تشکر از خدمات و تلاش‌ کارکنان و فعالان این حوزه، اضافه کرد: با توجه به صدمات و افزایش آلودگی های ناشی از تردد ناوگان فرسوده، در فراکسیون محیط زیست مجلس هم این موضوع به طور جدی پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی بر روند توسعه حمل و نقل الکترونیکی تاکید و تصریح کرد: امروز دولت سیزدهم به طور جدی در پی تحقق دولت الکترونیک بوده و بودجه ویژه ای نیز برای سال آینده به این مساله اختصاص داده است و دست اندرکاران صنعت حمل و نقل باید با همفکری نخبگان این حوزه و با نگاهی آینده پژوهانه طرح و ایده‌های خود را در این زمینه ارایه کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون قزوین با ثبت تردد سالانه ۲۷۰ میلیون دستگاه خودرو بعد از تهران و البرز سومین استان پرتردد کشور بوده و محل عبور ۱۳ استان کشور است اما سهم آن از این جایگاه تنها آلودگی و تصادفات رانندگی بوده در حالی که باید متناسب با این جایگاه، سهمیه ویژه‌ای از بودجه کشور به آن اختصاص یابد.

به گفته وی، به لحاظ موضوع گردشگری نیز قزوین طی این سال ها نه یک مقصد، بلکه معبر مهم گردشگری به شمار رفته و براساس شواهد موجود، شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی اغلب مراکز گردشگری در استان بوده است.

حمل بیش از ۸۲ هزار تن کالا از بندر امام به قزوین 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین نیز در  این دیدار ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر، اظهار داشت: امسال به دلیل حجم زیاد محموله‌های ذخیره سازی شده، سه هزار و ۴۱۲ دستگاه از ناوگان حمل و نقل کالای استان قزوین راهی بندر امام در استان خوزستان شده و توانستند ۸۲ هزار و ۳۱۲ تن کالا را به مقصد قزوین و استان‌های همجوار حمل کنند.

جواد حق لطفی افزود: با توجه به فعالیت کارخانه قند قزوین به عنوان یکی از هفت کارخانه قند کشور، امسال ناوگان باری قزوین با پشتکار و همت رانندگان توانست ۱۳۳ هزار تن محصول چغندرقند را در شرایط بسیار سخت آب و هوایی از جنوب کشور به این واحد تولیدی حمل کند.

وی تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل مسافر استان قزوین نیز در هشت ماهه نخست امسال ۲۴۰ هزار مسافر را جابه جا کرده، هرچند این میزان نسبت به مدت مشابه گذشته روند افزایشی داشته اما در مقایسه با سال‌های پیش از شیوع ویروس کرونا رقم خوبی نیست و رانندگان ما در این حوزه به دلیل ممنوعیت و محدودیت های ترددها آسیب های فراوانی را متحمل شدند.

حق لطفی با اشاره به هزینه‌ و مشکلات موجود ناوگان حمل و نقل استان قزوین، خاطرنشان کرد: تشکل‌های صنفی و رانندگان ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر در شرایط سخت اقتصادی کشور و با وجود همه مشکلات، کارهای بزرگی انجام دادند و برای ادامه کار نیازمند حمایت های دولت و مجلس هستند.

به گفته حق‌لطفی، واحدهای تولیدی استان با توجه به اینکه از تمام ظرفیت و امکانات موجود استفاده می‌کنند باید حمل این کالاها را نیز به ناوگان حمل و نقل قزوین واگذار کنند اما گاهی مشاهده می شود که متاسفانه صاحبان کالا این کار را به ناوگان استان‌های دیگر می‌سپارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: پایانه‌های بار استان به هیچ وجه اجازه جا به جایی بار بدون بارنامه به رانندگان خود را نمی‌دهند و همین مساله نیز کمک بزرگی به ارسال محموله به شکل صحیح و سالم به مقصد برای صاحبان بار ایجاد می‌کند.

وی همچنین به مشکلات تردد خودروهای حامل مواد معدنی با اضافه تناژ در جاده های روستایی اشاره و تصریح کرد: این خودروها مشکلات و خسارت‌های زیادی را هم به جاده وارد کرده و هم باعث افزایش حوادث و سوانح جاده ای می شوند.

در ادامه این جلسه، تعدادی از روسای انجمن‌های صنفی حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین درخواست‌های خود را با نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی مطرح کردند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایرنا نماینده مجلس شورای اسلامی استان قزوین دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایرنا مجلس شورای اسلامی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایرنا نماینده مجلس شورای اسلامی استان قزوین دولت راهداری و حمل و نقل جاده ای حمل و نقل جاده ای استان مجلس شورای اسلامی ناوگان حمل و نقل استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین از تعیین و تکلیف ۳۳ اتوبوس گازسوز درون شهری بعد از ۵ سال انتظار خبر داد. - اخبار استانها -

سید محمد مهدی تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری، اظهار داشت: در کشور بالغ بر 2500 دستگاه اتوبوس گازسوز وجود داشته که تمامی این اتوبوس‌ها به دلیل سازگار نبودن شرایط اقلیمی و جغرافیایی با ساختار اتوبوس گاز سوز تماما به دیزل تبدیل شده‌اند.

وی افرود: پلیس راهور به دلیل تغییر در ارکان خودرو از تعویض پلاک و انتقال مالکیت خودرو جلوگیری می‌کند.

تقوی یادآور شدبر این اساس، سازمان اتوبوسرانی نسبت به تعیین وتکلیف وضعیت 33 دستگاه اتوبوس گازسوز ناوگان خود که در اختیار بخش خصوصی است، اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین، خاطرنشان کرد: لایحه سازمان اتوبوسرانی قزوین مبنی بر تعیین و تکلیف اتوبوس‌های تبدیلی در قالب سه راهکار پیشنهادی به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شده است و پس از تایید در فرمانداری قزوین اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین تصریح کرد:  فرمانداری شهرستان قزوین در خصوص لایحه سازمان اتوبوسرانی سه پیشنهاد کلی را برسی و ابلاغ نموده است.

وی ادامه داد: روش اولی که فرمانداری قزوین تایید و ارسال کرده استف پرداخت وجه خودرو به بهره بردار به قیمت کارشناسی روز است.

تقوی تصریح کرد: در روش دوم نیز فرمانداری ابلاغ کرده است که بهره‌بردار می‌تواند با خودروی تبدیلی در اختیار فعلی خود به مدت 5 سال قرارداد بسته و به فعالیت در خطوط سازمان ادامه داده، و در صورت نیاز به اورهال کردن خودرو نسبت به میزان قرارداد تا سقف 500میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به روش سوم این چنین تاکید کرد: در روش سوم بهره‌بردار می‌تواند به‌ازای اتوبوس در اختیار یک خودروی جایگزین از ناوگان فعال و یا غیرفعال اتوبوسرانی دریافت کرده و بنا به خودروی انتخابی از ناوگان خارج و یا به فعالیت در ناوگان ادامه دهد. در این روش بهره‌بردار می‌تواند تا سقف 49 درصد سهم مالکیت داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • رفع ۴۰۰ نقطه پرحادثه در کشور/ احداث بزرگراه اهواز خرمشهر در دستور کار
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • ثبت رکورد جدید جابه جایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل کردستان
  • خریداری ۵ هزار دستگاه کانتینر با سرمایه گذاری ۱۸ میلیون دلار