Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار رستمعلی رفیعی آتانی روز شنبه در نشست با خیران مدرسه ساز استان قزوین که در سالن اجتماعات سپاه استان برگزار شد، از مدرسه سازی به عنوان یک باقیات صالحات مهم در امور خیر یاد کرد و افزود: جنس کار مدرسه سازی چون عمل صالح باقی می ماند و مردم همیشه از این کار بهره مند می شوند.

وی اظهار داشت: وظیفه ماست تا صاحبان توفیق خدمت را در این زمینه به جامعه معرفی کنیم چون در واقع آنها شهیدان زنده هستند و عمل و رفتار آنها مصداق شهادت است و از مال خود برای رضای خدا انفاق می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رفیعی  آتانی با بیان اینکه هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند بدون پیشرفت علمی به توسعه پایدار دست یابد، افزود: در این مسیر خیران مدرسه ساز با ساخت و تجهیز مدارس تضمین کننده توسعه پایدار هستند و تا به امروز به خوبی در این عرصه ایفای نقش کردند.

وی تاکید کرد: تولید علم و ایجاد قدرت علمی، پایه و اساس پیشرفت انقلاب اسلامی است و کشوری که می‌خواهد پیشرفت و توسعه پایدار داشته باشد باید از قوه فکر و خلاقیت نیروی انسانی جوان استفاده کند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه امروز ایران جزو کشورهای برتر در عرصه علمی است و مقالات ما در دنیا مشتریان زیادی دارد و توفیقات خوبی در زمینه نانو و چشم پزشکی کسب کردیم.

وی در ادامه با اشاره به اهداف بسیج، اضافه کرد: این نهاد تنها برای دفاع مقدس تشکیل نشده است، بلکه تشکیلات بسیج برای تمام صحنه‌های انقلاب به منظور حفظ ارزش‌های نظام در عرصه‌های مختلف بوده است که به خوبی توانسته نقش خود را ایفا کند.

سردار رفیعی آتانی افزود: بسیج به عنوان یک نهاد مردمی بنا بر مقتضیات زمان مأموریت‌های مختلفی را بر عهده می‌گیرد تا با حضور در صحنه ها برای پیشبرد اهداف نظام تلاش کند.

وی کار خیران در مناطق روستایی و مناطق محروم استان را حائز اهمیت خواند و افزود: یکی از راهبردهای مهم و اصلی ما در امر توسعه، توجه به مناطق کم برخوردار استان بوده که در این زمینه کمک و یاری خیران بسیار مهم و کارساز است.

سردار رفیعی آتانی با بیان اینکه خیران در حوزه‌های مختلف از جمله در بحث سیل، اربعین و کرونا کارنامه‌ای موفق داشته‌اند، اظهار داشت: حضور خیران در این شرایط سخت در کمک به مناطق محروم و اقشار ضعیف جامعه بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است.

۳۵۰ خیر مدرسه ساز در استان قزوین مشغول فعالیت هستند

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه خیران مدرسه ساز بازوان توانمند آموزش و پرورش در توسعه و تجهیز مدارس هستند، گفت: هم اکنون ۳۵۰ خیر مدرسه ساز در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

عسگرعلی جوانبخت افزود: کار خیران مدرسه‌ساز نسبت به سایر خیران، درجه و مرتبه بالاتری دارد، چراکه هدف خیران مدرسه ساز تسریع فرایند تعلیم و تربیت، یعنی همان فلسفه وجودی انسان است.

جوانبخت افزود: در دهه ۷۰ شاهد مدارس چهار شیفته بودیم در حالی که امروز به همت عالی خیران و تلاش‌های دولت تعداد مدارس سه شیفت انگشت شمار شده است.

وی اظهار داشت: از سال ۷۶ تاکنون ۷۵ درصد مدارس ما غیرمستحکم بود که این رقم اکنون به کمتر از ۲۵ درصد رسیده است.

جوانبخت تصریح کرد: در حال حاضر در سطح استان به ۷۵ واحد آموزشی نیاز داریم که اغلب این نیاز در شهرک‌های اقماری از جمله مهرگان است.

این مسوول افزود: هم اکنون ۳۶۰ خیر مدرسه ساز در استان فعال هستند که حدود ۳۰ درصد ساخت مدارس استان را برعهده گرفته‌اند.

جوانبخت یادآور شد: امسال خیران مدرسه ساز ۴۰۰ میلیارد ریال در امر مدرسه سازی تعهد کرده‌اند که بیش از ۷۰ درصد آن محقق شده و بخش عظیمی از نیاز فضای آموزشی استان تأمین می‌شود.

استان قزوین دارای ۲ هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان است.  

برچسب‌ها مدارس استان قزوین خیران مدرسه ساز قاسم سلیمانی مدرسه سازی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس استان قزوین خیران مدرسه ساز مدارس استان قزوین خیران مدرسه ساز قاسم سلیمانی مدرسه سازی دانش آموزان خیران مدرسه ساز استان قزوین مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه از بدو تأسیس تاکنون در حال مجاهدت در راه حق است

امام جمعه بوشهر نقش سپاه در عرصه‌های مختلف را برشمرد و گفت: نهاد الهی از بدو تأسیس تاکنون از درون و برون کشور در حال مجاهدت در راه حق است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله صفایی‌بوشهری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) بوشهر با بیان اینکه اندیشه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشأت گرفته از ایمان الهی است، اظهار داشت: این نهاد الهی از بدو تأسیس تاکنون از درون و برون کشور در حال مجاهدت در راه حق است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به نقش استراتژیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه تصریح کرد: سپاه از زوایای مختلفی همچون دفاعی، عمرانی، سازندگی، فرهنگی، سیاسی و غیره نقش بسیار موثر را تاکنون در کشور و بیرون از مرزها به ارمغان آورده است.

امام جمعه بوشهر نقش سپاه در عرصه‌های مختلف را برشمرد و افزود: سپاه پاسداران علاوه بر مأموریت‌های ذاتی خود نقش مهمی در رسیدگی به مشکلات جامعه در ابعاد گوناگون فرهنگی، عمرانی، خدماتی و اشتغال‌زایی دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر سپاه پاسداران را از مولفه اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از دوران 8 سال دفاع مقدس در عرصه‌های متعددی سبب سربلندی، افتخار و قدرت امت اسلامی و یکی از مولفه‌های اقتدار بین‌المللی در کشور شد.

سپاه تجلی ایثار و فداکاری است

سرتیپ علی رزمجو هم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: با تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست امام خمینی(ره) ایثار، فداکاری و آزادی در انقلاب اسلامی شکل گرفت.

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر یکی از آثار و برکات مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ترویج فرهنگ آزادیخواهی دانست و اذعان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متشکل از امتی سلحشور و مومن است که در دل خود نیز بسیج مستضعفین را که متشکل از آحاد مردم انقلابی می‌باشد جای داده است.

وی با بیان اینکه سپاه در ابعاد مختلف فعالیت‌های متعددی را به ارمغان آورده و سرمنشأ رویدادهای تاریخی بزرگ است تصریح کرد: سپاه تجلی ایثار و فداکاری است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از آمادگی سپاه به هرگونه تهدیدات دشمنان خبر داد و بیان کرد: امروزه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با داشتن دو رکن اساسی ایمان و تجهیزات به روز آماده دفاع از انقلاب اسلامی و پاسخگویی به هر نوع تهدیدات دشمن است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • اسرائیل سیلی سختی را از ایران تجربه کرد
  • دیدار مسئولان قزوین از فرمانده سپاه استان
  • مسئولان قزوین امروز میهمان فرمانده سپاه استان شدند
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشأت گرفته از ایمان الهی است
  • سپاه از بدو تأسیس تاکنون در حال مجاهدت در راه حق است
  • سپاه تجلی ایثار و فداکاری است
  • دیدار استاندار قزوین با فرمانده سپاه صاحب الامر (عج)