Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی حوزه هنری، این نمایشگاه شامل ۴۲ اثر از مجموعه نقاشی‌های دیجیتال علیرضا ذاکری است که در رسانه‌ها منتشر شده‌اند.

این نمایشگاه، دوشنبه ۲۹ آذرماه ساعت ۱۴ افتتاح می‌شود. عموم علاقه‌مندان می‌توانند از ۳۰ آذرماه تا ۷ دی‌ماه از نمایشگاه «ضیافتِ خط، رنگ، نقش» دیدن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا ذاکری، نقاش، طراح و کارتونیست متولد سال ۱۳۴۷ در شهر گرگان است. وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۲ به شکل حرفه‌ای با نقاشی و خوش‌نویسی آغاز کرد و از سال ۶۶ به مدت یک دهه، طراحی و نقاشی را به شکل آکادمیک را نزد استاد هادی تقی‌زاده گذراند.

اولین نمایشگاه آثار علیرضا ذاکری، در سال ۱۳۶۶ در مشهد، نمایشگاه عکاسی مستند اجتماعی بود. وی در اواخر دهه ۶۰ به هنر کاریکاتور روی ‌آورد و آغاز فعالیت کارتون مطبوعاتی او از سال ۱۳۷۲ بود. وی علاوه بر نوشتن مقالات تخصصی کاریکاتور، تصویرسازی برای روزنامه‌ها و مجلات، طراحی چند صد جلد کتاب در حوزه ادبیات، طراحی پوستر و … داوری جشنواره‌ بین‌المللی کاریکاتور کتاب، آیات شیطانی، وال استریت و… جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی گرافیک را در کارنامه خود دارد.

آثار او در جشنواره‌های معتبر کاریکاتورحضور یافته و جوایزی در زمینه کاریکاتور و گرافیک از کشورهای ژاپن، چین، مقدونیه انگلیس و ایران دریافت کرده است. از آخرین جوایز ذاکری، کسب جایزه طوبای زرین از نهمین جشنواره تجسمی فجر در سال ۱۳۹۵ و جایزه و مدال زرین بخش نقاشی پنجمین جشنواره هنر مقاومت در سال ۱۳۹۷ بوده است.

ذاکری در سال ۱۳۹۰ درجه ۲ هنری را از وزارت ارشاد دریافت کرد. مجموعه کاریکاتورهای «مویه‌هایی درباد» با موضوع دفاع مقدس از مهم‌ترین آثار ذاکری بشمار می‌رود.

ذاکری معتقد است هنرمندان تجسمی باید در زمینه‌های مختلف هنری صاحب تخصص جدی باشند تا بتواند آثار بینارشته‌ای خلق کرده و سبک‌های جدید هنری را ابداع کنند. از همین روی، ذاکری در کنار فعالیت حرفه‌ای در نقاشی؛ سال‌ها در زمینه گرافیک، طراحی، عکاسی، تصویرسازی، خوش‌نویسی و رشته‌های دیگر تجسمی مطالعه داشته و صاحب اثر است. همچنین با دست به قلم شدن، آثاری در زمینه شعر دارد.

برچسب‌ها حوزه هنری انقلاب اسلامی هنرهای تجسمی حوزه هنری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه هنری انقلاب اسلامی هنرهای تجسمی حوزه هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی هنرهای تجسمی حوزه هنری علیرضا ذاکری حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری

شهردار منطقه ۵ تهران با حضور در محل فعالیت‌های گردشگری شهرداری تهران از ثبت سه اثر تاریخی در فهرست ثبت آثار ملی در سال جدید خبر داد.

به گزارش ایسنا، داوود گودرزی با اشاره به برپایی پنج ایستگاه اطلاع‌رسانی ویژه گردشگران نوروزی و فعالیت ۲۹ کانون گردشگری در منطقه پنج اعلام کرد: بیش از ۴۸۰۰ گردشگر در چند روز ابتدای نوروز مخاطب ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و استقبال این منطقه بوده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: منطقه پنج با توجه به حضور پر برکت ۱۳ امامزاده و داشتن ظرفیت‌های تفریحی نظیر مجموعه تفریحی باغ وحش و دریاچه ارم، مراکز گردشگری طبیعی «کن و فرحزاد» هر ساله پذیرای گردشگران مذهبی و طبیعت گردان است.

گودرزی در ادامه از برگزاری چهار جشنواره شکوفه‌های گیلاس در اردیبهشت، جشنواره شاتوت در تابستان، جشنواره خرمالو در پاییز سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های در دست اقدام حوزه گردشگری این منطقه، ثبت دوحسینیه سرآسیاب، نور و امامزاده شعیب (ع) در فهرست آثار ملی است.

وی اظهار کرد: تعداد آثار ثبت شده گردشگری منطقه پنج در میراث فرهنگی تا سال گذشته ۱۸ مورد بوده است که در اردیبهشت ماه به ۲۱ ثبت در حوزه بناهای تاریخی و آداب و رسوم خواهد رسید.

بر اساس گزارش سایت شهر، شهردار منطقه پنج در پایان به انتشار کتابچه جاذبه‌های گردشگری دو زبانه (فارسی و انگلیسی)، انتشار فلش کارت‌های جاذبه‌های گردشگری منطقه ۵، فیلم‌های گردشگری منطقه به دو زبان و ارائه نقشه‌های جاذبه‌های گردشگری منطقه، ثبت تمبر پل آجری و اجرای تورهای مجازی گردشگری اشاره و اظهار کرد: در تلاشیم با همت همه همکاران و همراهی ستاد گردشگری شهرداری تهران با توجه به ظرفیت‌های مذهبی و تاریخی موجود، حوزه‌های گردشگری منطقه پنج را وسعت داده و این منطقه به یک تفرجگاه بزرگ در تهران تبدیل شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اوتیسم در کاشان
  • برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اوتیسم
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 
  • افتتاح نمایشگاه «ماه نگاره‌های آسمانی» در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان+تصاویر
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت