Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@23:09:48 GMT

جاعل مدارک تحصیلی در کرج دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۹۱۰۷

جاعل مدارک تحصیلی در کرج دستگیر شد

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سرهنگ محمد نادربیگی اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام اقدامات اطلاعاتی از ارائه ۲ فقره مدرک تحصیلی جعلی به یکی از ادارات دولتی مطلع و بررسی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی اضافه کرد: محل سکونت افرادی که اقدام به ارائه مدرک تحصیلی جعلی کرده بودند شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد که در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که این افراد برای ارتقای شغلی و حقوقی اقدام به خریداری مدرک جعلی از متصدی یک کافی نت به مبلغ ۳۵ میلیون تومان کرده اند.

نادربیگی گفت: بلافاصله کارآگاهان به کافی نت جاعل و متهم اصلی پرونده اعزام شدند و با هماهنگی مقام قضائی نامبرده را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی با اشاره به اعتراف متهم به ۲ فقره جعل مدرک تحصیلی تصریح کرد: این فرد با دریافت نمونه مدرک تحصیلی از اینترنت اقدام به جعل آن‌ها برای اشخاص دیگر می کرد.

نادربیگی در پایان با اشاره به تکمیل پرونده و معرفی متهمان به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: از شهروندان عزیز نیز درخواست داریم که به هیچ عنوان به وعده های واهی کلاهبرداران در زمینه جعل مدرک تحصیلی با ثبت درسامانه سازمان سنجش و امثال آن توجه نکنند و در صورت مشاهده موارد مشابه موضوع را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه دستگیری قاتل کارآگاهان جنایی آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند چهار نفره‌ای که مبلغ ۲۸ میلیارد ریال از فروشندگان لوازم ساختمانی و لوازم خانگی کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسین ترکیان اظهار کرد: اواخر سال گذشته تعدادی از فروشندگان لوازم و تأسیسات ساختمانی و مغازه‌های فروش لوازم خانگی با مراجعه به پلیس آگاهی استان اصفهان اعلام کردند چند فرد ناشناس اقدام به خرید کالا از آنان با چک صیادی کرده‌اند، اما پس از مراجعه به بانک متوجه می‌شوند که حساب صاحبان چک خالی و به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده است.

وی افزود: با اظهارات شاکیان، پرونده‌ای در اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان تشکیل و پس از انجام تحقیقات جامع و کامل مشخص شد اعضای یک باند تبهکاری ابتدا افراد معتاد و کارتن خواب را شناسایی و پس از رسیدگی به وضعیت ظاهری آنها اقدام به ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و سیم کارت به نام این افراد، سپس با مراجعه به بانک و ارائه مدارک هویتی آنها دسته چک بانکی را دریافت و با این دسته چک‌های بدون پشتوانه اقدام به خرید کالا از فروشگاه‌های لوازم ساختمانی و لوازم خانگی کرده و با این شیوه از آنان کلاهبرداری می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و رصد هوشمندانه خود افراد معتاد که صاحبان اصلی چک‌های صیادی بودند را شناسایی و دستگیر کردند و با اعترافات آن‌ها هویت متهمان اصلی پرونده را به‌دست آوردند.

ترکیان عنوان کرد: با هماهنگی مرجع قضائی کارآگاهان در چند عملیات جداگانه سه نفر از اعضای این باند را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند و در ادامه متهم ردیف چهارم و از اعضای اصلی باند که در زمینه خرید و فروش چک‌های بانکی بدون پشتوانه و شناسایی افراد کارتن خواب فعالیت داشت و به صورت مخفیانه زندگی می‌کرد، سحرگاه اول فروردین سال جاری در یکی از مناطق شهر اصفهان شناسایی و طی یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

وی با بیان اینکه متهمان توانسته بودند از ۸ فروشنده تجهیزات ساختمانی و لوازم خانگی بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال کلاهبرداری کنند، خاطرنشان کرد: سرانجام با اعترافات صریح متهمان به بزه ارتکابی خود این افراد برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

کد خبر 739476

دیگر خبرها

  • مامور قلابی و همدستش در سیرجان، دستگیر شدند
  • از کاهش سرقت های نوروزی تا دستگیری رسید ساز جعلی در همدان
  • مامور قلابی پلیس و همدستش در سیرجان دستگیر شدند
  • معضل بارنامه‌های جعلی/ قاچاق گازوئیل با ۱۰۰ برابر قیمت
  • گروگان‌گیری اتباع در محله دولت آباد شهر ری
  • گروگان‌گیری در محله دولت آباد شهر ری
  • هشدار رئیس پلیس فتا لرستان در خصوص پیامک‌های جعلی در ایام نوروز
  • جزئیات گروگان گیری در جنوب تهران تشریح شد/آزادی ۳ مرد ربوده شده
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • خودروی ۶۰ میلیاردی در کرمان، توقیف شد