Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@13:28:36 GMT

تداوم بارش‌ها تا دو روز آینده

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۹۳۷۱

ورود سامانه بارشی جدید منجربه جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف گیر، تاخیر و یا لغو پرواز می‌شود. ناطقان: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، تشدید فعالیت سامانه بارشی مانند بارش باران، گاهی توام با وزش باد شدید موقت، در مناطق گرمسیر همراه با رعد و برق و در نواحی سردسیر و ارتفاعات بارش برف و وزش باد شدید از ۲۷ آذرماه وارد کشور شده و تا اول دی ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس اعلام سازمان هواشناسی فردا (۲۸ آذرماه)، شهر‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، اردبیل، خوزستان، شمال بوشهر، اصفهان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی و خراسان رضوی، در سطح زرد و در معرض وزش باد شدید، بارش باران در مناطق گرمسیر گاهی رعد و برق، و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف قرار دارند.

این سامانه بارشی برخی از نقاط کشور را مانند چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان در وضعیت نارنجی یعنی بارش باران، گاهی توام با وزش باد شدید موقت، در مناطق گرمسیر همراه با رعد و برق و در نواحی سردسیر و ارتفاعات بارش برف قرار داده است که در این شرایط توصیه می‌شود از هرگونه توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبرو‌ها و دهانه پل‌ها پرهیز شود.

تجهیز خودرو‌ها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی ناشی از بارش برف و وقوع سیلاب الزامی است.

در روز دوشنبه (۲۹ آذرماه) هم شهر‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، شمال بوشهر، اصفهان، شمال فارس، همدان، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران و خراسان رضوی در وضعیت زرد و شهر‌هایی مانند چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات غربی اصفهان در این روز وارد وضعیت نارنجی می‌شوند.

شهر‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد، کرمان، شمال فارس، شمال سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قم، لرستان، خوزستان، بوشهر، نیمه شمالی فارس، اصفهان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی و یزد در روز سه شنبه (۳۰ آذرماه) بارش باران در مناطق گرمسیر گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف را تجربه خواهند کرد.

این سامانه بارشی، چهرشنبه (یک دی ماه) به پایان می‌رسد که در این روز شهر‌های جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه دارای وضعیت نارجی هستند که احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال تاخیر در پرواز در این شهر‌ها پیش بینی شده است.

استحکام بخشی به نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ها، عایق بندی و محافظت از کندوها، استفاده از بادشکن جهت جلوگیری از شکستگی شاخه و تنه درختان و حتی ریشه کن شدن درخت با توجه به باد و سرما در مناطق سردسیر، دامداری‌ها نسبت به خشک نگهداشتن سطح زمین و مسدود نگهداشتن درب‌های سالن‌ها اقدام نمایند، عدم انجام آبیاری جهت جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان به دلیل باد، عدم آهک پاشی در استخر‌های خاکی که آب آن تخلیه شده به دلیل شدت بالای وزش باد توصیه‌هایی است که در این زمینه به کشاورزان می‌شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: تداوم بارش ها ، سازمان هواشناسی ، سامانه بارشی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تداوم بارش ها سازمان هواشناسی سامانه بارشی رودخانه ها و مسیل ها مناطق گرمسیر آذربایجان غربی سامانه بارشی وزش باد شدید بارش باران رعد و برق بارش برف جاده ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حمایت مردم آذربایجان شرقی از عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مردم شهرستان جلفا در حمایت از عملیات «وعده صادق» رژه موتوری و خودرویی راه انداختند و از این طریق شکسته شدن هیمنه پوشالی رژیم جعلی صهیونیستی را جشن گرفتند.

مردم شهرستان مرند نیز در حمایت از عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم غاصب اسرائیل، در میدان امام خمینی (ره) این شهر تجمع کرده و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش شیرینی در مناطق مختلف استان، از دیگر جلوه های حمایت و شادمانی مردم در حمایت از عملیات بی سابقه موشکی سپاه پاسدارن است.

مردم شهرستان بستان آباد هم در حمایت از عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم غاصب اسرائیل، در پارک صبای شهر بستان آباد تجمع کرده و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

همچنین تجمع خودجوش مردمی منطقه مهربان هم در حمایت از عملیات وعده صادق، برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های رگباری در جنوب شرقی کشور
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی از مناطق کشور
  • تداوم بارش ها در کرمان؛ هوا سردتر می‌شود
  • تداوم بارش های رگباری در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری
  • تداوم حمایت مردم آذربایجان شرقی از عملیات «وعده صادق»
  • رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور