Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، در جهان امروز، نبض توسعه اقتصادی و پویایی افراد در زندگی شهری و روستایی در دستان ارزشمند فعالان عرصه حمل ­و­نقل عمومی می ­تپد و قطعا تمامی خدمتگزاران این عرصه به خوبی آگاه هستند که مسیر توسعه و پیشرفت همواره با فراز و فرودهایی همراه است؛ اما هدف والای این قشر زحمت­کش آن چنان که در اساسنامه­ های اتحادیه و سازمان­های حمل ­و­نقل همگانی کشور نیز دیده شده تلاش برای ارائه خدمات به مردم شریف ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمل­ ونقل یکی از سرمایه های بزرگ  هر کشوری است که اگر کشوری، حمل ونقل ضعیف داشته باشد از نظر اقتصادی بسیار ضعیف می شود و باید دست بوس فعالان حمل و نقل کشوری باشیم که در سرمای زمستان و گرمای تابستان باز هم با عشق کار خود را انجام دهند.

در تاریخ تحولات کشور عزیزمان روزها و ایام سرنوشت ­سازی بوده­ اند که نقشی تعیین کننده در شکل گیری و انسجام شبکه حمل و نقل کشور داشته اند و ۲۶آذر سال۱۳۶۲ نیز از آن جمله است.

این روز، روز قدردانی از خدمات ارزشمند رانندگان و سایر دست اندرکاران و شاغلان بخش حمل و نقل کشوری و فرصتی مناسب برای بازنگری نیازها و مشکلات این بخش است.

به همین مناسبت به سراغ رانندگان تاکسی­ های درون شهری فیروزآباد رفتم و از نزدیک مشکلات آن­ها را جویا شدم و پای درد و دل­های آنان نشستم و هم چنین با شهروندان عزیزی که از این وسایل استفاده می­ کردند مشکلاتشان را جویا شدم.

در شهرستان فیروزآباد ۳۱3 تاکسی درون شهری وجود دارد و چند نفر از رانندگان به نمایندگی از بقیه مشکلاتشان را مطرح کردند و خواستار رسیدگی مسئولان مربوطه شدند.

آنها در گفت و گو با خبرنگار فارس گفتند: اولین و البته مهم ترین مشکل ما در رابطه با پول خرد است که در صورت نداشتن پول خرد باعث ناراحتی راننده و هم چنین مسافر می شود و از مسئولان می خواهیم که در این زمینه با ما همکاری لازم را داشته باشند و با در اختیار گذاشتن دستگاه های کارت خوان رایگان این مشکل را برطرف کنند.

این رانندگان ادامه دادند: مشکل بعدی ما توزیع رایگان لاستیک در کلان شهرها است و در شهر فیروزآباد تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است و هم چنین نبود جایگاه سوخت ویژه تاکسی ها در این شهرستان یکی دیگر از معضلات است، به نحوی که در یک روز حداقل ۲ساعت از تایم کاری را باید در صف های طولانی سپری کنیم.  

این قشر زحمت کش اظهار کردند: تعدادی از ما رانندگان مشکل بیمه داریم چون رانندگان قبل از سال ۹۲ همگی بیمه شده اند به نحوی که فقط ۵۰درصد از سهم بیمه را راننده می پردازد و اما به رانندگان جدید بیمه تعلق نمی گیرد و از مسئولان مربوطه می خواهیم که به جد این مشکلات را بررسی کنند.

مشکلات شهروندان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

بعد از شنیدن مشکلات رانندگان تاکسی به سراغ شهروندان رفتم و در مورد مشکلاتشان در رابطه با برخورد رانندگان با مسافران پرسیدم.

شهروندان فیروزآبادی نیز اظهار کردند: مشکل اصلی ما عدم یکسان سازی کرایه ها در سطح شهر است و بعضی از این رانندگان خیلی بیشتر از آن چه که حق قانونی آن ها است کرایه می گیرند و در صورت اعتراض شروع به سروصدا می کنند و ما از مسئولان مربوطه می خواهیم که این شرایط هر چه زودتر سروسامان بگیرد.

بعد از بررسی مشکلات رانندگان تاکسی در سطح شهر و شهروندان به سراغ رئیس سازمان تاکسیرانی رفتم و از او علت این مشکلات را جویا شدم.

 رئیس سازمان تاکسیرانی فیروزآباد گفت: در رابطه با در اختیار گذاشتن دستگاه های پوز، مکاتباتی با بانک شهر، بانک ملت و ملی انجام دادیم و با توجه به تحریم هایی که انجام شد نتوانستیم این دستگاه ها را خریداری کنیم و به صورت رایگان در اختیار رانندگان قرار دهیم.

روح الله کشاورز افزود: ارائه دستگاه های پوز به صورت آزاد مستلزم پرداخت هزینه های بسیار بالایی است که این هزینه در توان سازمان، شهرداری و راننده تاکسی نیست و تمام تلاش ما این است که بتوانیم در آینده دستگاه های پوز رایگان در اختیار رانندگان قرار دهیم.

وی اظهار کرد: حدود سه سال است که به صورت جد پیگیر هستیم و در همین زمینه مکاتبه و جلساتی را برگزار کردیم و با بانک ملی(فدات) به توافق رسیدیم که از طریق شعب بانک مرکزی حداقل به ۶۰ تاکسی پوز رایگان به صورت موقت بدهند که در صورت درست اجرا شدن این طرح به بقیه تاکسی ها هم اختصاص یابد.

 رئیس سازمان تاکسیرانی فیروزآباد علت عدم همکاری شرکت ها برای ارائه پوز رایگان را این گونه بیان کرد و گفت: در شهرهای کوچک تراکنش پایین است و به آن اندازه مد نظر نمی رسد و هم چنین این دستگاه ها باید یک درصد سود برای شرکت داشته باشد.

کشاورز بیان کرد: در رابطه با مشکل پول خرد با هماهنگی شورای شهر به توافق رسیدیم که برای رفاه حال شهروندان قیمت ها را رند کنیم که باعث دردسر برای راننده و مسافر نشود.

رئیس سازمان تاکسیرانی با توجه به عدم استقبال راه اندازی شرکت تعاونی توسط رانندگان گفت: با پیگیری های انجام شده با مدیر عامل سازمان چندین مرحله لاستیک تعاونی در سال ۹۸ و ۹۹ در بین رانندگان تقسیم کردیم و مورد استقبال قرار گرفت اما علت توزیع رایگان لاستیک در کلان شهرها این است که تاکسیرانی یک شرکت تعاونی حمل و نقل دارد که رانندگان عضو این شرکت هستند و ماهیانه حق عضویت پرداخت می کنند.

کشاورز در ادامه توزیع داد: آنها در قبال پرداختی های رانندگان تاکسی، این شرکت ها به صورت قرعه کشی و یا تقسیم سود از دریافتی سرمایه گذاری ها، خدماتی از قبیل دادن لاستیک های رایگان به آنان ارائه می دهند اگرچه که ما نیز درمورد راه اندازی شرکت تعاونی به رانندگان عزیز اعلام آمادگی کردیم ولی متاسفانه هیچ استقبالی نشد.

بیمه رانندگان تا سال آینده اجرایی می شود

وی در مورد بیمه رانندگان اظهار کرد: تا قبل از دولت روحانی، رانندگان تاکسی مشمول بیمه می شدند و فقط۵۰درصد هزینه آن را راننده پرداخت می کرد اما در زمان دولت روحانی با توجه به کمبود بودجه و اعتبار مقرر شد که به رانندگان جدید بیمه تعلق نگیرد و دولت ۵۰درصد سهم خود برای پرداخت بیمه را قطع کرد ولی رانندگانی که از قبل بیمه بودند، بیمه آن ها قطع نشد.

رئیس سازمان تاکسیرانی ادامه داد: در سال های گذشته جلسات متعددی بین اتحادیه حمل و نقل همگانی شهری، سازمان تاکسیرانی، شهرداری و معاونت حمل و نقل عمومی با تامین اجتماعی برگزار شد و این تفاهم نامه با تامین احتماعی به نتیجه نرسید.

کشاورز گفت: حدود یک ماه گذشته جلسه ای با اتحایه حمل ونقل همگانی شهری داشتیم و قول دادند که تا آخر سال مشکل بیمه رانندگان حل می شود و این یک طرح کشوری است و در آینده شاهد بیمه رانندگان جدید خواهیم بود.

احداث جایگاه سوخت تاکسی های درون شهری در آینده

مسئول سازمان تاکسیرانی عنوان کرد: با توجه به درخواست مکرر رانندگان مبنی بر اختصاص جایگاه سوخت به تاکسی های درون شهری؛ به صورت آزمایشی نازلی از جایگاه سوخت را مختص تاکسی ها قرار دادیم اما بعد از گذشت مدتی به دلیل ازدحام جمعیت و مسائل امنیتی که در صورت بروز مشکل غیرقابل برگشت بود، این طرح با مشکل روبرو شد.

کشاورز ابراز کرد: در آینده تصمیم داریم که زمینی را برای احداث جایگاه سوخت خریداری کنیم که در این زمینه رایزنی ها انجام دادیم که در صورت خرید زمین، در طراحی آن برنامه ریزی هایی انجام گیرد تا یک جایگاه را فقط به تاکسی های درون عمومی اختصاص دهیم.

شهروندان باید خود بازتاب دهنده مشکلاتشان به مسئولان باشند.

وی با بیان اینکه ما هر سال اسفند ماه، نرخ پیشنهادی برای کرایه تاکسی ها را به شورای شهر می دهیم گفت:  با تصویب نرخ کرایه ها توسط شورا، رانندگان موظفند آن را جلوی شیشه ماشین خود نصب کنند و هم چنین ما این نرخ نامه ها را در روزنامه های سطح شهر چاپ می کنیم تا شهروندان عزیز از نرخ های تصویب جدید آگاه شوند.

رئیس سازمان تاکسیرانی ادامه داد: در صورت بروز تخلفات شهروندان می توانند با شماره های اعلام شده در پایین نرخ نامه رانندگان و هم چنین در روزنامه های سطح شهر با تاکسیرانی تماس بگیرند و البته گشت تاکسیرانی در سطح شهر هم بر عملکرد رانندگان نظارت دارند که شهروندان عزیز می توانند تخلفات را به این گشت ها هم اعلام کنند تا رسیدگی ها در این زمینه انجام شود.

کشاورز اظهار کرد: اگر شهروندان درمورد تخلفات رانندگان تاکسی به ما گزارش بدهند، ما ابتدا راننده را به سازمان تاکسیرانی فرامی خوانیم و از او می خواهیم که علت انجام کارش را توضیح دهد و در شرایطی هم راننده را به کمیته انضباطی ارجاع می دهیم تا مشکلات با جزئیات بیشتر بررسی شود.

انتهای پیام/ ج

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه اقتصادی تاکسیرانی حمل و نقل درون شهری توسعه رفاه شهروندان حق و حقوق رانندگان رئیس سازمان تاکسیرانی رانندگان تاکسی بیمه رانندگان جایگاه سوخت درون شهری دستگاه ها حمل و نقل هم چنین تاکسی ها سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی

به گزارش خبرگزاری مهر، شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: نظر به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی‌های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند.

وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E50A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بیان داشت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی ،نرسیده به میدان انقلاب اسلامی ، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی‌های برقی و ساز و کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده اقدام نمایند.

کد خبر 6087567 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • بازبینی ادواری همه خطوط تاکسیرانی