Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌های ضمن اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور تا روز چهارشنبه، نسبت به بارش برف و باران در ۲۳ استان هشدار صادر کرد.

به گزارش بازارنیوز، اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی به شرح زیر است.

توصیف سامانه: وزش باد شدید

زمان شروع: اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۹

زمان پایان: پیش از ظهر چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۱

نوع مخاطره: وزش باد شدید

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۹: خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، اردبیل.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۳۰: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد، کرمان، شمال فارس، شمال سیستان و بلوچستان.

چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۱: جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان.

اثر مخاطره: خسارت به گلخانه‌ها و احتمال شکستن شاخه درختان

توصیه: استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ها، عایق بندی و محافظت از کندوها، استفاده از بادشکن جهت جلوگیری از شکستگی شاخه و تنه درختان و حتی ریشه کن شدن درخت با توجه به باد و سرما در مناطق سردسیر، دامداری‌ها نسبت به خشک نگهداشتن سطح زمین و مسدود نگهداشتن درب‌های سالن‌ها اقدام نمایند، عدم انجام آبیاری جهت جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان به دلیل باد، عدم آهک پاشی در استخر‌های خاکی که آب آن تخلیه شده به دلیل شدت بالای وزش باد

توصیف سامانه: تداوم فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۷

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۱

نوع مخاطره: بارش باران در مناطق گرمسیر گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۷: جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، خوزستان، خراسان شمالی، قزوین، البرز، قم، تهران، شمال بوشهر و ارتفاعات سمنان.

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۸: خوزستان، شمال بوشهر، اصفهان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی و خراسان رضوی.

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۹: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، شمال بوشهر، اصفهان، شمال فارس، همدان، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران و خراسان رضوی.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۳۰: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قم، لرستان، خوزستان، بوشهر، نیمه شمالی فارس، اصفهان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و یزد.

چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۱: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال تاخیر در پرواز.

توصیه: پرهیز از رفت وآمد غیر ضروری بین شهری، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و عدم صعود عشایر کوچ‌رو به ارتفاعات، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برف روبی در مناطق سردسیر، تجهیز خودرو‌ها به ادوات زمستانی.

/ تسنیم

برچسب ها: هواشناسی ، هشدار تشدید ، فعالیت سامانه بارشی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Q2p

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: هواشناسی هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی چهارشنبه ۱۴۰۰ ۱۰ آذربایجان غربی آذربایجان شرقی فعالیت سامانه خراسان شمالی شنبه ۱۴۰۰ ۰۹ خراسان رضوی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه

آفتاب‌‌نیوز :

این سامانه بارشی مخاطراتی از قبیل رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گرد و خاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد را به همراه خواهد داشت.

در روز جمعه استان‌های اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال‌وبختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب لرستان، جنوب ایلام، شرق کرمانشاه، ارتفاعات استان‌های تهران، قزوین، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی میزبان این سامانه خواهند بود.

استان‌های کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شرق زنجان و ارتفاعات استان‌های کردستان و کرمانشاه نیز در روز شنبه شاهد فعالیت این سامانه خواهند بود.

برای روز یکشنبه فعالیت سامانه در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، شرق فارس، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و مازندران ادامه خواهد داشت.

همچنین در روز دوشنبه نیز سامانه بارشی یاد شده استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، ایلام، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان، بوشهر، یزد، کرمان، سمنان، قم، گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات فارس را در بر خواهد گرفت.

از مخاطرات این سامانه می‌توان به احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی اشاره کرد.

در نتیجه سازمان هواشناسی نسبت به اقداماتی از جمله احتیاط در سفر‌های برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.شف

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟
  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه
  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان
  • هواشناسی ۳۱ فروردین ۱۴۰۳/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران
  • بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها
  • هواشناسی ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سامانه بارشی در راه ایران / پیش‌بینی وضع آب و هوا تا ۵ روز آینده