Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:47:29 GMT

سدهای غرب کشور آماده مهار سیلاب‌های احتمالی

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۲۵۶۴

سدهای غرب کشور آماده مهار سیلاب‌های احتمالی

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، موسسه تحقیقات‌ آب وزارت نیرو پیش‌بینی‌کرد که حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه، زهره- جراحی و حوضه‌های جنوبی، کارون بزرگ و کرخه از بامداد روز گذشته به مدت ۸۴ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلی‌متر بارش خواهند داشت و در پی آن احتمال وقوع سیل وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، امروز معاون بهره‌برداری شرکت منابع آب و نیروی ایران خبر از آمادگی سدهای این منطقه برای مهار سیلاب‌های احتمالی داد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «جلال‌الدین حجتی» افزود: همچنین نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب و نیرو در فصل زمستان با آمادگی کامل تولید انرژی خواهند داشت.

وی ادامه‌داد: از نیمه دوم شهریور تعمیرات دوره‌ای واحدهای نیروگاهی تحت بهره‌برداری این شرکت مطابق با دستورالعمل‌های موجود آغاز شده و با وجود محدودیت‌ منابع مالی، برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام گرفته تا با شروع فصل زمستان و اعمال محدودیت‌های سوخت در نیروگاه‌های حرارتی، بخشی عمده‌ای از واحدهای نیروگاهی شرکت آب و نیرو متناسب با حجم آب ذخیره شده در مخازن سدها، تولید انرژی داشته باشند.

حجتی گفت: شرکت آب و نیرو با در اختیار داشتن سهم ۲۷ درصدی از مجموع ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور نقش مهمی در پایداری شبکه برق و تامین انرژی مطمئن به‌ویژه در مواقع پیک مصرف تابستان و زمستان به عهده دارد و از ابتدای سال آبی جاری تاکنون نیروگاه‌های برق‌آبی تحت بهره‌برداری شرکت آب و نیرو به میزان ۳۵۰ هزار مگاوات ساعت تولید انرژی داشته‌اند.

به گزارش ایرنا، گزارش تازه موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو بیانگر آن است که بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور و همچنین پایش مدل‌های جهانی و منطقه‌ای پیش‌بینی آب و هوا، موارد محتمل وقوع سیلاب تا روز ‏سه‌شنبه ۳۰ آذرماه به شرح زیر پیش‌بینی شده است:

در حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه، زهره- جراحی و حوضه‌های جنوبی، کارون بزرگ وکرخه و مرزی غرب از بامداد روز شنبه،  وقوع بارشی به مدت ۸۴ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیمتر رخ خواهد داد.

در استان‌های خوزستان (به‌ویژه نواحی شمالی و شرقی) و چهارمحال و بختیاری وقوع بارشی به مدت ۷۲ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۱۴۰ تا ۱۸۰ میلیمتر رخ می‌دهد.

برچسب‌ها سازمان هواشناسی كشور بارش باران گزارش ملی سیلاب ها خوزستان دریاچه ارومیه سیل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی كشور بارش باران گزارش ملی سیلاب ها سازمان هواشناسی كشور بارش باران گزارش ملی سیلاب ها خوزستان دریاچه ارومیه سیل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران وزارت نیرو شرکت آب و نیرو وزارت نیرو پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فرماندار یزد در حاشیه این جلسه گفت:پیرو هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ضرورت داشت ستاد بحران شهرستان با حضور دستگاه‌های مرتبط و خدمات رسان برگزار و هماهنگی‌های لازم در این زمینه به عمل آید.

سید محمدرضا مدرسی افزود: برای به حداقل رساندن خسارت احتمالی بارش‌های پیش رو به شهروندان و زیرساخت‌ها شهری، هماهنگی بین بخشی برای هم پوشانی خدمات انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه و سوابق مدیران در سال‌های گذشته نسبت به حوادث احتمالی برنامه ریزی انجام و کشیک‌هایی برای آمادگی دستگاه‌ها و نیرو‌های خدماتی برای ۴۸ ساعت آینده در نظر گرفته شده است.

مدرسی خاطر نشان کرد: با تشریح خدماتی که لازم است رقم بخورد و با ظرفیت دستگاه‌هایی که وجود دارد، ان شاء الله شاهد بارش‌های پرخیر و برکت و بدون حادثه باشیم. 

تعطیلی تمامی کمپ‌های کویرنوردی و دیگر تفرجگاه‌های خارج از شهر که در مسیر احتمالی سیلاب می‌باشند و اطلاع رسانی سازمان جهادکشاورزی به دامداران و کشاورزان برای آمادگی و مقابله با خسارات احتمالی ناشی از فعالیت سامانه بارشی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • لایروبی و مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان برای مهار سیلاب
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز/ مدیرآن آماده‌باش شدند
  • پیش‌ بینی سیلاب در ۱۵ استان کشور
  • پیش‌ بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌ ذبینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور