Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر بودجه ۱۴۰۱ اصلاح نشود در تهران فاجعه رخ می‌دهد و ما نمی‌توانیم حتی دو واگن مترو خریداری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران در جلسه امروز _یکشنبه ۲۸ آذرماه_ شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نامه نگاری‌هایی که با کمیسیون‌های مختلف مجلس برای اصلاح بودجه ۱۴۰۱ در حوزه حمایت‌های شهرداری تهران انجام شده، اظهار کرد: از اعضای شورای شهر تهران می‌خواهیم با توجه به ارتباط نزدیکی که مجلس دارند در خصوص اصلاح بودجه تلاش کنند اگر این اصلاحات رخ ندهد، فاجعه رخ خواهد داد و نباید انتظاری از تهران سال آینده داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به جای جبران از بودجه شهرداری‌ها، نسبت به سال گذشته نیز کاسته شده است و اعتبارات هنوز پرداخت نشده این خبر خوبی برای تهران نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: تهران برای نجات از ترافیک و آلودگی هوا نیاز به تقویت حمل و نقل عمومی دارد و از رئیس مجلس شورای اسلامی که از نزدیک با این مشکلات آشنا هستند، می‌خواهم که به حق مردم شهر تهران و سایر شهرداری‌ها توجه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مرور اتفاقات هفته آینده، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگو و نمونه زنی که در مکتب اسلام و پیامبر تربیت شده بودند خود را نشان دادند و در طول تاریخ سید نساء عالمین نامیده شدند، کمتر روی جنبه مبارزات مثبت حضرت فاطمه زهرا در دوران کوتاه زندگی خودشان صحبت شده باشد که حق است بیش از این صحبت شود.

چمران ادامه داد: مشکلات، ناراحتی‌ها، ناهنجاری‌ها و قدرناشناسی های مردم آن زمان مطرح می‌شود که به حق نیز هست و نباید چنین اتفاقاتی رخ می‌داد، اما جنبه مبارزاتی ایشان که بحث امامت، رهبری جامعه اسلامی و ولایت بود که رهبری جامعه اسلامی چگونه باشد و چطور شکل گیرد بسیار مهم بود و این بانوی بزرگوار در این زمینه یک جهاد و مبارزه واقعی را نشان داد.

وی در ادامه نطق خود با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت الله مفتح، گفت: این مرد بزرگ را باید به خاطر داشته باشیم. در روز عید فطر سال ۵۷ و سه روز قبل از ۱۷ شهریور ایشان نماز عید فطر را در تپه‌های قیطریه خواند و اولین تظاهرات بزرگ خیابانی از همانجا شروع شد.

چمران ادامه داد: از همانجا شعارهای استقلال، آزادی جمهوری اسلامی را می‌گفتند و خیلی‌ها هراس داشتند چرا که دوران طاغوت بود و البته جمهوری اسلامی نمی‌گفتیم، حکومت اسلامی را مطرح می‌کردیم؛ شهید مفتح و باهنر در آنجا با سخنان خود رهبری خود را نشان دادند و یاد ایشان را گرامی می‌داریم.

وی تصریح کرد: فردا روز تجلیل از شهید تندگویان است چرا که روز شهادت او کاملاً مشخص نیست، روزی از ایشان را به خاطر دارم که از اهواز به سمت آبادان حرکت کرد و سپس حادثه رخ داد؛ نیروهایی برای کمک از سوی دکتر چمران به آنجا رفتند، اما به اسارت دشمن در آمدند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از آغاز جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ابلاغ بلندمرتبه سازی از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی، گفت: بلندمرتبه سازی در سال ۹۶ در کمیسیون ماده ۵ طرحی تهیه و تصویب شد و قانون بلندمرتبه سازی سال ۹۴ لغو شد و از آن به بعد اگر ساخت و سازی انجام شد، تخلف بوده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه مصوبه شورای عالی برنامه خوبی باشد، گفت: پیشنهاد ما این بود که در نقاط خاص و در جاهایی که این کار می‌تواند صورت پذیرد، نه در خانه‌های مسکونی معمولی بلندمرتبه سازی آن هم با شرایطی از جمله رعایت فاصله انجام شود.

چمران درباره حذفیات بودجه در بخش حمل و نقل، اظهار کرد: بودجه‌ای که به مجلس رفته بودجه خوبی نبوده، حتی از سال ۱۴۰۰ هم پایین‌تر است؛ انتظار ما این بود در سازمان برنامه و بودجه که جلسه داشتیم با رئیس سازمان برنامه و بودجه و هم در دولت اعلام کردیم و به صورت کتبی هم فرستادیم رعایت می‌شد.

وی تاکید کرد: با این ارقامی که در بودجه لحاظ شده، شاید امکان حفاری ۵۰ متر تونل مترو یا خرید دو رام قطار شهری فراهم نباشد؛ با این اراقم که نمی‌شود کاری کرد و باید اصلاحات اساسی کرد، هرچند انجام این اصلاحات در مجلس شورای اسلامی سخت است، اما اگر واقعاً می‌خواهیم تهران تکانی بخورد، باید این اصلاحات را انجام داد.

کد خبر 542888

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بودجه لایحه بودجه 1401 شهرداري تهران ترافيک مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران واگن مترو کلانشهر تهران بودجه و اعتبارات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر تهران بلندمرتبه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر درباره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص کمبود دارو گفت: علاوه بر جلسات صحن علنی مجلس برای بررسی علل کمبود دارو بنده نیز جلسات جداگانه‌ای با بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان داشتم.

بنابر گزارش ایسنا، وی ادامه داد: بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان درباره دارو مسئولیت دارند. بانک مرکزی برای اختصاص ارز دارو در اواخر بهار و ابتدای تابستان اشکالاتی داشت که باعث ایجاد مشکلاتی در توزیع دارو شد منتها در پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند.

حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۲۳۴ در تذکری بیان کرد: مجلس شورای اسلامی چهار جلسه نظارتی درباره دارو برگزار کرد اما هنوز مشکل گرانی و کمبود دارو حل نشده است. آخرین جلسه در ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ بود که فرصت دو ماهه‌ای به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه داده شد.

وی اضافه کرد: بنا بود ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد را بیمار بپردازد که این اتفاق رخ نداده و تقریبا پرداختی از جیب بیمه و بیمار نصف نصف است. بیشترین اشکال هم به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه بر می‌گردد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بانک مرکزی منابع ارزی را برای دارو تامین نکرد. سازمان برنامه و بودجه هم ۷۰ همت طلب دارو را پرداخت نکرده، سازمان تامین اجتماعی هم طلب دانشگاه علوم پزشکی را نپرداخته است؛ علی‌رغم اقدام معقول مجلس شورای اسلامی همچنان مشکلات مردم حل نشده و باید چاره‌ای اندیشید.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898545

دیگر خبرها

  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • تاثیر منفی سیاست های ارزی بر بازار سرمایه
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات ارزی کاهش خواهد یافت