Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امیر دریادار حبیب اله سیاری صبح امروز در مراسم به الحاق ناوشکن الوند به نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: ما دست تمام عزیزان همرزم خودمان در نیروهای مختلف که در جهت اقتدار نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند، می‌بوسیم و افتخار ما آن است که راه شهدای‌مان را ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به الحاق ناوشکن جماران در 30 بهمن 1388 با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: توانمندی جوانان این مرز و بوم در ایجاد خودکفایی در حوزه تجهیزات مهم دریایی در اثر اعتماد و باورمندی فرماندهی معظم کل قوا بدست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگ‌کننده ارتش عنوان کرد: خط تولید ناوشکن در کشورمان به حرکت درآمد و علاوه بر جماران، ناوشکن‌های دماوند، سهند، دنا، تفتان و ناوهای موشک انداز پیکان، درفش، جوشن و سپر و نیزه و ... و زیردریایی‌های متنوع تولید شد و نیرویی که در قبل از انقلاب فقط توانایی دریانوردی با کنترل و نظارت دیگران را داشت به جایی می‌رسد که انبوهی از ناوشکن‌ها را خودش می‌سازد و هیچ کشوری در دنیا به تنهایی ناوشکن نمی‌سازد اما ما روی پای خودمان ایستادیم و فرمان امام‌مان را عملی کردیم.

 

دریادار سیاری ادامه داد: ما از 22 بهمن 57 در تحریم هستیم اما همت، غیرت، دانش، ولایت‌مداری و شهادت طلبی پای کار آمد و ما امروز اعلام می‌کنیم که برای تأمین نیازمندی‌های خودمان دستمان جلوی کسی دراز نیست و خودمان می‌سازیم و ساختیم و امروز تا مدار 10 درجه، تنگه باب المندب، خلیج عدن، کانال سوئز و دریای سرخ و حتی دورتر از آن امنیت اقتصادی برقرار است و نیروی دریایی حافظ امنیت اقتصادی کشور است و این نقش مهم به تک تک شما دلاوران در جای جای نیروی دریایی ارتش وابسته است.

 

وی با بیان این که نزدیک به 5 هزار کشتی نفتکش و تجاری ایران تاکنون توسط نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد اسکورت شده است، بیان داشت: افتخار می‌کنیم که در دوردست‌ها دست بلند ملت ایران هستیم و نیروی دریایی دیگر یک نیروی حاشیه‌ای نیست بلکه در عمق، امنیت را برقرار می‌کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به استقرار ارتش در سواحل مکران نیز اشاره و افزود: بدانیم که توسعه سواحل مکران و پس‌کرانه‌های آن و استقرار جمعیت در آن و رفع نیازهای کشور در ابعاد مختلف با تکیه بر توانمندی‌های سواحل مکران و شمال اقیانوس هند و دریای عمان بدون اقتدار دریایی ممکن نیست. اقتدار دریایی لازم  است تا حرف از توسعه سواحل مکران بزنیم و اگر ما در شمال اقیانوس هند حضور نداشته باشیم و امنیت مثلت طلایی بین تنگه هرمز، مالاکا و باب المندب را برقرار نکنیم و اقتدار دریایی نشان ندهیم، نمی‌توانیم توسعه را کامل کنیم و اینها لازم و ملزوم هم هستند.

دریادار سیاری در همین زمینه از انجام این تعمیرات و توسعه ناوگان نیروی دریایی به عنوان بستری برای برقراری اقتدار دریایی یاد کرد و دوراندیشی و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص به عنوان نقطه عطفی در این بخش برشمرد و گفت: پا در رکاب بودن نیروی دریایی ارتش در تحقق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا نقش کلیدی داشته است.

وی نمایش اقتدار در خارج از مرزها را مظهر اقتدار ملی برشمرد و عنوان کرد: همین ناوشکن الوند که امروز بازسازی اساسی شده و آماده انجام مأموریت در دریاهای دوردست است، اولین بار در سال 88 به اتفاق ناو جمهوری اسلامی ایران خارک به دریای مدیترانه سفر کردند و برای اولین بار بود که نیروی دریایی و نظام جمهوری اسلامی ایران با تصمیم خودش و روی پای خودش در مدیترانه حضور پیدا کرد و جهان تکان خورد که چه شده است که عمق انقلاب اسلامی به مدیترانه و بعد از آن می‌رسد و چه شده که ناوهای جمهوری اسلامی ایران در مدیترانه گشت می‌زنند.

معاون هماهنگ کننده ارتش، حضور ناوگان نیروی دریایی در دریای مدیترانه را مایه افتخار دیگر ملت‌های مسلمان دانست و بیان کرد: زیردریایی یونس در سال 90 به سری‌لانکا رفت و ما دیدیم که ارتشیان هند به دیدن این زیردریایی آمدند و از آماد و نگهداری این زیردریایی مثال زدند و آن را بدون وابستگی در این شرایط مطلوب دیدند.

به گزارش فارس، در این مراسم که امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز حضور داشتند، دستور الحاق ناوشکن الوند و 4 زیردریایی  السابحات ۱۵ به توان رزم نیروی دریایی راهبردی ارتش ملحق شد.

انتهای پیام/ 88055

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بندرعباس جمهوری اسلامی سیاری نیروی دریایی ارتش حبیب سیاری هرمزگان منطقه یکم نداجا ناوشکن الوند جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش اقتدار دریایی سواحل مکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش مایه غرور و عزت ایران اسلامی است

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پیامی ضمن تبریک ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی، ارتش را مایه غرور و عزت ایران اسلامی توصیف کرد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، فرمانده انتظامی استان اصفهان در پیامی ضمن تبریک 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی، ارتش را مایه غرور و عزت ایران اسلامی توصیف کرد.

 در پیام سردار " حمید علینقیان پور"  به مناسبت روز ارتش آمده است:

29 فروردین یادآور رشادت و از خودگذشتگی دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران 8 سال دفاع مقدس و صحنه‌های حساس دفاع از کیان کشور اسلامی است. نیروهای بصیر، فداکار وغیور ارتش در طول 45 سال گذشته با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب همواره در بحران‌های مختلف همچون کرونا، سیل و زلزله و هرجا که نیاز بوده در کنار مردم حضور یافته و شعار « ارتش فدای ملت» را به راستی تحقق بخشیدند.

امروز ارتش ما به حول و قوه الهی و درایت فرمانده معظم کل قوا بیش از هر زمانی در اوج اقتدار قرار دارد و با اقتدار و صلابت خود در عرصه خودکفایی، دفاعی مایه غرور و عزت ملی ایران اسلامی را فراهم  کرده و مردم ما بخاطر چنین ارتش قدرتمندی به خود می‌بالند.   

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اصفهان

بی‌شک ارتش مقتدر، با ایمان و با صلابت یکی از نقاط قوت و ارکان مهم بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی در برابر تهدید‌های نظام‌های سلطه به شمار می‌آید و با اتحاد و همبستگی که بین نیروهای مسلح وجود دارد هیچ قدرت بیگانه‌ای جرأت دست‌اندازی و تجاوز به آب و خاک و آسمان ایران اسلامی را به خود نمی‌دهد.

این جانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و ایثارگری‌های جانبازان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از میهن سالروز نامگذاری 29 فروردین ماه به نام روز ارتش توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی را تبریک گفته و توفیقات روز افزون ارتشیان عزیز در خدمتگزاری به مردم عزیز و سربازی امام زمان (عج) تحت رهبری و هدایت های مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا را از خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/163 

دیگر خبرها

  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • زنجیره انسانی مازندرانی‌ها در سواحل دریا
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • نمایش اقتدار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد مقدس
  • رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش
  • دریادار ایرانی: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • ارتش مایه غرور و عزت ایران اسلامی است
  • ارتش سبب اقتدار ایران اسلامی و مسلمانان شده است
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • انجام عملیات «وعده صادق» مایه مباهات است