Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری؛ رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم الحاق ناوشکن الوند و ۴ فروند زیردریایی مرطوب‌السابحات به نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ما دست تمام عزیزان همرزم در نیرو‌های مختلف که برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند را می‌بوسیم و افتخار می‌کنیم که عضو کوچکی از این مجموعه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افتخار ما این است که امروز عنوان کنیم راه شهدایمان را ادامه می‌دهیم؛ یاد کنیم از ۳۰ اسفند ۸۸ که در همین مکان ناوشکن جماران استقرار داشت و فرمانده معظم کل قوا برای الحاق آن آمده بودند و فرمودند امروز برای من روز شیرینی است که توانمندی‌های جوانان ایران اسلامی را دیدم.

دریادار سیاری بیان کرد: ناوشکن جماران در این کارخانجات متولد شد و خط تولید ناوشکن‌ها با آن راه اندازی شد و ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها یکی پس از دیگری ساخته شد و به جایی رسیدیم که ناو‌های پیکان، جوشن، درفش و جماران را ساختیم و الحاق کردیم در حالی که قبل از انقلاب فقط محدود به دریانوردی آن هم زیر نظر کشور‌های دیگر بودیم.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما برای تامین نیازمندی‌هایمان دیگر دستمان را جلوی دیگران دراز نمی‌کنیم و امروز تا مدار ۱۰ درجه و دورتر از آن امنیت اقتصادی کشور را برقرار می‌کنیم.

دریادار سیاری عنوان کرد: در دفاع مقدس ۱۰ هزار کشتی را اسکورت کردیم تا اقتصاد کشور سالم بماند؛ رهبری فرمودند خوب است برای مردم بگویید یکی از نتایج عملیات‌های نیروی دریایی سالم ماندن اقتصاد کشور است و از سال ۷۸ که بحث دزدی دریایی شروع شده است و ۵ هزار کشتی توسط نداجا اسکورت شده است همان معنای سالم ماندن اقتصاد کشور را دارد چرا که همت، غیرت، دانش و ولایتمداری نیروی دریایی ارتش پای کار است و نبض تپنده اقتصاد کشور و سلامت آن را تضمین می‌کند.

وی اضافه کرد: بدانیم که توسعه سواحل و پس‌کرانه‌های مکران و استقرار جمعیت و رفع نیازمندی‌های مختلف بدون اقتدار دریایی ممکن نیست و به اقتدار دریایی لازم داریم تا حرف از توسعه سواحل بزنیم حتما باید اقتدار دریایی داشته باشیم و با این حرکت‌هایی که داریم اقتدار دریایی را به ارمغان می‌آوریم؛ حتما ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی ارتش پا در رکاب است تا تدبیر رهبری در توسعه سواحل مکران محقق شود.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی اظهارداشت: زمانی که زیردریایی یونس در سال ۹۰ به سریلانکا سفر کرد افسران نیروی دریایی هند از آن بازدید کردند و گفتند زیردریایی را اینطور نگهداری می‌کنند؛ رهبری وقتی آمدند به بندرعباس با کارکنان زیردریایی یونس دیدار کردند و فرمودند: وقتی شما در منطقه‌ای مختلف حضور پیدا می‌کنید دشمنان مانند زنبور وز وز می‌کنند و از حضور شما در دریا‌ها واهمه دارند، وقتی که ناوشکن‌های سبلان و ناو خارک در اقیانوس آرام پهلو گرفت کسی باور نمی‌کرد که ما بتوانیم آنجا حضور پیدا کنیم.

دریادار سیار گفت: ناوشکن تمام ایرانی سهند که ۵۰ هزار کیلومتر دریانوردی می‌کند آن هم بدون پهلوگیری در هیچ بندری معنی‌اش این است که آبروی ملت ایران در اوج قرار دارد و آبروی ملت با اقتدار، توانمندی و نشان دادن علم و دانش به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: ناوشکن الوند ۵۰ سال عمر دارد، اما توانایی‌های آن به روز است و توان حضور در آب‌های آزاد را دارد؛ یادمان باشد که حضرت آقا فرمودند یک نیروی دریایی بسازید که در شان ملت ایران و در تراز انقلاب اسلامی باشد و ما در اول راه هستیم.

سیاری خاطرنشان کرد: برای الحاق ناوشکن جماران رهبری فرمودند گرم‌ترین روز بندرعباس را انتخاب کنید تا برای الحاق بیایم و بدانم فرزندان من در نیروی دریایی در چه شرایطی امور را انجام می‌دهند و ایشان در اوج گرما تشریف آوردند و به همه کارکنان کارخانجات خداقوت گفتند و ما هم پای کار هستیم تا نیروی دریایی ما در شان ملت ایران و تراز انقلاب اسلامی باشد.

به‌دنبال نوسازی و جایگزین کردن تجهیزات قدیمی هستیم

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در حاشیه مراسم الحاق تجهیزات جدید به نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: به‌همت فرمانده نیروی دریایی ارتش با توجه به تدبیری که مقام معظم رهبری در ارتباط با عمر انقلابی بخشیدن به تجهیزات بیان کردند نیروی دریایی با به‌کارگیری همه عزیزان فنی و کارکنان پادررکاب و ولایتمدار و دلسوز با حمایتی که از طریق صنایع وزارت دفاع انجام شده است، امروز ۲ فروند هواپیمای F ۲۷ و ۲ فروند بالگرد sh ضد زیردریایی و یک فروند هواناو با تعمیرات و عمر انقلابی مجدداً به نیروی دریایی ارتش الحاق شد.

دریادار سیاری بیان کرد: این امر نشان از عشق و علاقه نیرو‌های ما به تجهیزاتشان است و با برخورداری از علم و دانش و مهارت لازم به‌دنبال اجرایی کردن تدبیر فرمانده معظم کل قوا هستند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: پرسنل نیروی دریایی به‌دنبال نشان دادن اقتدار نظام اسلامی و ادامه دادن راه شهدا هستند و راه شهدا نیز جز همین نمایش اقتدار نیست و بخشیدن عمر انقلابی به تجهیزات نمونه‌ای از نمایش اقتدار است.

وی ابراز کرد: نیروی دریایی برنامه‌اش در آینده قطعاً این است که هر وسیله‌ای که زمان تعمیراتش در مقاطع مختلف فرا رسید تعمیر شود و ما امروز به این توانمندی رسیده‌ایم که برای همه تجهیزاتی که در اختیار داریم تعمیرات اساسی انجام دهیم.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: به‌دنبال نوسازی و جایگزین کردن تجهیزات قدیمی نیز هستیم و در کلاس ناوشکن‌ها، ناو‌های موشک‌انداز یا زیردریایی‌ها امروز نیروی دریایی به این جایگاه رسیده است که خودش شناور می‌سازد و ناوشکن ساخت داخل و تماماًایرانی سهند بود که ۵۰هزار کیلومتر دریانوردی کرد و در خلیج فنلاند و بندر سن‌پطرزبورگ روسیه پهلو گرفت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رهبر انقلاب ارتش جمهوری اسلامی ایران معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش ناوشکن جماران دریادار سیاری اقتدار دریایی اقتصاد کشور برای الحاق ناوشکن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اقتدار و تجدید بیعت ارتش با انقلاب اسلامی در استان گیلان

به مناسبت سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران رژه یگان‌های عملیاتی و اجرایی ارتش در مقابل مسؤولین و سردار محمد اکرمی نیا فرمانده راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های خوبی در سازمان تربیت بدنی ارتش پیش‌بینی شده است
  • نمایش اقتدار و تجدید بیعت ارتش با انقلاب اسلامی در استان گیلان
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • نمایش اقتدار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد مقدس
  • کدام فرماندهان بلندپایه سپاه و ارتش در اولین رژه نظامی بعد از حمله به اسرائیل حضور داشتند؟ +تصاویر
  • برای صلح و امنیت در منطقه حضور داریم
  • رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش
  • دریادار ایرانی: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد
  • ارتش سبب اقتدار ایران اسلامی و مسلمانان شده است