Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، زینالی، مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در ستاد استانی کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای پرندگان گفت: در استان گیلان این بیماری مشاهده شده و لازم است اقدامات پیشگیرانه در استان قزوین هم انجام شود.

او افزود: با توجه به گزارش مواردی از وقوع بیماری در کشور و با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و همچنین تراکم مرغداری‌های استان قزوین، مجموعه دامپزشکی استان با تمام توان برای پیشگیری و مهار به موقع بیماری اقدام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته زینالی، واکسیناسیون طیور صنعتی و سنتی در دست انجام است و واکسن هم به اندازه کافی تأمین شده است.

در این جلسه با اعلام ممنوع بودن دستفروشی طیور زنده تاکید شد، ورود و خروج طیور زنده از استان کنترل شده و همچنین با گشت‌های مشترک محیط زیست، وضعیت تالاب‌ها و پرندگان مهاجر بررسی و رصد می‌شود.

در این جلسه همچنین اعلام شد پرنده فروشی‌ها پایش و رصد می‌شوند و همه طیور استان به تبعیت از قانون بیمه اجباری، بیمه هستند.

همچنین در این نشست بر لزوم حساسیت بیشتر بر حمل و نقل پرنده زنده، تشدید کنترل خودرو‌های حمل طیور و فرآورده‌های مربوطه، ترغیب مرغداران برای استفاده از واکسن، برخورد با واحد‌های غیر مجاز، ساماندهی توزیع مرغ بومی و رنگی و تامین سردخانه برای ذخیره محصولات دامی، تأکید شد.

از سال ۹۷ تاکنون با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی، آنفلوآنزای پرندگان در استان قزوین مشاهده نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دامپزشکی قزوین طیور بومی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین

بهزاد متولی زاده نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شبکه دامپزشکی نائین به منظور افزایش سطح ایمنی طیور روستایی و قطع زنجیره انتقال ویروس به طیور صنعتی، اقدام به واکسیناسیون رایگان طیور بومی در محدوده روستاهای اطراف مرغداری‌های صنعتی این شهرستان کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا و پیشگیری از وقوع بیماری نیوکاسل، افزایش سطح ایمنی و کاهش احتمال چرخش ویروس و کاهش تلفات در طیور روستایی و کمک به معیشت اقتصاد روستا و پیشگیری از احتمال بروز بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی، شبکه دامپزشکی شهرستان نائین با همکاری بسیج جامعه کشاورزی، حدود ۱۰ هزار قطعه طیور روستایی و بومی در سطح روستاهای هدف شهرستان از تاریخ ۱۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تحت واکسیناسیون قرار داده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نائین افزود: بیماری نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که می‌تواند باعث ایجاد تلفات زیادی در طیور صنعتی و روستایی گردد و خسارات اقتصادی و بهداشتی زیادی را به صنعت طیور کشور وارد کند.

وی گفت: علاوه بر رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای در واحدهای پرورش صنعتی و روستایی، یکی از راه‌های مهم پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در واحدهای صنعتی و روستایی، اجرای واکسیناسیون متوالی با دوره‌های منظم است‌.

کد خبر 6084238

دیگر خبرها

  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • هشدار متخصصان: آنفلوآنزا به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین
  • واکسیناسیون بیش از دو میلیون طیور بومی در لرستان
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل