Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان که برای شرکت در هفدهمین نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان به اسلام آباد رفته، در حاشیه این نشست با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در اسلام آباد دیدار کرد.

سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان درباره این دیدار گفت که دو طرف ضمن گفتگو درباره اوضاع کنونی امنیتی و انسانی افغانستان، در مورد روابط سیاسی، بازرگانی و اقتصادی میان دو کشور تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«امیرخان متقی»، وزیر خارجه دولت موقت طالبان در نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد گفت: همه باید بپذیرند که انزوای سیاسی افغانستان برای کسی سودی ندارد و نیاز است تا این کشور از نظر سیاسی و اقتصادی حمایت شود.

وی افزود: به تمام جهان و به‌ویژه کشور‌های اسلامی اطمینان می‌دهم که از خاک افغانستان علیه کسی استفاده نخواهد شد و با کشت و قاچاق مواد مخدر به شدت مبارزه می‌شود.

همچنین حسین امیرعبداللهیان نیز با بیان این‌که ایران همچنان برای تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان تلاش و همه طرف‌ها را برای تحقق این هدف تشویق می‌کند، تشکیل این دولت را کمک کننده به برقراری ثبات سیاسی و امنیتی در این کشور خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این‌که مردم افغانستان در آستانه فصل سرما و شرایط سختی که دارند باید مورد حمایت جامعه جهانی قرار بگیرند، گفت: کمک‌های انساندوستانه باید به سمت این کشور سرازیر شود.

حسین امیرعبداللهیان همچنین در نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد چهار پیشنهاد برای کمک به مردم افغانستان ارائه کرد و گفت: کشور‌های اسلامی، هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان و همه طرف‌ها را به تشکیل دولت فراگیر تشویق کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، امنیت پایدار و ثبات سیاسی و اجتماعی در افغانستان را در راستای منافع جمعی منطقه ارزیابی می‌کند. ما معتقدیم امنیت پایدار و ثبات سیاسی و اجتماعی در افغانستان تنها از طریق مشارکت جمعی واقعی و حکومت فراگیر و موثر که همه اقوام و مذاهب در آن نقش داشته باشند، میسر است.

وزیر خارجه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته میزبان میلیون‌ها مهاجر و آواره افغانستانی بوده است. این مهاجران و آوارگان، حاصل تجاوز و اشغالگری آمریکا بوده‌اند. شرایط بحرانی امروز افغانستان نیز به دلیل احساس ناامنی، تروریسم و بحران مالی و اقتصادی موج مهاجرت را به شکل روزانه بر ایران تحمیل کرده است. روزانه بیش از پنج هزار افغانستانی وارد ایران می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۵۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است

وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با چهره‌های علمی و فرهنگی افغان مقیم اروپا تأکید داشت دنیا باید این حقیقت را بپذیرد که افغانستان کشوری مستقل است، در امور دیگران مداخله نمی‌کند و هیچ مداخله‌ای را نیز نمی‌پذیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سراج الدین حقانی» وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با برخی چهره‌های علمی و فرهنگی افغان مقیم اروپا تأکید داشت دنیا باید این حقیقت را بپذیرد و به آن عادت کند که افغانستان یک کشور مستقل است، بنابراین همانطور که امارت اسلامی در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران دستوراتی بدهند که با حاکمیت ملی ما همخوانی نداشته باشد.

حقانی همچنین گفت: درهای حکومت به روی همه خیرخواهان باز است و تأکید کرد حکومت طالبان برای حل مشکلات افغانستان به تلاش خود ادامه خواهند داد.

در این دیدار «دکتر روحی» به عنوان ریاست هیئت علمی و فرهنگی افغان‎های مقیم اروپا اظهار داشت: افغانستان پیش از روی کار آمدن حکومت طالبان نه تنها در معرض تهاجم نظامی بوده است بلکه تحت تهاجم فرهنگی و عقیدتی نیز قرار داشته است که باید با دقت فراوان با آن مبارزه نمود.

 دکتر روحی همچنین از پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه‌های امنیت جهانی، صلح، مبارزه مؤثر با مواد مخدر پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان قدردانی کرد.

وی افزود: فراموشی گذشته تلخ پس از سال‌ها جنگ، تحمل و پذیرش یکدیگر به معنای واقعی، افزایش کمی و کیفی آموزش زنان و مردان و فرصت دادن به افراد متخصص منجر به توسعه و ثبات خواهد شد و می‌تواند افغانستان را در مسیر بهتری قرار دهد.

حقانی: امنیت پروژه‌های بین‌المللی در افغانستان تضمین استحقانی به اتحادیه اروپا: برای حل مشکلات، افغانستان باید در نهادهای بین‌المللی عضو شودبرخی مسائل باید از موضوع به رسمیت شناسی طالبان تفکیک شود

سراج الدین حقانی همچنین اظهار داشت: مردم افغانستان پس از چندین دهه مبارزه سخت به آرمان‌های اساسی خود که آزادی، مالکیت بر میهن و استقرار نظام اسلامی بود، دست یافته‌اند و همه طرف‌ها باید از فرصت ایجاد شده در جهت توسعه کشور استفاده کنند.

وزیر کشور حکومت طالبان افزود: «ما می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم. بحث تعلیم و تربیت مال ماست، ما خودمان زمینه سازی می‌کنیم. چون این مسئله فرزندان خودمان است و هیچکس به اندازه خودمان با فرزندانمان مهربان نیست».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • طالبان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان توسط کمیته صلیب سرخ شد
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم