Web Analytics Made Easy - Statcounter

داشتن بیمه موتور برای جبران خسارات تصادف وسایل نقلیه الزامی است.

بسیاری از افراد برای فرار از ترافیک سنگین خیابان‌ها و سریع‌تر رسیدن به مقصد، گاهی ترجیح می‌دهند به جای تاکسی از موتورسیکلت استفاده کنند. به همین دلیل در سطح شهر راکبان موتورسیکلت را می‌بینید که در حال مسافرکشی هستند. اما مسئله اصلی اینجاست که در بیشتر موارد نه تنها مسافر بلکه راکب موتور نیز از کلاه ‌ایمنی استفاده نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه ریسک بروز حادثه رانندگی برای موتورسیکلت بسیار بیشتر از دیگر وسایل نقلیه موتوری است بنابراین پلیس راهنمایی و رانندگی دریافت بیمه موتور سیکلت را به امری اجباری و ضروری تبدیل کرده است. اگر پلیس راهنمایی و رانندگی موتورسیکلتی را متوقف کند که فاقد بیمه شخص ثالث است، علاوه‌بر جریمه نقدی و نمره منفی، موتورسیکلت را توقیف و به پارکینگ منتقل خواهد کرد. در چنین شرایطی راکب موتورسیکلت خاطی علاوه‌بر پرداخت جریمه و هزینه پارکینگ باید جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت را نیز پرداخت کند که به صورت روزشمار محاسبه خواهد شد. بنابراین هر چقدر که از سررسید تمدید بیمه شخص ثالث شما بیشتر گذشته باشد و برای تمدید اقدام نکرده باشید هزینه بیشتری را باید به‌عنوان جریمه دیرکرد پرداخت کنید. با توجه به ضرورت و اهمیت دریافت بیمه در ادامه به بررسی پوشش‌های این نوع بیمه و نحوه محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت می‌پردازیم.

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و پوشش‌های آن

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت ماهیتی مشابه بیمه شخص ثالث خودرو دارد با این تفاوت که پوشش‌های اعمال شده در آن و نرخ بیمه متفاوت خواهد بود. در یک حادثه رانندگی شخص آسیب‌دیده (شخصی غیر از راکب موتورسیکلت خاطی) به‌عنوان شخص ثالث نامیده می‌شود و در نتیجه شرکت بیمه‌گر موظف به پرداخت خسارات مالی و جانی وارده به شخص ثالث خواهد بود.

بیمه موتورسیکلت بدون گواهینامه

تعداد موتورسوارانی که علیرغم دانستن اجباری بودن بیمه موتور سیکلت آن را خریداری نمی کنند، زیاد است. باید به این افراد اهمال کار عزیز یادآوری کنیم:” نداشتن بیمه شخص ثالث موتورسیکلت جریمه روزانه را در پی دارد”. اگر حادثه ای رخ دهند و شرایط زیر حاکم باشد، شرکت بیمه به راننده مقصر فاقد بیمه موتور خسارتی پرداخت نخواهد کرد:

رانندگی در حالت مستی یا استعمال مواد مخدر و روانگردان انجام شده باشد. تصادف عمدی باشد راننده مقصر موتور گواهینامه رانندگی این وسیله نقلیه را نداشته باشد. راننده، موتورسیکلت را دزدیده باشد یا با سند و مدرک ثابت شود که او از مسروقه بودن موتور اطلاع داشته است.

به همین دلیل آگاهی از  این که بیمه موتور چیست و چه پوشش‌هایی ارائه می‌دهد، به همه راکبان و دارندگان این وسیله نقلیه توصیه می‌شود تا در جبران تصادفات، هزینه مالی و جانی کمتری متحمل شوند.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتور

خسارات مالی وارده به شخص ثالث در حادثه: شرکت بیمه‌گر با توجه به نوع پوشش‌های بیمه‌نامه شخص ثالث موتور، میزان خسارات مالی وارده به شخص ثالث را ارزیابی کرده و در نهایت برای پرداخت غرامت اقدام می‌کند. لازم به ذکر است که در پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتور، تنها خسارت مالی وارده به شخص ثالث پرداخت خواهد شد و در نتیجه شخص راننده مقصر در حادثه نمی‌تواند خسارات مالی دریافت کند. خسارات جانی وارده به شخص ثالث در حادثه: شرکت بیمه‌گر با توجه به نوع و شدت خسارات جانی وارده به شخص ثالث که می‌تواند شامل شکستگی، نقص عضو، از کار افتادگی موقت یا دائم، از کار افتادگی جزئی یا کلی، هزینه‌های درمان و بیمارستان و همچنین دیه فوت باشد، شدت خسارات وارده را بررسی و سپس طبق بیمه‌نامه شخص ثالث برای پرداخت غرامت اقدام کند. خسارات جانی وارده به راننده مقصر در حادثه: اگر راننده موتورسیکلت در حادثه رانندگی خسارت جانی ببیند، طبق بیمه‌نامه شخص ثالث موتورسیکلت نوع و شدت خسارات وارده بررسی شده و در نهایت شرکت بیمه‌گر برای پرداخت غرامت اقدام خواهد کرد.

بیمه موتور خسارت جانی راننده مقصر را نیز پرداخت خواهد کرد.

نحوه محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث موتور

عوامل مختلفی در تعیین نرخ بیمه موتور سیکلت تاثیرگذار هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

نوع موتور: موتورسیکلت‌ها به سه دسته کلی برقی، سه چرخ و دو چرخ تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای نرخ مشخصی برای بیمه شخص ثالث هستند. به‌عنوان مثال نرخ بیمه موتورسیکلت‌های سه چرخ در مقایسه با موتورسیکلت‌های دوچرخ بیشتر است. سال تولید موتورسیکلت: هرچقدر موتورسیکلت جدیدتر باشد ریسک بروز حادثه رانندگی کمتر خواهد بود در نتیجه نرخ بیمه موتور سیکلت نیز کاهش پیدا می‌کند. تعداد سیلندرهای موتورسیکلت: تعداد سیلندرهای موتورسیکلت نشان دهنده میزان قدرت این وسیله نقلیه موتوری است. بنابراین هر چقدر که تعداد سیلندرهای موتورسیکلت افزایش پیدا می‌کند میزان ریسک بروز حادثه نیز بیشتر خواهد شد که به واسطه آن نرخ بیمه شخص ثالث نیز افزایش پیدا می‌کند. نوع و ساختار موتورسیکلت: نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌های برقی و دنده‌ای با یکدیگر متفاوت است. همانطور که اشاره کردیم با بالا رفتن تعداد سیلندرها قدرت موتور بیشتر شده و و از طرفی سایز موتور نیز بزرگ‌تر خواهد شد که به واسطه آن ریسک بروز حادثه افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه طبیعی است که نرخ بیمه موتور سیکلت برای این موتورسیکلت‌ها بیشتر باشد. در جدول زیر می‌توانید حق بیمه پایه موتورسیکلت را در سال ۱۴۰۰ ببینید.

نوع موتورسیکلت

مبلغ حق بیمه پایه به تومان

دنده‌ای تک سیلندر

587600

دنده‌ای دو سیلندر و بیشتر

645500

دنده‌ای سه چرخ

694200

گازی

481000

تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث موتور: اگر در مدت اعتبار بیمه‌نامه، بیمه‌گزار خسارتی دریافت نکند مشمول تخفیف عدم خسارت بیمه موتور سیکلت خواهد شد. حداکثر سقف تخفیف عدم خسارت برای موتورسیکلت نیز 70% خواهد بود. جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور: همان‌طور که اشاره کردیم اگر در موعد سررسید برای تمدید بیمه موتور سیکلت اقدام نکنید مشمول جریمه دیرکرد خواهید شد. جریمه دیرکرد به صورت روزشمار محاسبه شده و به بیمه شخص ثالث اضافه می‌شود. نرخ پوشش مالی انتخابی برای بیمه شخص ثالث موتور: طبیعتاً هر یک از راکبان موتور بنا به صلاحدید و میزان بودجه اولیه خود پوشش‌های مالی مختلفی را برای بیمه موتور سیکلت انتخاب می‌کنند. هرچه تعداد پوشش‌های مالی بیشتر باشد قاعدتاً نرخ بیمه موتور سیکلت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. چگونه ارزان ترین بیمه موتورسیکلت را اینترنتی بخریم؟

با توجه به عوامل تاثیرگذار در قیمت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، همان طور که متوجه شده اید، عوامل تعداد سیلندر و نوع و ساختار موتور عوامل ثابتی هستند که در نرخ بیمه موتور سیکلت تاثیر می گذارند پس جهت برخورداری از ارزان ترین بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، بیمه گزار باید بیمه موتورسیکلت خود را قبل از اتمام سررسید آن تمدید نماید تا مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث نشود.ضمنا با برخورداری از سقف تخفیف عدم خسارت و انتخاب کمترین پوشش انتخابی نیز می توان ، قیمت بیمه موتورسیکلت را کاهش داد.

برای استعلام، تمدید یا خرید بیمه موتور می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/thirdpartyMotor

خرید آنلاین بیمه موتور سیکلت از بیمه دات کام

همان‌طور که در این مطلب مطالعه کردید دریافت بیمه موتور سیکلت برای همه اجباری است و عدم دریافت یا عدم تمدید آن در سررسید منجر به جریمه نقدی و توقف موتورسیکلت خواهد شد. از طرفی باید جریمه دیرکرد را نیز پرداخت کنید. بنابراین چه بهتر که برای تمدید به موقع بیمه موتور سیکلت خود اقدام کنید.

خرید اینترنتی بیمه موتور از بیمه دات کام

برای این کار می‌توانید وارد سایت کارگزاری آنلاین بیمه دات کام شده و از بخش محصولات، بیمه موتور را انتخاب کنید. در این صفحه با درج اطلاعات اولیه، امکان استعلام قیمت بیمه موتور سیکلت وجود خواهد داشت و از طرفی می‌توانید خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های مختلف بیمه‌گر را با یکدیگر مقایسه کرده و در نهایت با استفاده از مشاوره تخصصی رایگان بیمه دات کام bimeh.com برای خرید آنلاین بیمه اقدام کنید. پس از خرید آنلاین بیمه نیز بیمه‌نامه به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد. با توجه به اینکه این روش خرید بیمه موتور سیکلت هزینه زمانی و ریالی کمتری برای شما در پی خواهد داشت، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت یا تمدید بیمه موتور سیکلت خود از خدمات بیمه دات کام استفاده کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون خرید آنلاین بیمه بیمه دات کام خرید آنلاین بیمه بیمه بیمه موتور سیکلت تخفیف بیمه شخص ثالث رپرتاژ آگهی آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون بیمه شخص ثالث موتورسیکلت نرخ بیمه موتور سیکلت بیمه شخص ثالث موتور نرخ بیمه شخص ثالث وارده به شخص ثالث بیمه موتورسیکلت تخفیف عدم خسارت حادثه رانندگی موتورسیکلت ها جانی وارده جریمه دیرکرد شرکت بیمه گر بیمه دات کام خسارات مالی راننده مقصر آنلاین بیمه افزایش پیدا بیمه نامه خواهد شد دنده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۵۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد تیبا با موتورسیکلت در آرادان/ موتور ۶ راکب داشت

کارن یحیایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه بعد از ظهر پنج شنبه یک خودرو سواری تیبا با موتورسیکلت در روستای ده سلطان آرادان با یکدیگر برخورد کردند، ابراز داشت: بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس از داورآباد، آرادان، گرمسار و هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی ضمن بیان اینکه این حادثه هفت مصدوم بر جای گذاشته است، افزود: شش نفر از مجروحان همگی باهم سوار این موتورسیکلت بودند.

مسئول ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه به دلیل شدت حادثه چند نفر از این حادثه دیدگان به بیمارستان معتمدی گرمسار انتقال یافتند، ابراز داشت: حادثه تا این لحظه فوتی گزارش داده نشده است.

یحیایی بابیان اینکه یک مصدوم از این هفت نفر با توجه به شرایط نسبتاً مناسب صورت سرپایی درمان شد، اضافه کرد: بقیه مصدومان تحت درمان قرار دارند.

کد خبر 6064391

دیگر خبرها

  • خدمات سئو ارزان
  • رکورد زنی تعداد مجروح حادثه تصادف موتور سیکلت شکسته شد!
  • رکورد زنی تعداد مجروح حادثه تصادف موتور سیکلت و سواری در یک روستای شهرستان آرادان
  • برخورد تیبا با موتورسیکلت در آرادان با ۷ مصدوم؛ موتور شش نفر مسافر داشت!
  • برخورد تیبا با موتورسیکلت در آرادان/ موتور ۶ راکب داشت
  • تردد موتور سیکلت در مناطق ییلاقی تفت و مهریز ممنوع شد
  • ممنوعیت تردد موتور سیکلت در محور‌های اصلی و مناطق ییلاقی تفت و مهریز
  • تردد موتور سیکلت در محور‌های اصلی و مناطق ییلاقی تفت و مهریز ممنوع شد
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • یک جانباخته در برخورد دو دستگاه موتور سیکلت با پاترول