Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، روزهای ابتدایی اسفند سال ۹۸ بود که نخستین اخبار در خصوص تعطیلی دانشگاه‌ها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا منتشر شد و این تعطیلی‌ها تا امروز که در واپسین روزهای پاییز ۱۴۰۰ قرار داریم ادامه یافته است و فقط برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع‌های ارشد و دکتری آموزش حضوری را بلامانع اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون در آستانه دی‌ماه قرار داریم، ماهی که به فصل امتحانات در میان دانشجویان معروف است؛ در این میان سوالات متعددی در خصوص چگونگی برگزاری امتحانات پایان ترم در میان دانشجویان مطرح شده است که برای پاسخ‌ به این سوالات به سراغ مسؤولان دانشگاه‌های استان رفتیم تا در جریان کم‌وکیف برگزاری امتحانات پایان ترم قرار بگیریم.

امتحانات تئوری مقطع کارشناسی دانشگاه محقق مجازی برگزار می‌شود

ترحم مصری، معاون آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی به خبرنگار فارس گفت: براساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه که در مورخه ۱۵ آذرماه سال‌جاری به تصویب رسید، از آن‌جایی که کلاس‌های تئوری مقطع کارشناسی مجازی برگزار شده، لذا کلیه امتحانات دروس تئوری دانشجویان این مقطع به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری امتحانات دروس عملی مقطع کارشناسی با هماهنگی‌های قبلی اساتید جهت مهیا ساختن شرایط دانشکده‌ها و کلاس‌ها بلامانع اعلام شده است.

معاون آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص امتحانات مقاطع ارشد و دکتری، تصریح کرد: باتوجه به این‌که کلاس‌های مقاطع مذکور در ترم جاری به شکل حضوری بوده است، لذا امتحانات نیز به شکل حضوری برگزار می‌شود.

مصری تاکید کرد: به طور استثنا برخی از کلاس‌های ارشد یا دکتری در این ترم بهدلیل تعداد بالای دانشجویان و یا کوچک بودن کلاس به شکل مجازی برگزار شده که برای این دسته از کلاس‌ها امتحان مجازی در نظرگرفته شده است.

کلیه امتحانات دانشگاه پیام نور مجازی است

محمد فداییان، رییس دانشگاه پیام نور اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس تصریح کرد: کلیه امتحانات این دانشگاه در ۲ مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد به شکل مجازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امتحانات دانشگاه پیام نور اردبیل در بازه زمانی دوم دی‌ماه تا ۲۶ همین ماه برنامه‌ریزی شده است که قرار است با هماهنگی اساتید امتحانات در بستر سامانه آموزش الکترونیک این دانشگاه از دانشجویان اخذ شود.

رییس دانشگاه پیام نور اردبیل عنوان کرد: کلیه کلاس‌های این دانشگاه در نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ به شکل مجازی برگزار شد و اکنون این کلاس‌ها به پایان رسیده و دانشجویان خود را برای امتحانات پایان ترم آماده می‌کنند.

فداییان تاکید کرد: کلاس‌های عملی دانشگاه پیام نور در این ترم برگزار نشد و برگزاری کلیه این کلاس‌ها برای نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است.

امتحانات مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه آزاد مجازی است

بهنام بهاری، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: کلیه امتحانات ترم جاری مقاطع کاردانی و کارشناسی به شکل مجازی در بستر وادنا برگزار خواهد شد.

وی افزود: در خصوص امتحانات پایان ترم مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری تصمیم‌گیری نهایی صورت نگرفته است و نظر نهایی در این باره متعاقبا اعلام خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تصریح کرد: کلاس‌های مقطع کاردانی و کارشناسی در این ترم به شکل مجازی و مقاطع ارشد و دکتری به شکل ترکیبی یعنی حضوری و مجازی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، با گذشت حدود ۲ سال از مجازی شدن دانشگاه‌ها امسال نیز شاهد برگزاری کلاس‌ها و امتحانات مجازی در بسیاری از دانشگاه‌های استان هستیم.

بر اساس اعلام کارشناسان مجازی شدن دانشگاه‌ها سبب ضربه به نظام آموزشی دانشگاه‌ها شد اما از طرفی نیز باعث توسعه و رشد دانشگاه‌ها از نظر زیرساخت‌های الکترونیکی و مجازی شده است که نقطه عطفی برای نظام آموزشی کشور تلقی می‌شود.

امید است با تکمیل واکسیناسیون کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور شاهد بازگشایی کامل دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی باشیم.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه دانشگاه محقق اردبیلی دانشگاه پیام نور امتحانات دانشگاه ها امتحان حضوری امتحان مجازی معاون آموزشی دانشگاه شکل مجازی برگزار امتحانات پایان ترم برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور مقطع کارشناسی کلیه امتحانات دانشگاه محقق دانشگاه آزاد ارشد و دکتری دانشگاه ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۵۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه شورای آموزش‌و‌پرورش، گفت: باتوجه به تاثیر مستقیم نمرات امتحانات‌نهایی در کنکور، لازم است آزمون در فضایی آرام و مناسب برگزار شود.

وی اضافه کرد: همچنین تجهیزات و امکانات لازم از جمله تهیه کاغذ از طرف فرمانداری تامین شده و از این بابت هم جای نگرانی نیست.

فرماندار ویژه مهاباد با تاکید بر آگاه‌سازی دانش‌آموزان از نحوه برگزاری امتحانات‌نهایی، افزود: تعمیرات جزیی برخی از مدارس نیز برای بعد از برگزاری امتحانات در دستور کار قرار دارد.

عباسی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بزرگداشت هفته معلم، بیان کرد: آموزش‌و‌پرورش زمینه‌ساز رشد و توسعه اجتماعی در جامعه بوده که در سایه تلاش معلمان امکان‌پذیر است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • آمادگی مازندران برای برگزاری امتحانات نهایی