Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:21:57 GMT

نمایندگی گمرک در شهرستان‌های استان سمنان مستقر شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۷۰۰۵

نمایندگی گمرک در شهرستان‌های استان سمنان مستقر شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، سید محمدرضا هاشمی در نشست کارگروه توسعه صادرات استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه نمایندگی گمرک استان در هر شهرستانی که مورد نیاز است، مستقر شود تا بتوانیم صادرات را توسعه ببخشیم، تاکید کرد: استان سمنان دارای ظرفیت‌ها و تولیدات خوبی در بخش‌های صادراتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات صادرکنندگان و ضرورت رفع آن افزود: حمل و نقل کالا یک دغدغه جدی در زمینه صادرات استان محسوب می‌شود در نتیجه همه باید کمک کنند تا مشکلات این حوزه رفع شود از سوی دیگر متأسفانه باید گفت که بیش از یکسال از برگزاری آخرین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گذشته حال آنکه این نشست محلی برای عنوان دغدغه‌های صادرات و تلاش برای رفع مشکلات این بخش است.

استاندار سمنان با بیان اینکه سمنان یک استان صنعتی است و لذا باید بیش از پیش نسبت به افزایش صادرات از مبدا استان اقدام کنیم، تاکید کرد: مشکلات صادرکنندگان در استان احصا شود تا بتوانیم آنها را بر طرف کنیم چرا که این امر به ترغیب بیشتر تولیدگران ما برای صادرات منجر خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه در کنار تلاش دولتی‌ها، صادر کنندگان استان سمنان هم تلاش کنند تا صادرات کالای خود را از مبدا استان انجام شود، گفت: ما در کنار صادر کنندگان استان هستیم و تلاش خواهیم کرد تا دغدغه‌ای جز صادرات نداشته باشند.

وی قرارگیری بر سر راه کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق، وجود دو فرودگاه و خط راه آهن سراسری را از ظرفیت‌های صادراتی استان دانست و تاکید کرد: این ظرفیت‌ها می‌تواند توسعه‌ی صادرات از مبدا استان مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.‌

استاندار سمنان گفت: نهادها و سازمان‌های مختلفی از جمله اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان می‌توانند نفش مؤثری در توسعه‌ی صادرات از استان ایفا نمایند که در این بین برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات استان‌ها در معرفی محصولات تولیدی استان و شناخت ظرفیت‌های موجود تأثیر گذار است.‌

کد خبر 5379634

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان سید محمد رضا هاشمی ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش باران عکس استانها بارش برف شب یلدا ایام فاطمیه لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا استان سمنان ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگی اداره راه و شهرسازی بردسکن تاسیس شد

به گزارش خبرنگار مهر، طی مراسمی با حضور ذبیحی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، اولین سرپرست نمایندگی راه و شهرسازی شهرستان بردسکن معرفی شد.

در این جلسه علی دهقان زاده، فرماندار بردسکن با بیان اینکه تقاضای شهرستان ایجاد اداره بود، این اقدام اداره کل را ستود و افزود: از آنجا که ایجاد اداره راه و شهرسازی کمک بسیار زیادی را به مجموعه حوزه مسکن ملی و راه دارد، یکی از درخواست‌های فرمانداری ایجاد این اداره در شهرستان بود که با سرعت امور محوله مردم در شهرستان انجام گیرد.

فرماندار بردسکن برنامه‌های حوزه مسکن شهرستان و نیز دوبانده کردن راه‌های منطقه از جمله انابد، بردسکن تا خلیل آباد و بردسکن به سبزوار از سرپرست این اداره خواستار شد گفت: از هم اکنون با جسارت و درایت نسبت به پیگیری امور محوله در شهرستان و نیز پیگیری مطالبات مردم از استان و حتی کشور اقدام کنند.

در این جلسه مهدی ذبیحی، معاون مدیرکل راه و شهرسازی استان پیگیری‌های فرماندار بردسکن را در ایجاد این نمایندگی مورد اشاره قرارداد و گفت: نمایندگی بردسکن با سرعت وظایف محوله را دنبال خواهند کرد و منفک از کاشمر برنامه ریزی های لازم را خواهد داشت.

وی اداره کاشمر را موظف کرد، تأمین نیرو و تجهیزات لازم را در اختیار سرپرستی بردسکن قرار دهد.

ذبیحی تکلیف محوله مسکن ملی شهرستان را امری ضروری نام برد و افزود: تصمیمات گرفته شده در استان برای شهرستان در اجرای مسکن نهضت ملی به شهرستان اعلام شده که مکلف به اجرا و روند اجرایی آن است.

در این مراسم، علیرضا مؤذن به عنوان سرپرست این نمایندگی در شهرستان منصوب و مشغول به کار شد.

کد خبر 6083809

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • استقرار هیئت بازرسی در گمرک سازمان منطقه آزاد کیش
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • خبر‌های کوتاه از شهرستان بردسکن
  • انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا
  • نمایندگی اداره راه و شهرسازی بردسکن تاسیس شد
  • گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا انتخاب شد