Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@16:50:35 GMT

محموله ماهی های فاسد حین خروج از مرز مریوان کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۸۶۱۰

محموله ماهی های فاسد حین خروج از مرز مریوان کشف شد

دکتر مسعود خاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای طرح نظارت و کنترل بر ورود و خروج فرآورده های خامی دامی به شهرستان مریوان و همچنین نظارت بر محموله های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی، یکدستگاه خودروی مشکوک شناسایی و مشاهده شد.

وی افزود: با پیگیری و تعقیب و گریز این خودروی سواری توسط بازرسان شبکه دامپزشکی در مسیر مرز بین المللی باشماق مریوان خودروی مذکور توقیف و مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان ادامه داد: در بازرسی دقیق از این خودرو مقدار ۶۵۰ کیلوگرم ماهی غیرقابل مصرف که فاقد گواهی بهداشتی حمل بوده و همچنین به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی که غیرقابل مصرف تشخیص داده شد کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد:‌ با هماهنگی مرکز بهداشت و درمان شهرستان و مراجع قضایی، محموله توقیف شده در یک مکان مناسب و خارج از شهر معدوم سازی شد.

خاتمی با بیان اینکه متخلفان قصد خارج کردن این محموله به خارج از کشور را داشتند گفت:‌ در این راستا پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد تا ضمن اعمال جریمه برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.

به گفته وی ارزش این محموله براساس نظر کارشناسان ۴۵۰ میلیون ریال بود.

کشف و ضبط گوشت فاسد در آستانه شب یلدا

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان یادآور شد: در راستای اجرای طرح تشدید ویژه شب یلدا در بازرسی های بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان، یک لاشه گوسفندی که به صورت غیرمجاز کشتار و در حال عرضه بود کشف و ضبط شد.

دکتر مسعود خاتمی افزود: از این واحد عرضه کننده بیش از ۱۰ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی تاریخ منقضی و غیر قابل مصرف نیز شناسایی و در یک مکان مناسب معدوم شد.

وی اضافه کرد: فرد خاطی لاشه گوسفندی را خارج از کشتارگاه ذبح و به دور از نظارت شبکه دامپزشکی نسبت به فروش آن اقدام کرد که این لاشه دارای بیماری سارکوسیست (تک یاخته انگلی) و مصرف آن باعث بیماری در انسان با علائم خفیفی چون سرگیجه، عدم اشتهاء، درد شکمی، اختلالات گوارشی،  اسهال و تورم عضلانی خواهد شد.

خاتمی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن ۳۴۵۲۱۴۲۶ تماس بگیرند تا در کمترین زمان ممکن بازرسان این شبکه نسبت به بررسی موضوع اقدام و با متخلفان برخورد کنند.

در شهرستان مریوان ۳۰۰ مرکز شامل یک واحد کشتارگاه دام، یک واحد کشتارگاه طیور صنعتی، سه واحد کارخانه خوراک دام و طیور، ۲ واحد مرکز جمع آوری شیر خام، یک سردخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تُنی و صدها مرکز عرضه فرآورده های خام دامی نظیر قصابی، مرغ فروشی، رستوران و کبابی فعالیت دارد.

شهرستان مریوان با جمعیت بیش از ۱۵۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها مرز باشماق مریوان کردستان ایرنا ماهی سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز باشماق مریوان کردستان مرز باشماق مریوان کردستان ایرنا ماهی سازمان دامپزشکی کشور فرآورده های خام شهرستان مریوان شبکه دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بالغ بر ۹ هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر خلیل زاه مدیر کل دامپزشکی استان در تشریح اقدامات انجام شده در طرح نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام و نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: طرح مذکور از ۲۳ اسفندماه سال قبل شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان، در سطح استان به اجرا گذارده شد
وی افزود: در اجرای این طرح ۹ هزار ۳۴۰ نوبت بازدید و نظارت بهداشتی بر مراحل مختلف تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، اعم از رستوران‌های بین‌راهی و درون شهری، سردخانه‌های مواد پروتئینی، مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز، آشپزخانه‌ها، هتل‌ها و مهمانسراها، بیمارستان‌ها و ... توسط ۱۲۰ نفر ناظرین بهداشتی دامپزشکی در قالب ۸۰ اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی در دو شیفت کاری در سطح استان آذربایجان صورت گرفت.
وی تصریح کرد: در نتیجه این بازرسی‌ها بالغ بر ۱۱ تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد و تعداد ۹۶ مرکز عرضه متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی و تعداد ۴ مرکز متخلف نیز پلمپ گردید. 
مدیر کل دامپزشکی استان در پایان اعلام کرد: با توجه به اتمام طرح تشدید نظارت، بازدید‌های پی در پی توسط بازرسان دامپزشکی از این مراکز ادامه دارد و از شهروندان محترم درخواست نمود در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت نمایند و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه
  • صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان
  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه
  • ضبط و معدوم سازی ۳۵۰ کیلوگرم مرغ غیربهداشتی و فاسد در شهرستان بابلسر
  • ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد
  • ۸۱ تن فرآورده دامی فاسد در تهران از چرخه مصرف خارج شد
  • ۱۲۷ هزار کیلو فرآورده خام دامی مشکوک و فاسد در استان تهران کشف شد
  • انجام بالغ بر ۹ هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی