Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس، با تاکید بر اینکه مرز رازی خوی باید به صورت شبانه‌روزی فعالیت کند، گفت: فعال‌سازی این مرز جزو درخواست‌های جدی دولت ترکیه هم به شمار می‌رود. - اخبار استانها -

عادل نجف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با تاکید بر اینکه مرز رازی خوی باید به صورت شبانه‌روزی فعالیت کند، اظهار داشت: فعال‌سازی این مرز جزو درخواست‌های جدی دولت ترکیه هم به شمار می‌رود و آنها برای رشد اقتصادی شهرهای مرزی خود درخواست فعالیت شبانه‌روزی این مرز را داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده که پس از عید دو میلیون نفر از ایران به کشور ترکیه مسافرت کنند تصریح کرد: باید گمرکات استان به فکر رفاه این تعداد مسافر باشند در حالی که در ماه گذشته بدترین شرایط در مرز رازی وجود داشته چون هیچ کس هیچ مسئولیتی در قبال پایانه مرز رازی نداشته است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با اشاره به موضوع پیله‌وری در مرزها گفت: دولت باید کارت‌های پیله‌وری را ساماندهی و به صورت شفافی عنوان کند که روش اخذ مالیات چیست و از سوی دیگر متاسفانه برخی حساب بانکی و حساب یارانه‌ای مرزنشینان دارای کارت پیله‌وری، بسته شده است در حالی که این کار عادلانه نیست.

وی با اشاره به اینکه دولت باید راهکاری برای تقویت اقتصاد و معیشت مرزنشینان ارائه دهد بیان کرد: شهرستان خوی یکی از شهرهای قدرتمند توسعه‌محور کشور است و باید به این امر اهمیت فراوان داده شود.

نجف‌زاده در ادامه با ابراز تاسف از فرار سرمایه‌گذاران استانی به سایر شهرها از جمله تبریز افزود: در سایر استان‌ها مشوق‌ها، بسترها، تغییررفتارها و رویکردهایی در قبال سرمایه‌گذاران وجود دارد در حالی که در آذربایجان‌غربی اینچنین نیست.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه قره‌تپه در 20 کیلومتری خوی به عنوان تنها ایستگاه مانور ریلی ایران بلاتکلیف مانده است اظهار داشت: این در حالی است که از ظرفیت استان استفاده بهینه نشده و بنابراین باید ایستگاه قطار مستقل خوی نیز تاسیس شود تا پاسخگوی تردد مسافری باشد.

پیشرفت فیزیکی پایانه مرزی رازی خوی به 75 درصد رسیدشهرستان خوی با احداث سدهای "الند" و "یزدکان" از تنش آبی خارج می‌شود

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید پایانه‌های استان به معنای واقعی قدرتمند شده و دولت نیز از این امر حمایت کند و با توجه به اینکه به دنبال ایجاد شهرک مشترک سرمایه‌گذاری ایران و ترکیه هستیم، به زودی کار آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی شبانه روزی مرز رازی رازی خوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان

بهروز مرادپور با اشاره به ورود سامانه بارشی به آسمان لرستان ، اظهار داشت: در قالب این سامانه، بارش پراکنده و رگباری باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خطر صاعقه، احتمال خیزش گردوخاک برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی برای اغلب نقاط استان خواهد بود، عنوان کرد: این سامانه بارشی تا بعدازظهر سه‌شنبه در استان ادامه فعالیت خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ایجاد رواناب و آب‌گرفتگی معابر، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و… در استان، بر لزوم احتیاط در تردد به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم تأکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، در رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • واکنش معنادار تحلیلگر ترکیه‌ای ازنبوغ ایرانی مقابل هیاهوی اسرائیل
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • رسمی: ‌پایان رویاپردازی ملی‌پوش ایرانی در ترکیه
  • بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود