Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@18:32:35 GMT

افزایش ۲۸۳ درصدی تولید ماهی قزل‌آلا در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۰۲۴۴

افزایش ۲۸۳ درصدی تولید ماهی قزل‌آلا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حسن اسحاقی درباره آمار تجمیع صادرات در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ماهانه آمار تجمیع صادرات را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کنیم که تا پایان آماده در ارتباط با صادرات فرآوری و محصولات تولیدی مجموعه فعالیت‌های شیلاتی، نسبت به مدت مشابه قبل خاویار پرورشی ۴۶ درصد افزایش وزنی و ۹درصد افزایش ریالی را داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درخصوص گوشت ماهی‌های خاویاری متاسفانه باتوجه به افزایش بی‌رویه قیمت گوشت ۳۴درصد کاهش داشتیم.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به گذشت حدود یک سال از بسته شدن مرزهای عراق نسبت به محصولات تولیدات گرم‌آبی، اضافه کرد: باوجود پیگیری‌ها در آخرین مرحله هم این گونه ممنوع کرده که این زمینه کاهش ۷۵درصدی را شاهد هستیم. 

این مسؤول درباره تولید ماهی قزل‌آلا و ماهی‌های سردآبی، یادآور شد: تولید ماهی‌های سردآبی نسبت به مدت مشابه سال قبل  از لحاظ وزنی ۲۸۳درصد و بالغ بر ۲۴۰ درصد افزایش ریالی صادرات داشته است.

اسحاقی به افزایش صادرات ۱۲درصدی خوراک آبزیان ازلحاظ وزنی اشاره کرد و افزود: متاسفانه باتوجه به افزایش دلار باوجود اینکه ازلحاظ وزنی صادرات خوراک آبزیان ازلحاظ وزنی افزایش دارد ولی ازلحاظ اقتصادی ۹درصد کاهش دارد.

وی با اعلام اینکه جمع کل صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷درصد کاهش وزنی  و ۶۹ درصد کاهش ریالی داشته است، تصریح کرد: باتوجه به اتفاقاتی که افتاد توحه به تحریم‌ها، مبادلات کالاهای مختلف ایران و کشورهای همسایه افزایش صادرات خوبی را در سال ۹۹ داشتیم که متاسفانه پس از افزایش تنش‌های سیاسی با این کاهش صادرات مواجه شدیم.

مدیرکل شیلات مازندران با اعلام اینکه درحال حاضر خاویارهای پرورشی به کشورهای امارات، ژاپن، انگلیس، سنگاپور، سوییس و هنگ‌کنگ داریم صادر می‌کنیم، اضافه کرد: حتی بازار جدیدی در ارمنستان پیدا کردیم و تولید ماهی‌های سردآبی درحال صادرات است.

این مسؤول ادامه داد: همچنین خوراک آبزیان به کشورهایی ازجمله ارمنستان، تاجیکستان و آذربایجان صادر می‌شود که نزدیک به حدود ۳۰۰ تن گونه خاص گرم‌آبی نتوانستیم به کشورهای حاشیه مرزها صادر کنیم که حل شود.

اسحاقی بیان کرد: درحال حاضر در کشور آذربایجان یک بازار جدیدی را پیدا کردیم که امیدواریم چنین بازارهایی را پیدا کرده تا بتوانیم مبادلات محصولات فرآوری شده و تولیدات شیلاتی را به این کشورها ارسال کنیم.
انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران تولید محصولات شیلاتی در مازندران تولید ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۰۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محسن حافظی مدیر عامل نیروگاه رامین در این باره گفت: با اقدامات تعمیراتی متخصصان نیروگاه رامین اهواز که در جهت رفع چالش‌های تولید در بخش‌های مختلف انجام شده است توانستیم در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ میزان ۵۴۴ هزار و ۷۰۵ مگاوات ساعت برق تولید کنیم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۱.۹۸ درصدی  را داشته ایم.     وی همچنین از افزایش ۴۶ مگاواتی متوسط تولید لحظه‌ای در این نیروگاه خبر داد و افزود: در حال حاضر واحد دوم این نیروگاه تحت تعمیرات اساسی دوره‌ای است و کارکنان بخش‌های فنی به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا هرچه سریعتر تعمیرات این واحد را به پایان رسانده و آن را برای پیک برق تابستان امسال آماده کنند.   نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور است و نقش برجسته‌ای را در ثبات و پایداری تولید برق جهت مراکز صنعتی و مردم ایفا می‌کند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • افزایش ۵ درصدی نزاع و درگیری در مازندران
  • افزایش ۵ درصدی نزاع در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۵ درصدی نزاع در مازندران