Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@12:29:42 GMT

حملات توپخانه ارتش ترکیه به شمال غرب حسکه

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۱۳۲۷

حملات توپخانه ارتش ترکیه به شمال غرب حسکه

حملات توپخانه ارتش ترکیه به شمال غرب حسکه و هدف قرار گرفتن شبه نظامیان آمریکایی از سوی گروه‌های مقاومت مردمی از مهمترین اخبار سوریه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع سوری  از حملات توپخانه ارتش ترکیه به شهرک «ابو راسین» در شمال غرب حسکه خبر دادند؛ اما به تلفات و خسارات این حملات توپخانه‌ای اشاره ای نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع همچنین به فرار ساکنان این شهرک اشاره کردند.

حمله با بمب به شبه نظامیان آمریکایی در شمال سوریه

منابع سوری از حملات به شبه نظامیان وابسته به آمریکا در شهر حسکه در شمال سوریه خبر دادند.

این منابع بیان کردند که گروه‌های مقاومت مردمی با بمب یک خودرو وابسته به شبه نظامیان قسد را هدف قرار دادند.

منابع سوری افزودند: این خودرو در حال عبور از محله «غویران» در شهر حسکه بود که هدف حمله قرار گرفت.

به دنبال این حمله، شبه نظامیان آمریکایی اقدام به استقرار گسترده عناصر خود در محل کرده و حلقه امنیتی ایجاد کردند.

این منابع به تلفات و خسارات وارده به شبه نظامیان آمریکایی اشاره‌ای نکردند.

انتقال تجهیزات جدید ارتش سوریه به شمال الرقه

منابع سوری اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه تجهیزات نظامی جدید به حومه «عین عیسی» در شمال استان الرقه وارد کردند.

این منابع افزودند: خودروهای نظامی حامل تجهیزات با عبور از گذرگاه «الطبقه» وارد خطوط مقدم با نیروهای ترکیه و عناصر وابسته به آن شدند تا مانع هرگونه تحرک نیروهای ترکیه و عناصر وابسته به آنکارا شوند و اجازه تسلط این نیروها و عناصر بر جاده بین المللی حلب به حسکه موسوم به «ام4 » را ندهند.

تداوم روند آشتی ملی در شهر المیادین سوریه

از سوی دیگر روند آشتی در شهر «المیادین» در استان دیرالزور سوریه ادامه یافت و شماری دیگر از مظنونان و فراریان از خدمت سربازی به مرکز آشتی در این شهر مراجعه کردند.

منابع محلی اقبال عمومی را خوب توصیف و اعلام کردند که صدها نفر در این مرکز حضور یافتند و روند امور به شکل روان دنبال می‌شود.

این منابع افزودند که علاوه بر ساکنان این شهر و شهرک‌ها و روستاهای اطراف، ساکنان مناطق تحت اشغال آمریکا و شبه نظامیان قسد هم به این مرکز مراجعه کردند و این با وجود تمام مانع تراشی انجام شده از سوی شبه نظامیان و اشغالگران بود.

استراتژی آشفته آمریکا درباره حضور نظامی در سوریه

افرادی که به این مرکز مراجعه کردند ضمن ابراز رضایت از روند اوضاع و روان بودن آن، اعلام کردند که 10 دقیقه بیشتر منتظر نمانده‌اند.

مراجعه کنندگان از همه ساکنان منطقه الجزیره سوریه خواستند که از این فرصت عفو استفاده کنند و به روند آشتی بپیوندند.

بستن گذرگاه میان سوریه و عراق

از سوی دیگر الوطن سوریه اعلام کرد: نیروهای پیشمرگه وابسته به اقلیم کردستان عراق روز گذشته گذرگاه «ربیعه» در عراق که نقطه مقابل گذرگاه «الیعربیه» در سوریه است را بستند.

این اقدام چند روز پس از بستن گذرگاه «فیشخابور» در داخل عراق که نقطه مقابل آن گذرگاه «سیمالکا» در حسکه است، رخ داد.

الوطن سوریه گزارش داد: گذرگاه «ربیعه-الیعربیه» از اهمیت بسزایی برای اشغالگران آمریکایی برخوردار است زیرا از آن برای وارد کردن تجهیزات نظامی و سرقت نفت و گندم از منطقه الجزیره سوریه  استفاده می‌کند.

منابع خاص به الوطن سوریه افزودند: تریلی ها و جرثقیل‌های بزرگ پس از حمل تجهیزات و بلوک‌های سیمانی، گذرگاه زمینی واقع در غرب روستای «السویدیه» از توابع منطقه «الیعربیه» در حومه شهر «المالکیه» در دورترین نقطه شمال شرقی استان حسکه را بستند.

این پس از تنش ایجاد شده میان شبه نظامیان «قسد» وابسته به آمریکا و نیروهای پیشمرگه رخ می‌دهد که گروه موسوم به «الشبیبه» وابسته به قسد چهارشنبه گذشته به گذرگاه «فیشخابور» حمله کردند و علت این حمله هم خودداری دولت اقلیم کردستان عراق از تحویل جسد پنج عنصر حزب پ.ک.ک به خانوادهایشان در استان حسکه، بوده است.

 گذرگاههای زمینی که عراق و سوریه را یکدیگر مرتبط می سازد، عبارتند از گذرگاه الیعربیه در سوریه که نقطه مقابل آن گذرگاه ربیعه در عراق است. گذرگاه الیعربیه تحت کنترل شبه نظامیان قسد و اشغالگران آمریکایی است.

دومین گذرگاه، الولید در داخل عراق است که نقطه مقابل آن گذرگاه التنف در داخل سوریه است که تحت اشغال ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکاست.

سومین گذرگاه هم القائم در داخل عراق است که نقطه مقابل آن گذرگاه البوکمال است که تحت کنترل دولت سوریه است.

گذرگاه بعدی، «فیشخابور» در داخل عراق که نقطه مقابل آن گذرگاه «سیمالکا» در حسکه است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق شبه نظامیان آمریکایی شبه نظامیان حملات توپخانه داخل عراق منابع سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۵مین روز از حمله رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری/ بیش از ۳۲ هزار شهید و ۷۵ هزار مجروح

نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی برای ۱۷۵ مین روز پیاپی به جنایت نسل کشی در باریکه غزه ادامه می‌دهند و با حملات هوایی و توپخانه‌ای کشتار‌هایی فجیع و خونبار را علیه غیرنظامیان فلسطینی مرتکب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، نظامیان رژیم صهیونیستی امروز جمعه در ۱۷۵مین روز پیاپی با حملات هوایی و توپخانه‌ای گسترده به جنایت نسل کشی در غزه و کشتار خونین جنایات هولناک علیه غیر نظامیان در مناطق اشغال شده ادامه می‌دهند.

وزارت بهداشت غزه: رژیم صهیونیستی ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۷ جنایت فجیع علیه خانواده‌های غزه مرتکب شده است؛ تا کنون ۷۱ شهید و ۱۱۲ مجروح به بیمارستان‌ها انتقال یافته اند. پیکر بسیاری از قربانیان به دلیل جلوگیری نظامیان صهیونیستی از دسترسی نیرو‌های امدادی هنوز زیر آوار مانده اند یا در خیابان‌ها پراکنده هستند.

جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی به رغم صدور قطعنامه شورای امنیت بین الملل مبنی بر آتش بس فوری در ماه مبارک رمضان، با هدف قرار دادن منازل مسکونی و نقاط پر ازدحام و خیابان‌های غزه، صد‌ها غیر نظامی را به شهادت رسانده یا مجروح کردند.

در یکی از این حملات، ۶ شهروند فلسطینی از جمله یک پدر و سه فرزندش در حمله جنگنده‌های رژیم اشغالگر به منزل خانواده موسی در اردوگاه المغازی در غزه به شهادت رسیدند.

خبرگزاری وفا نیز از شهادت و مجروح شدن ده‌ها شهروند فلسطینی در حملات شب گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه خبر داد.

منابع محلی گفتند در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزل خانواده معمر در جنوب خان یونس در غزه ۱۲ نفر به شهادت رسیده و شماری نیز مجروح شدند.

در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مسجد "سعد بن ابی وقاص" در جبالیا واقع در شمال غزه یک خانم به شهادت رسیده و چند شهروند دیگر مجروح شدند.

در حمله هوایی دیگری به ساختمان‌های نزدیک برج الوحده در محله النصر در غرب و محله تل الهوا در جنوب غزه شماری از شهروندان به شهادت رسیده یا مجروح شدند. در حمله دیگری از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب اردوگاه الشاطئ در غزه، شماری از شهروندان مجروح شدند.

جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین اردوگاه النصیرات در مرکز غزه زیر آتش گرفتند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲ هزار فلسطینی شهید و ۷۵ هزار نفر مجروح شدند
  • بیش از ۳۲ هزار شهید و ۷۵ هزار مجروح
  • ۱۷۵مین روز از حمله رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری/ بیش از ۳۲ هزار شهید و ۷۵ هزار مجروح
  • تعداد شهدای حملات ارتش اشغالگر در سوریه به ۴۲ نفر افزایش یافت
  • ببینید | تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • ترکیه کوریدور شمال به جنوب جدید را می سازد
  • حمله اسرائیل به سوریه
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • ماجرای تصرف توپخانه عراق بدون تلفات به روایت یک شاهد عینی