Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-29@11:07:43 GMT

تاکید وزیر نفت بر استفاده از نخبگان

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۱۴۹۵

‍‍‍‍‍‍

وزیر نفت با تأکید بر حمایت همه‌جانبه صنعت نفت از دانش‌بنیان‌ها گفت: امروز، صنعت نفت در چهار بخش چاه‌های کم‌بازده، بهینه‌سازی مصرف گاز، تکمیل زنجیره صنایع پتروشیمی و کاهش گاز‌های همراه نفت به تخصص دانش بنیان‌ها نیاز دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از شانا، آقای جواد اوجی امروز (دوشنبه، ۲۹ آذرماه) در آیین گرامیداشت روز ملی پژوهش یکی از راه‌های اشتغال‌زایی را استفاده از توان نخبگان کشور به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار دانست و ادامه داد: امروز عزم صنعت نفت بر این است که از این نخبگان استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اوجی درباره پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان و افزایش صادرات در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: در کشور حدود ۵۰ درصد از صادرات ما، به‌صورت محصولات خام یا نیمه‌خام است که ضعف بزرگی برای کشور به‌شمار می‌آید، بنابراین استفاده از دانش‌بنیان‌ها در این زمینه می‌تواند افزون بر تولید ارزش افزوده، اشتغال‌زایی و ارزآوری مطلوبی برای کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه صنعت نفت امروز نیازمند دانش‌بنیان‌ها و فناوری‌های نو است، تصریح کرد: بیش از ۱۱۵ سال از اکتشاف نفت در ایران می‌گذرد، اما متأسفانه امروز در بخش زیادی از روش‌های تولیدی هم در بخش‌های بالادست و پایین‌دست صنعت نفت، روش‌ها سنتی است.

اوجی گفت: مقام معظم رهبری افزون بر اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب، گسترش علم و پژوهش را جهاد علمی دانسته‌اند، در بحث اعلام سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نیز بر کارآفرینی و افزایش درآمد ملی و پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان و افزایش صادرات تأکید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در بحث کارآفرینی و افزایش درآمد ملی، کشور دارای سرمایه‌های گران‌قیمتی از جمله نخبگان است، افزود: نظام سرمایه‌گذاری کلانی در این زمینه انجام می‌دهد، به‌طوری که سالانه ۴ هزار نخبه در کشور تربیت می‌شود و اگر متأسفانه این نخبگان مورد بی‌مهری و کم‌لطفی قرار بگیرند، کم‌انگیزه می‌شوند و شاهد هم بودیم که بسیاری از این نخبگان مهاجرت کرده‌اند که مقام معظم رهبری نیز سیاه‌نمایی کسانی را که سبب مهاجرت این نخبگان می‌شود، خیانت به کشور عنوان کردند.

برنامه جدید صنعت نفت؛ چاه‌محور

وزیر نفت به بازدید از توانمندی بالای دانش‌بنیان‌ها در چند هفته گذشته اشاره کرد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیانی هستند که با ابتکار‌ها و روش‌های مطلوبی توان تولید چاه‌ها را افزایش می‌دهند.

اوجی تأکید کرد: در بحث قرارداد‌های نفت یا گاز برای توسعه میدان‌ها، میدانی به شرکت داخلی یا خارجی با هزینه سنگینی برای حفظ و نگهداشت یا افزایش تولید واگذار می‌شود؛ در برنامه جدیدی که صنعت نفت مدنظر دارد، جدا از بحث توسعه مخزن‌محور، نگاه چاه‌محور خواهد بود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: وزیر نفت ، جواد اوجی ، صنعت نفت ، دانش بنیان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر نفت جواد اوجی صنعت نفت دانش بنیان دانش بنیان ها صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام دستاورد‌های کشور با محوریت مردم بوده است

مالک رحمتی در جلسه هم اندیشی با جمعی از نخبگان شهرستان مرند با اشاره به اینکه دغدغه دولت، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است گفت: نسخه نجات در این زمینه، استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی است و براین اساس آمادگی داریم با استفاده از ظرفیت قانون مولدسازی، هر پروژه نیمه‌کاره را در هر شرایطی به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه جهش تولید فقط با حضور و مشارکت مردم امکان‌پذیر است، افزود: نخبگان باید این موضوع را از دولت مطالبه کنند و ما مسئولان نیز به عنوان خادمان مردم باید این سیاست را اجرایی کنیم.

وی افزود: در اقتصاد هم حلقه گمشده این بود که دولت می‌خواست همه کار‌ها را خودش انجام دهد، اما واقعیت این است که توان دولت برای اتمام پروژه‌ها و حرکت جهشی کافی نیست.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد ما فعال باشد باید میدان را در اختیار بخش خصوصی و مردم قرار دهیم و دولت نباید هیچ وظیفه‌ای جز سیاست‌گذاری، راهبری، تسهیل‌گری و نظارت داشته باشد.

 رحمتی همچنین درخصوص مطالبه فعالان صنعت مبلمان شهرستان مرند مبنی بر ایجاد شهرک صنعتی مبل گفت: با توجه به فعالیت یک‌هزار واحد تولید مبلمان در این شهرستان، یکی از کار‌هایی که به اشتغال و تولید در این حوزه کمک می‌کند تاسیس این شهرک خصوصی است که باید کار‌های اجرایی آن ظرف یک ماه انجام شده و در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شود.

وی درخصوص مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان شهرستان هم گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه دانش‌بنیان شهرستان انجام شده است و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرستان نیازمند ایجاد یک پارک یا مرکز رشد هستند.

در نشست استاندار آذربایجان شرقی با نخبگان شهرستان مرند، جمعی از برگزیدگان این شهرستان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درخصوص مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف پرداختند.

سپس استاندار آذربایجان شرقی در تماس تلفنی با تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، مسائل مطرح‌شده از سوی نخبگان شهرستان مرند را پیگیری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • نقش مراکز علمی و فناوری در نوآوری صنایع چیست؟
  • پیگیری مطالبات حوزه صنعت و کشاورزی در بخش‌های خبری
  • تمام دستاورد‌های کشور با محوریت مردم بوده است
  • تمام دستاوردهای کشور با محوریت مردم بوده است
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار در سال گذشته
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزایش یافت
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج
  • بخش صنعت نفت و گاز در سال ۱۴۰۲ بالاترین نرخ رشد اقتصادی را داشت