Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی ورود سویه جهش‌یافته "اُمیکرون" رسماً توسط وزارت بهداشت به کشورمان تأیید شد که کارشناسان بر این باورند به‌زودی شاهد مراجعه گسترده بیماران به مراکز درمانی خواهیم بود.

به‌ گزارش مشرق، روز گذشته ورود سویه جهش‌یافته کرونا به کشورمان رسماً از سوی وزارت بهداشت تأیید شد و ستاد ملی مقابله با کرونا برای جلوگیری از گسترش بیماری در ایران تصمیم‌گیری‌هایی داشته است، اما واقعیت امر اینجاست که کارشناسان بر این باورند قدرت سرایت بسیار بالای سویه اُمیکرون احتمالاً در ۱۴ روز آینده حجم بالایی از مراجعه به مراکز درمانی را ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تأکید می‌کنند اگرچه شواهد علمی نشان می‌دهد کشندگی سویه اُمیکرون کمتر از سویه دلتاست اما قدرت بیماری‌زایی این ویروس جهش‌یافته به‌دلیل شدت سرایت آن نکته‌ای است که نباید از آن غافل باشیم.

به‌گفته این گروه بررسی‌های علمی در سراسر جهان و البته کشورهای درگیر این سویه از ویروس کرونا نشان می‌دهد روند تصاعدی بیماری‌زایی اُمیکرون نکته‌ای است که می‌تواند نظام بهداشت و درمان منطقه درگیرشده را با چالشی بسیار جدی مواجه کند، به همین دلیل بهترین راهکار این است که مانع از افزایش حجم بار ورودی به مراکز درمانی باشیم.

اُمیکرون ۱۷روزه سویه غالب کشور می‌شود

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره ورود ویروس جهش‌یافته به کشور اظهار داشت: با توجه به ورود ویروس جهش‌یافته به کشورهای همسایه پیش‌بینی شده بود که اُمیکرون بالاخره به ایران نیز وارد می‌شود، بنابراین اکنون که ورود ویروس رسماً تأیید شده است لازم است به‌جای فرصت‌سوزی از زمان باقی‌مانده حداکثر استفاده را برای مدیریت بحران احتمالی داشته باشیم.

پیام طبرسی در ادامه گفت: نتایج بررسی‌های علمی انجام‌شده در سایر کشورها که زودتر از ایران درگیر شده‌اند نشان می‌دهد قدرت سرایت ویروس جهش‌یافته فعلی بسیار بالاتر از نوع دلتاست به‌صورتی که مدارکی علمی تأیید می‌کند در مدت ۱۷ روز اُمیکرون تبدیل به سویه غالب در منطقه آلوده می‌شود درحالی که این دوره برای ویروس دلتا ۱۰۰روزه بوده است.

طبرسی با اشاره به قدرت سرایت بالای این نوع از ویروس جهش یافته کرونا تاکید کرد: هموطنان لازم است به این نکته توجه داشته باشند که استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌ها و البته واکسیناسیون بهترین و کم‌هزینه‌ترین راهکار مقابله با اُمیکرون است چون بررسی‌های علمی نشان داده افرادی که مراحل واکسیناسیون خود را با دُز بوستر یا همان دُز سوم تکمیل کرده‌اند بسیار کمتر از سایرین کارشان به بستری و فوت می‌کشد.

وی معتقد است در شرایطی که ایجاد شده هرگونه تجمع در محیط‌های بسته و حتی محیط‌های باز می‌تواند پاشنه آشیل مدیریت کم هزینه بحران احتمالی در آینده باشد بنابراین تمامی افراد در این زمینه توجه داشته باشند که اگر در چنین شرایطی قرار دارند از ماسک استفاده کند.

کلانشهرها در خطر اصلی

گفته‌های رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درحالی بیانگر واقعیت شرایط است که سایر کارشناسان براین باورند که شاید مهمترین نگرانی از جهش‌های متفاوت در این نوع از ویروس به دلیل افزایش تعداد بیماران در روزهای آینده است.

کارشناسان بهداشت و درمان تاکید می‌کنند: بررسی‌های علمی نشان داده در سه هفته اخیر ویروس اُمیکرون بالای ۵۰ جهش به خود دیده و درصورت افزایش نرخ ابتلا در روزهای آینده این نگرانی وجود دارد که قدرت ویروسی جهش یافته از اُمیکرون ایجاد شود که با همان قدرت سرایت شدت کشندگی بالاتری داشته و دوباره بحران‌ آفرینی کند.

این گروه معتقدند در شرایط فعلی کلانشهرها به دلیل جابه‌جایی گسترده افراد در منطقه و ایجاد تجمع‌های مختلف بخصوص در ادارات، مراکز خدماتی و مراکز خرید و سیستم حمل و نقل عمومی بیشتر در خطر ایجاد بحران هستند و مسئولان مربوطه با ایجاد محدودیت‌های هدفمند می‌توانند از قبل برای جلوگیری از بروز بحران برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

به گفته کارشناسان سیستم حمل ونقل عمومی و البته ادارات مهمترین اماکنی هستند که می‌توانند زمینه توسعه بیماری را ایجاد کرده و بحران آفرینی کنند و تهویه دقیق هوا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هموطنان الزامی است.

این درحالی است که بررسی‌های علمی نشان داده قدرت سرایت بیماری با ویروس اُمیکرون بین دو تا سه برابر بیشتر از نوع دلتا است و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی عاملی است که تنها در ۲.۵ روز شاهد دوبرابر شدن حجم بیماران در منطقه باشیم که این یک کابوس به تمام معنا برای مراکز درمانی خواهد شد.

کارشناسان بهداشت و درمان تاکید می‌کنند حذف هرگونه تجمع بخصوص در ادارات و مراکز خدماتی و آموزشی می‌تواند راهکاری برای کاهش تردد و جابه‌جایی افراد در سطح کلانشهرها و شهرهای صنعتی باشد که همین روند مانع از شکل‌گیری زنجیره گسترده بیماری خواهد شد.

از سوی دیگر با نزدیک شدن شب یلدا و احتمال برگزاری شب‌نشینی‌های مختلف از سوی هموطنان به‌واسطه کاهش نرخ ابتلای هفته‌های اخیر و حذف شهرستان‌های قرمز و نارنجی از نقشه همه‌گیری نگرانی کارشناسان نسبت به احتمال بروز بحران بیشتر شده است.

استان آذربایجان‌غربی/ آمار تزریق دز دوم واکسن به ۷۶ درصد رسید

محمدامین ولی‌زاده، با اشاره به روند رو به رشد واکسیناسیون در استان اظهار داشت: تاکنون ۹۱.۸ درصد از جمعیت واجد شرایط استان دز اول و ۷۶.۹ درصد نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه از ابتلای ۱۰۴ نفر به کرونا خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۳۲۳ هزار و هفت نفر به کروناویروس مبتلا شده و تعداد ۷۴ هزار و ۱۰۷ بیمار بستری نیز بهبود یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه با جان باختن سه نفر، مجموع کلی فوتی‌ها به هفت هزار و ۲۰۵ نفر رسید افزود: این تعداد در شهرهای ارومیه، بوکان و پیرانشهر جان باختند.

وی در ادامه نیز با اشاره به اینکه ۴۶۱ نفر هم اکنون به علت سندروم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند بیان کرد: ۲۷ نفر نیز با بیماری‌های تنفسی وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

ولی‌زاده با بیان اینکه هم اکنون ۱۳۴ نفر در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند گفت: ۲۹۰ نفر مشکوک به بیماری کرونا نیز بستری و در حال مداوا هستند.

استان اصفهان/ ۸۹ مورد ابتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته

پژمان عقدک در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا از ابتدا تاکنون، اظهار داشت: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تعداد یک میلیون و    ۲۷۳ هزار و ۵۹۵ ابتلای  قطعی و مشکوک به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گزارش شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان ۴۲۸ هزار و ۲۵۵ نفر بوده که از این تعداد ۱۸۶ هزار و ۲۸۶ نفر به همین علت بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ۱۲۵ هزار و ۶۸۹ بیمار کرونایی از ابتدای ورود ویروس منحوس کرونا بهبود یافتند، گفت: متاسفانه تا کنون ۱۷ هزار و ۱۹۹ نفر نتوانستند در برابر این ویروس مقاومت کنند و فوت شدند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹ مورد جدید کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی و ۸۷ بیمار کرونایی نیز در این مراکز بستری شدند که حال ۶۵ نفر آنها وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند  و ۹ خانواده هم داغدار مرگ عزیزان خود در اثر ابتلا به کرونا شدند.

عقدک تصریح کرد: در حال حاضر با ترخیص ۹۱ بیمار تعداد مجموع بستریان به ۳۷۱  بیمار با تشخیص ابتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رسیده و امیدواریم هر چه زودتر چرخه انتقال بیماری مسری کرونا قطع شود و هیچ بیمار بستری کرونایی نداشته باشیم.

استان البرز/ دو فوتی در ۲۴ ساعت گذشته

مهرداد بابایی، در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز اظهار داشت:در ۲۴ ساعت گذشته  ۲۸ بیمار با علائم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی افزود: مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز ۷۹ هزار و ۹۰۶  نفر است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز  با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۵۹ نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند ، بیان کرد: از این تعداد، ابتلای ۴۲ نفر به بیماری کووید ۱۹، تا این تاریخ قطعی شده است.

بابایی با بیان اینکه شیوع نامه های بهداشتی باید همچنان با جدیت بیشتری رعایت شود، گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده است و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به ۶۴۷۷ نفر رسیده است.

وی با بیان اینه هیچ موردی از سویه جدید کرونا در استان البرز شناسایی و دیده نشده است، تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۳ هزار و ۲۷۰ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

استان ایلام/ روز بدون فوتی کرونا

محمد کریمیان، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۶۶ هزار و ۸۳۷ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۳۰ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۳ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۶۶ هزار و ۵۸۰ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و ۱۷۲ نفر بوده است.

استان بوشهر / ۳۵ بیمار جدید در مراکز درمانی بستری شدند

سعید کشمیری، با اشاره به روند نزولی ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به وضعیت آب و هوایی مناسب استان بوشهر، سفر گردشگران از استان‌های مختلف به بوشهر و کنار سواحل خلیج‌فارس افزایش یافته که رعایت شیوه‌نامه بهداشتی برای جلوگیری از شیوع مجدد بیماری کرونا به‌ویژه گونه جدید الزامی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به وضعیت بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان خاطر نشان کرد روز گذشته ۱۷ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد ابتلای یک مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: تعداد بیماران بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ۳۵ نفر که نسبت به هفته گذشته کاهش قابل توجهی یافته است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۳ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه‌ بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۲ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر تصریح کرد: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۲۷ بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۵ نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

کشمیری وضعیت فوتی‌های کرونایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خوشبختانه روز گذشته برای سومین روز متوالی مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر به ثبت نرسید و تاکنون ۲ هزار و ۳۴ بیمار از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به سبب ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

وی ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۸۹ هزار و ۴۰۰ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به اجرا طرح واکسیناسیون علیه کرونا پرداخت و خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان بوشهر یک نوبت و ۷۰ درصد هر ۲ نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و این درحالی است که نوبت سوم هم در مراکز واکسیناسیون برای افراد بالای ۴۰ سال در حال تزریق است.

استان خراسان جنوبی/ روز بدون فوتی کرونا

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته از ۱۰۱ آزمایش تشخیص مولکولی کرونا که در استان انجام شد که ۲۲ بیمار جدید و از ۶۴ آزمایش سریع ۱۰ مورد مثبت جدید شناسایی شد.

غلامرضا شریف زاده بیان کرد: در مجموع از ۱۶۵ تست ملکولی و سریع انجام شده در استان ۳۲ مورد جدید در شبانه روز گذشته شناسایی شد.

وی افزود: از این تعداد ۲۱ مورد از بیرجند، ۷ مورد از طبس و ۴ مورد نهبندان شناسایی شد و در سایر شهرستان‌ها مورد جدیدی از کرونا گزارش نشده است.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان بیان کرد: خوشبختانه در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت گزارش نشده و تعداد فوتی‌ها همان یک هزار و ۲۵۸ نفر ثابت ماند.

شریف زاده اظهار داشت: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا روز گذشته ۵۴۸ هزار و ۸۰۵ نفر واکسن نوبت اول، ۴۷۷ هزار و ۹۸۰ نفر واکسن نوبت دوم و ۲۶ هزار و ۸۳۱ نفر واکسن نوبت سوم را دریافت کردند.

استان خراسان رضوی/ آمادگی کمیته زیرپوشش قرارگاه کرونا

علی اصغر انجیدنی اظهارداشت: این قرارگاه مستقر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقرر کرد که همه اقدامات لازم به منظور آمادگی کامل در برابر موج احتمالی طغیان ویروس کرونا صورت گیرد.

وی با بیان  اینکه رهگیری و ردیابی جدی‌تر مبتلایان به کرونا در شرایط کنونی به منظور شناسایی به موقع بیماران کرونایی و جلوگیری از انتشار این بیماری صورت می‌گیرد تصریح کرد: بر این اساس موارد اخیر آزمایش طبی سریع ویروس کرونا معروف به "رپید تست" از بستگان و اطرافیان مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این استان به میزان پنج برابر نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد نیز برای مسافران ورودی مطابق دستورالعمل هوشمندسازی حمل و نقل در شرایط کرونا در پروازهای خارجی اقدام می‌شود.

وی به فعالیت قرارگاه مدیریت کرونا در سطح همه شهرستان‌های ۳۳ گانه استان خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: کمیته‌های بهداشت، دارو، درمان، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی، نظارت و پایش، مشارکتهای مردمی و دانشجویی در این قرارگاه‌ها فعالند.

دکتر انجیدنی افزود: بر این اساس گزارش‌های روزانه فعالیت همه این کمیته‌ها در خصوص مقابله با ویروس کرونا بلافاصله مورد بررسی قرار می‌گیرد تا نیازهای موجود در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ عملیاتی گرفته و برطرف شوند.

استان سمنان/ ۳ بیمار جدید بستری شدند

کامران قدس، اظهار داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تا کنون ۴۹ هزار و ۹۵۹ بیمار مبتلا به کرونا مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد افراد بستری شده با تشخیص قطعی بیماری کرونا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان بستری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کرد: در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تعداد ۱۰ هزار و  ۷۸۴  نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

قدس به آمار افراد بهبود یافته از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اشاره کرد و گفت: از ابتدای بروز بیماری کرونا تعداد ۹ هزار و ۶۵۸ نفر بهبود یافتند.

وی همچنین افزود: از ابتدای بیماری کرونا تا کنون نیز ۳۹ هزار و ۱۷۵ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

استان فارس/ چرخه تزریق واکسن  در حال تکمیل است

 براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۸۰۶ هزار و ۴۲۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۰۸ هزار و ۱۶۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۴۵ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۴۵ هزار و ۹۳۱ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۲۶۸ هزار و ۳۷۵ مورد تست سریع انجام شده و ۶۲ هزار و ۲۳۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۹۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته هم اکنون ۶۵۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته هشت هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۳۵۹ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۴۹۸ هزار و ۲۸۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۲۸۰ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۱۶ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۸۵۱ هزار و ۸۳۲ دُز نوبت دوم و ۱۸۲ هزار و ۲۳۲ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

استان کرمان/ ۱۸ بیمار جدید در مراکز درمانی بستری شدند

حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در استان از مرز ۴ میلیون دوز گذشته اظهار داشت: تا کنون واکسیناسیون یک میلیون و ۷۹۷ هزار و ۹۰۱ نفر کامل شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد بیماران سرپایی و بستری کرونا در استان کاهش داشته است گفت: در حال حاضر هیچ استانی با وضعیت قرمز و نارنجی در استان کرمان نداریم اما  این تغییر رنگ استان‌ها به زرد و آبی نباید باعث شود که فکر کنیم کرونا به پایان رسیده است.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان نیز با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۱۴۰ مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۸۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۱۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۰ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۱۰ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۲۱ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

صحبتی با اشاره به بستری ۱۸ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۳ هزار و ۹۶۷ مورد رسیده است.

وی به فوت دو بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۵ هزار و ۱۳۲ مورد رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و ۱۲۶ هزار و ۱۶۸ دوز عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۷۹۷ هزار و ۹۰۱ دوز و واکسن تزریق شده نوبت سوم کرونا در استان ۹۹ هزار و ۸۸۴ دوز است.

استان مرکزی/ ۳۸ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شد

سیدمحمد جمالیان، با اشاره به وضعیت کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: طبق آخرین یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان مرکزی شناسایی شده است.

وی افزود: ۷ نفر از بیماران جدید برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: ۳۱ نفر از این افراد هم خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده‌اند و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

جمالیان بیان کرد: با احتساب مبتلایان جدید شمار مبتلایان به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به ۱۰۵ هزار و ۸۳۹ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشده و شمار فوتی‌های این بیماری تاکنون همان دو هزار و ۹۸۴ نفر است.

استان همدان/ موردی از ویروس اُمیکرون تا کنون ثبت نشده است

روز گذشته نخستین بیمار مبتلا به سویه امیکرون در کشور شناسایی شده و جلسات اضطراری کنترل و پیشگیری از گسترش این بیماری برگزار شده است.

تاکنون بیش از ۸۵ کشور شیوع این ویروس را که از آفریقای جنوبی آغاز شده در کشور خود اعلام کرده‌اند.

با توجه به قدرت سرایت‌پذیری بالای این ویروس، اگر پروتکل‌های بهداشتی و دوری از اجتماعات رعایت نشود در مدت زمان کوتاهی شاهد گسترش  بیماری و قرمز شدن وضعیت کشور خواهیم بود.

دکتر محمد طاهری با تاکید بر اینکه  قدرت سرایت‌پذیری و انتشار امیکرون چندین برابر سویه‌های قبلی است، اظهار داشت: این ویروس در کمتر از ۲۰ روز می‌تواند وضعیت کل کشور را قرمز کند.

وی با بیان اینکه علائم امیکرون شبیه سرماخوردگی است و نشانه‌های آن در همه کشورها یکسان بوده است، تصریح کرد: گروه سنی جوانان بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه هنوز موردی از ابتلا به امیکرون در استان همدان مشاهده و گزارش نشده است، گفت: اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیرانه را عمل نکنند بدون شک در چند روز آینده این ویروس در همدان هم مشاهده می‌شود.

طاهری با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و اجتناب از ارتباط با افرادی که تازه از سفر برگشتند از راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا و جهش‌های آن است، افزود: افرادی که نوبت تزریق دز سوم واکسن آن‌ها رسیده باید هرچه سریعتر واکسن خود را دریافت کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه در آستانه شب یلدا قرار داریم از مردم تقاضا داریم به منظور پیشگیری از ابتلا و گسترش بیماری کرونا از برگزاری هرگونه تجمع و دورهمی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدا خودداری کنند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا سلامت آمار مبتلایان به کرونا اخبار کرونا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانشگاه علوم پزشکی استان رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان های استان بیماری کرونا در استان ابتدای شیوع کرونا کرونا در استان بوشهر پروتکل های بهداشتی کرونا در استان مبتلا به کرونا ۲۴ ساعت گذشته رعایت پروتکل ها ویروس جهش یافته شناسایی شده بیمارستان ها مراکز درمانی استان کرمان بررسی های علمی بهداشت و درمان ابتلا به کرونا تعداد کل موارد بیمار مبتلا بیمار کرونایی شیوع کرونا کرونا تا کنون بیمار جدید موارد بستری ویروس کرونا استان البرز استان ایلام استان بستری استان سمنان بستری هستند بهبود یافته حال حاضر یک میلیون بیمار مثبت ورود ویروس شناسایی شد قدرت سرایت شهرستان ها بستری شدند گزارش نشده مورد جدید بستری شده انجام شده تزریق شده علمی نشان روز گذشته کووید ۱۹ نوبت سوم بستری شد انجام شد ا میکرون ۲ هزار ویروس ا یافته ا فوتی ها شده اند سویه ا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت توفان با سرعت ۱۰۸ کیلومتر تا بارش‌ها طی هشدار هواشناسی سمنان

مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: سرعت وزش باد در دامغان و گردنه آهوان سمنان نیز  به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی ادامه داد: بارندگی در غالب نقاط استان سمنان  ثبت و در برخی مناطق از جمله هیکو در مهدیشهر و اولنگ در شاهرود با بارش برف همراه شد، اما از امروز شنبه بیست و پنجم فروردین سامانه بارشی از این استان خارج می‌شود و دما روند افزایشی می‌یابد.

وی ادامه داد: طبق بررسی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای طی روزهای آینده خبری از سامانه بارشی در غالب نقاط استان سمنان نیست، اما در ارتفاعات ناپایداری جوی پیش‌بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • رصد ۷ هزار راس دام سنگین علیه بیماری سل در کرمان
  • امسال ۹ هزار تخت بیمارستانی اضافه می‌شود/ افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • عملیات‌های انتقامی ایران در پاسخ به جنایت دشمنان پس از انقلاب اسلامی کی و کجا اتفاق افتاد؟
  • تخت های بیمارستانی گیلان باید بیشتر از میانگین کشور باشد
  • «هنر انقلاب اسلامی» یک رویکرد است؟
  • افزایش تدریجی دما در استان اردبیل
  • ثبت توفان با سرعت ۱۰۸ کیلومتر تا بارش‌ها طی هشدار هواشناسی سمنان