Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@23:35:04 GMT

محور هشتگرد-طالقان به مرور زمان ایمن می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۲۹۹۸

محور هشتگرد-طالقان به مرور زمان ایمن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی زندی فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز، امروز در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته حمل و نقل صورت گرفت، ضمن تشریح گزارش عملکرد ۶ ماه گذشته، گفت: با انجام پیگیری‌های لازم طی مدت شش ماه، بیشترین مدیران ستادی کشور به البرز آمدند و طی این مدت ۴۲۰ درصد بودجه استان افزایش داشته، در حالی که این افزایش بودجه باید سال‌های گذشته هم انجام می‌شد که متأسفانه بنا به دلایلی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص البرز افزود: متأسفانه البرز در زمینه بودجه در سایه تهران گمنام باقی مانده و از بسیاری از بودجه‌ها جامانده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در زمینه ماشین‌های حمل و نقل اظهار کرد: یکی از مشکلات استانی در خصوص سن ماشین‌های حمل و نقل است که دارای سن بالا و فرسودگی زیادی هستند.

وی تاکید کرد: ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیش از ۱۸ فرایند کاری شامل ارائه مجوز برای مراکز معاینه فنی، شرکت‌ها، امداد خودرو، حمل و نقل کالا و… بر عهده ما می‌باشد.

زندی‌فر بیشترین مسؤولیت و عملکرد این مجموعه را در ایام اربعین بیان کرد و گفت: در اربعین ظرفیت مسافرها بسیار افزایش می‌یابد و اعلام می‌شود که ظرف مدت ۴ روز آمار ۴ تا ۸ میلیون نفری باید تا مرزهاجا به جا شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اعلام خبر بازگشایی محور دیزین_شمشک تصریح کرد: محور دیزین_شمشک که شش سال ریزش کرده بود، ظرف مدت دو ماه بازگشایی شد اما هنوز به علت فصل سرما دیوار حائل زده نشده است و با اتمام این فصل عملیات ایمن سازی آغاز می‌شود.

زندی فر در خصوص پل فردیس و کلاک خاطر نشان کرد: ترافیک پل فردیس و کلاک جزو مشکلات اصلی استان است که با برنامه ریزی‌های انجام شده به زودی رفع مشکل می‌شود و برای حل این مشکل دو کنار گذر زده می‌شود که یکی از این‌ها تکمیل شده و دیگری پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی داشته و با اجرای این طرح کنارگذر بیش از ۷۰ درصد مشکل ترافیک رفع می‌شود و پل مهرشهر نیز برای کاهش ترافیک تعریض می‌شود.

وی در خصوص جاده قزلحصار نیز گفت: با همکاری شهرداری‌ها مشکلات این جاده به زودی حل می‌شود و با میزان ۶۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و ده میلیارد تومان از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به مناقصه گذاشته شده تا تصادفات این جاده به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد.

زندی‌فر ادامه داد: زیباسازی تونل‌های چالوس در دستور کار ما قرار گرفته و تونل کسیل به صورت پایلوت در حال انجام است و سپس به سراغ بقیه محورها برای ایمن سازی و زیباسازی می‌رویم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز اذعان داشت :۱۴ هزار راننده در حوزه بار و مسافر با ما همکاری می‌کنند که با کمک صنوف کارت هوشمند برای ماشین و راننده‌ها به زودی صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و عدم انتقال این ویروس از شهری به شهر دیگر افزود: ما در کنار پلیس راه هستیم و انسداد محورها در زمان کرونا با ما بوده و درحالی که وظیفه ما باز کردن راه است مگر اینکه در شرایط خاص مجبور به انسداد راه‌ها شویم.

وی البرز را با تراکم جمعیتی بالا خواند و یادآور شد: ترافیکی که در البرز وجود دارد در هیچ استان دیگری قابل مشاهده نیست و متأسفانه یکی از مشکلات موجود در البرز با وجود پیمانکار و مواد اولیه این است که نمی‌توان به دلیل ایجاد بار ترافیکی بالا کار عمرانی انجام داد.

آخرین وضعیت پروژه آبیک-چرمشهر

وی در خصوص آزاد راه الغدیر خاطر نشان کرد: آزاد راه الغدیر با ۱۳۰ کیلومتر برای رفع آلودگی از سطح شهر و ایجاد تنفسی برای البرز و تهران است که از چرمشهر آغاز و به اول اتوبان گرمسار می‌خورد و آزاد راه به صورت مشارکتی ساخته شده است.

زندی فر در زمینه تخصیص لاستیک به ناوگان حمل و نقل بیان کرد: سامانه‌ای در این خصوص ایجاد شده که براساس مسافتی که ماشین‌ها طی می‌کنند و نوع آنها تعیین می‌کند که آیا لاستیک به ماشین تعلق می‌گیرد یا خیر و با توجه به اتصال این سامانه یه سامانه بارنامه ماهیانه سهمیه لاستیک داده می‌شود.

وی همچنین در خصوص محور هشتگرد_طالقان گفت: ساخت جاده در اختیار راه و شهرسازی است و کمیسیون ایمنی اعلام کرده که از اول آذرماه این محور به دلیل نداشتن شرایط مناسب شامل برق، رادار، تلفن و… تا آخر فروردین مسدود شود و استاندار البرز نیز دستور دادند که در صورت مناسب بودن شرایط محور باز شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تجهیزات هوشمند جزو استان‌های برتر کشور هستیم، افزود: ۳۵ دوربین ثبت تخلف در استان داریم و از این تعداد ۲۵ دوربین سرعت لحظه‌ای و متوسط را اعلام می‌کنند و تعداد ۱۰ دوربین با هماهنگی پلیس کد جریمه را اعلام می‌کنند که به زودی در سطح استان نصب می‌شوند.

وی عنوان کرد: اتوبان کرج به قزوین دارای شاخصه‌های استاندار است ولی باز هم در زمان بارندگی و بارش برف باید رانندگان به این نکته توجه کنند که با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا حادثه آفرین نباشند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: البرز حمل و نقل مرور زمان عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهداری بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرا طرح‌های رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای استان خبر داد و گفت: طرح‌های ایمن‌سازی جاده‌های استان بوشهر در رفع نقاط حادثه‌خیز تکمیل می‌شود. - اخبار استانها -

عبدالکریم اخترشناس در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر یکی از طرح‌های مهم راهداری را ایمن‌سازی جاده‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز اعلام کرد و اظهار داشت: سال قبل ایمن‌سازی پیچ‌های جاشک، گردنه حادثه خیز عامری دیلم، جاده پرخطر در محور دالکی به کنارتخته و تعریض محور نظرآقا به وحدتیه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزایش 124 درصدی ارتقای کیفیت راه‌های استان، ایمنی کاربران جاده‌ای و کاهش استهلاک خودروها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این زمینه حذف 10 نقطه پر تصادف در دستور کار قرار گرفت که 70 درصد آن سال قبل تکمیل شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه 200 میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای و پر تصادف در محورهای استان بوشهر تخصیص یافت گفت: 30 درصد باقیمانده طرح‌های رفع نقاط حادثه‌ساز جاده‌ای استان بوشهر تا مرداد ماه امسال تکمیل می‌شود.

اخترشناس با اشاره به اینکه تعداد 16 نقطه پرحادثه استان بوشهر دارای شناسنامه و مصوبه هستند افزود: نصب 18 کیلومتر حفاظ بتنی به‌جای گاردریل با هدف کاهش تصادفات رخ به رخ خودروها در محورهای پرتردد از جمله بوشهر به چغادک، محور میوه و تره‌بار برازجان به شهرک صنعتی و دیگر نقاط جاده‌ای اجرا شد.

وی اجرایی 15 کیلومتر روشنایی طولی در جاده‌های استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: خط کشی 5 هزار کیلومتر و نصب 20 هزار علایم جاده‌ای سال قبل در استان بوشهر اجرا شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر به بخش آموزش موتورسواران پرداخت و تصریح کرد: آموزش قوانین ایمنی عبور و مرور در 25 مدرسه حاشیه راه‌های استان، آموزش یک‌هزار و 600 دانش‌آموز و 8 هزار موتورسوار، اهدای یک‌هزار عدد کلاه ایمن و آشکارسازی از طریق نصب برچسب شبرنگ روی 2 هزار و 400 وسیله نقلیه از دیگر طرح‌ها است.

اخترشناس با بیان اینکه 6 درصد کاهش تلفات موتورسواری در سال گذشته ثبت شده است گفت: تصادفات موتورسواران در استان بوشهر از 89 به 84 فوتی رسید ولی متأسفانه به ازای هر 3 نفر کشته تصادفات برون شهری یک نفر موتورسوار و نیاز به اقدامات گسترده‌تر آموزشی و فرهنگی و توجه خانواده‌ها است.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • انسداد محور کرج کندوان لغو شد
  • بارش باران در محور‌های البرز/جاده چالوس باز است
  • انسداد محور کرج ـ کندوان لغو شد
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • تمدید انسداد جاده چالوس
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز آزادراه کرج_قزوین
  • آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهداری بوشهر