Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمید ضمیری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد،، با اشاره به ارسال نامه لزوم ارائه برنامه زمان‌بندی ۵ ساله مستند به قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها توسط کلیه دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: تمامی وزارتخانه‌ها، مؤسسات، سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌های دولتی یا وابسته به دولت و شهرداری‌ها و مؤسساتی که شمول قانون بر آنها‌ مستلزم ذکر نام باشد، مکلف هستند در طرح‌های عمومی یا عمرانی که ضرورت اجراء آنها توسط وزیر یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی با رعایت‌ضوابط مربوطه تصویب و اعلان شده باشد و در اراضی و املاک شرعی و قانونی اشخاص اعم از (‌حقیقی و حقوقی) قرار داشته و در داخل محدوده‌ شهرها و شهرک‌ها و حریم استحفاظی آنها باشد، پس از اعلام رسمی وجود طرح، حداکثر ظرف مدت ۱۸ ماه نسبت به انجام معامله قطعی و انتقال‌ اسناد رسمی و پرداخت بهاء یا عوض آن طبق قوانین مربوطه اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس تبصره یک این قانون، اگر برنامه زمان‌بندی ادارات به ۵ سال بعد موکول شده باشد، مالکان فعلی می‌توانند از حقوق مالکانه همچون احداث، تجدید بناء و تعمیرات برخوردار باشند و چنانچه برنامه مشخصی برای زیر ۵ سال داشته باشند، مالک در زمان طی کردن فرایند‌های صدور پروانه، متعهد می‌شود که چنانچه پیش از موعد مذکور تعیین تکلیف صورت گرفت، صرفا از حق مالکیت برخوردار بوده و مطالبه هزینه احداث و تجدید بنا را ندارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه طرح‌های تفصیلی درحال ابلاغ است، دستگاه‌های متولی باید طبق قانون تکالیف خود را اجرا نمایند. ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف باید برنامه زمان‌بندی خود نسبت به این پلاک‌ها را اعلام نمایند تا در زمان صدور پروانه، شهرداری بتواند حقوق مالکانه شهروندان را رعایت کند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد معماری شهرسازی شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، فرهنگیان تازه استخدام از ما خواستند تا پیگیر اقساطی شدن شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳ باشیم.

متن نامه ی شهروند خبرنگار ما با این شرح است: 
با سلام و تحیات الهی، خواهشمندم موضوع شهریه پودمان فرهنگبان ماده ۲۸ سال ۱۴۰۳ را بررسی نمایید، چون آقای وزیر به فرهنگیان تازه استخدام قول داده بودند که نصفی از شهریه را دولت و نصف دیگر آن را در زمان واریز حقوق به صورت قسطی از حقوق فرهنگیان کسر شود، متاسفانه در حالی که سه روز مانده به ثبت نام، اعلام کردند که باید تمام هزینه که مبلغی بالغ بر ۵۴۰۰۰۰۰ تومان را فرهنگیانی که پاییز ۱۴۰۳ باید سر کلاس حاضر شوند، بپردازند، لطفا پیگیری نمایید.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه