Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@16:51:33 GMT

جلسات شورای گفت و گو باید کارآمد شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۵۸۵۸

جلسات شورای گفت و گو باید کارآمد شود

به گزارش خبرنگار مهر، احسان خاندوزی در هفدهمین شورای گفت‌ وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: معافیت مالیاتی سود تفاوت نرخ ناشی از تسعیر ارز صادراتی برای اصلاح به سازمان امور مالیاتی بازگردد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: البته نکته این است که پیشنهاد اولیه موجه دانستن نظر معاونت حقوقی مجلس و معاونت حقوقی دولت از سوی شورای گفت‌ وگو است تا این لایحه برای اصلاح به سازمان امور مالیاتی بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نحوه برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو، تصریح کرد: جلسات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی کاربردی تر می‌شود که در همین راستا تصمیم گرفته شده تا شیوه پیشبرد جلسات تغییر کند.

خاندوزی گفت: به این ترتیب مسائل پیش از جلسه شناسایی می‌شود و در خلال برگزاری نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خاندوزی افزود: همچنین مقرر شد که جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی صرفا گفت‌وگو نباشد بلکه حاوی دستاورد نیز باشد.

کد خبر 5380461

منبع: مهر

کلیدواژه: سید احسان خاندوزی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران معافیت مالیاتی لایحه بودجه 1401 وزارت جهاد کشاورزی وزارت نیرو وزارت صنعت معدن و تجارت نهاده های دامی بانک مرکزی ارز 4200 تومانی صنعت نفت شب یلدا قیمت دلار ارز ترجیحی نهضت ملی مسکن سازمان بورس و اوراق بهادار رستم قاسمی جلسات شورای گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۵۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح برخی ارقام درآمدهای مالیاتی در قسمت دوم بودجه

دولت در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ برخی ارقام درآمدهای مالیاتی را اصلاح کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در بخش جداول موضوعاتی از قبیل جداول تفصیلی دستگاه‌ها، درآمدها منابع و پیوست شماره یک و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای لحاظ شده است.

در بخش جداول موارد متعددی وجود داشت که با مصوبه بخش اول بودجه در مغایرت بود و که مورد تایید نماینده دولت هم قرار گرفت. بنابراین اگر دولت بخواهد با توجه به اینکه بخش اول بودجه به قانون تبدیل و ابلاغ شده، تغییری در بخش اول بودجه داشته باشد باید لایحه‌ای  را در این بخش به مجلس ارائه دهد در غیر این صورت بر اساس ماده 182 آیین نامه داخلی مجلس، دولت باید دقیقاً بر اساس مصوبات بخش اول بودجه، لایحه بخش دوم را به مجلس ارائه دهد.

در همین خصوص محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفته است، دولت در برخی مصوبات بخش اول مانند تبدیل مالیات به اوراق، تغییراتی داده که جای ایراد دارد و باید اصلاح شود.

چندی پیش نیز احسان خاندوزی  از نمایندگان مجلس خواسته بود با کاهش درامدهای مالیاتی میزان اوراق قابل انتشار در سال 1403 را افزایش دهند.

این اقدام به نوعی عقب نشینی از رویکرد اولیه دولت در کسب حداکثری درامدهای مالیاتی قلمداد میشود. در قسمت اول لایحه بودجه درامدهای مالیاتی از محل اصناف و مشاغل نسبت به سال قبل حدود 50 درصد رشد کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاندوزی: نوسانات نرخ ارز هیچ نفعی برای دولت ندارد
  • دولت هیچ نفعی از نوسانات نرخ ارز نمی‌برد/ کنترل بازار اجاره‌بها
  • خاندوزی : نوسانات ارزی ابدا منفعتی برای دولت ایجاد نمی‌کند
  • موجرانی که اجاره زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند
  • دولت هیچ نفعی از نوسانات نرخ ارز نمی‌برد
  • موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند
  • خاندوزی: ضمانت بانکی و اوراق گام جایگزین مالیات و عوارض نقدی تولیدکنندگان می‌شود
  • خاندوزی: مشکلات ساختاری بودجه به تدریج برطرف می‌شود
  • توضیح جدید دولت درباره مالیات مهریه
  • اصلاح برخی ارقام درآمدهای مالیاتی در قسمت دوم بودجه