Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ستاد ویژه بازرسی از واحد‌های مشمول قانون کار تشکیل شد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار در راستای بخشنامه ابلاغی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار و ارائه گزارش وضعیت موجود در واحد‌های مشمول قانون کار از شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حاشیه این بازدید ضمن اشاره به بخشنامه ابلاغی از سوی وزیر کار خاطر نشان کرد: بر اساس این بخشنامه، در دستگاه‌های تابعه وزارتخانه، اجرای قانون کار، تشکل‌یابی و کمیته حفاظت فنی حوزه ایمنی پیگیری می‌شود تا دغدغه‌ی کارگران به حداقل برسد.

وی گفت:در راستای اجرای این بخشنامه ستاد ویژه بازرسی در ستاد تشکیل شده و کشور را به پنج قسمت تقسیم کرده‌ایم و مدیران و کارشناسان و بازرسان ستادی وزارتخانه در حال رصد هستند تا گزارش کاملی از وضعیت واحد‌های تولیدی با انجام بازرسی‌ها تهیه شود.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از دستگاه‌های اصلی نظارت بر اجرای قانون کار و در راستای اجرای مفاد این بخشنامه بازرسی‌ها را از مراکز تولیدی و صندوق‌های وابسته زیر مجموعه خود شروع کرده است.

رعیتی فرد ضمن تاکید بر اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و تشکل یابی در جهت پیگیری یکپارچه و هماهنگی مطالبات کارگری واحد‌های تولیدی خاطر نشان کرد: در بسیاری از مراکز تولیدی طرح طبقه‌بندی مشاغل اجرا می‌شود، اما نیاز به بازبینی و به روزرسانی دارد و امیدواریم تا ۶ ماه آینده در سراسر کشوربرای اجرای قوانین کار بازرسی‌ها انجام شود.

معاون روابط کار ضمن تاکید بر بهبود وضعیت کاری و ارتقای ایمنی شغلی کارگران افزود: پیگیری بازرسان کار تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی در واحد‌های تولیدی با کمک بازرسان کار و شرکای اجتماعی از دیگر موارد این بخشنامه است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برای تکمیل گزارش از شرایط کارگران و کارفرمایان در جامعه کار و تولید کشور بعد از بازرسی از زیر مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراغ وزارتخانه‌هایی می‌رویم که در حوزه تولید فعال هستند.

بیشتر بخوانید: معاون وزیر‌کار: در اجرای قانون کار مصمم هستیم

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت تعاون قانون کار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت تعاون قانون کار کار و رفاه اجتماعی اجرای قانون کار وزارت تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۹ هزار کیلوگرم گوشت و مرغ غیربهداشتی در یک سردخانه/ عکس

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، منصور عظیم زاده اردبیلی با بیان این خبر، افزود: نیروهای بازرسی فعال ستاد اجرایی خدمات سفر قشم شامل بازرسان کمیته بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایت‌ها و بازرسان شبکه بهداشت و درمان در بازدیدهای میدانی و براساس گزارش های مردمی در شهر درگهان، موفق به کشف۹۲۹۰ کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ تاریخ گذشته شدند.
وی ادامه داد: این واحد متخلف به دلیل نگهداری گوشت قرمز مرغ در شرایط غیربهداشتی با دستور مقام قضایی و قاضی کشیک شهرستان پلمب شد و برای امحا و معدوم سازی آن اقدامات لازم صورت گرفت.
رئیس کمیته تنظیم بازار و خدمات گمرکی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم اضافه کرد: همچنین یک واحد صنفی رستوران در روستای کووه ای و یک رستوران در شهر درگهان به دلیل تامین مواد غذایی خود از یک مجموعه متخلف با اخذ دستور قضایی تا اطلاع ثانوی پلمب شد.


به گفته عظیم زاده اردبیلی؛ مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم انتظار دارد تا دستگاه قضایی در صورت مشاهده تخلف، برخورد قاطع و بازدارنده در چارچوب قوانین را به سبب ایجاد بازدارندگی و جلوگیری از تخلف واحدهای صنفی انجام دهد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای بازرسی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از ۲۵ اسفند گذشته تا کنون در قالب کمیته‌های مختلف در سطح جزیره و به صورت شبانه روزی در حال بررسی فعالیت صنوف مختلف هستند و در این مدت چندین واحد متخلف تعطیل و مواد غیربهداشتی آنان هم امحا شده است.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888651

دیگر خبرها

  • گشت ویژه بازرسی از ۴۰ واحد صنفی در شهرستان دیلم
  • تشکیل ۹۰۰ میلیون ریال پرونده تخلف صنفی در بوشهر+ عکس
  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • کارگروه پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  • کشف بیش از ۹ هزار کیلوگرم گوشت و مرغ غیربهداشتی در یک سردخانه/ عکس
  • کارگروهی برای پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  • وزیر کار: کارگروهی برای پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  • تشکیل بیش از هزار پرونده تخلف برای اصناف هرمزگان
  • تشکیل پرونده‌های تخلف برای ۶ واحد صنفی درچابهار
  • اجرای چهار هزار بازرسی از واحد‌های صنفی هرمزگان