Web Analytics Made Easy - Statcounter

  دعوای بین دفاتر اسناد رسمی و ناجا بر سر تنظیم مدارک نقل و انتقال رسمی خودرو امری است است که از حدود سال ۱۳۸۵ و وجود داشته است است. این دعوای چندین ساله بین کانون سردفتران و دفتریاران با پشتیبانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رای شورای عالی ثبت و نیروی انتظامی (پلیس راهور ناجا) که حالا پشتیبانی رای دیوان عدالت اداری و برخی از دادستانی‌ها در استان‌های کشور را هم دارد، گویا قرار نیست تمام شود و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش «تابناک»؛ درباره این اختلاف در این سال‌ها بار‌ها و بار‌ها از رسانه‌ها گزارشاتی جهت انعکاس درد دل و گلایه‌های مردم برای تحمل هزینه‌های چند برابری و صرف وقت‌های زیاد منتشر شده است؛ لذا به سبب همین مشکلات «تابناک» یک نظرسنجی درباره این موضوع مطرح کرد و حدود ۱۹۰۰۰ مخاطب در نظرسنجی که به مدت یک هفته نمایش داده شد نظر خود را بیان کردند.

ناگفته پیداست که بازنده این دعوا نه پلیس است و نه قوه قضائیه، بازنده این دعوای قدیمی مردم هستند که نمی‌دانند باید به حرف چه کسی گوش دهند؛ باید پول گزاف ثبت سند در دفترخانه‌ها را پرداخت کنند یا به برگ سبز اکتفا کنند؟ اگر به برگ سبز اکتفا کنند، مطمئن نیستند فردای روز در محاکم قضائی می‌توانند سند محکمه پسند ارائه دهند، یا برگ سبز محلی از اعراب ندارد؟   البته مهمتر از سردرگم بودن مردم، سردرگم بودن نهاد‌های مسئول است که گویا پایانی ندارد. درقوه قضاییه دادستان کل کشور بر رسمی بودن این اوراق تاکید دارد؛ اما رییس وقت سازمان ثبت نظر دیگریدارد و در آخر رئیس قوه قضائیه در دیدار با فعالان اقتصادی به عنوان نمونه، یکی از موضوعات اختلافی را اعتبار برگ سبز خودرو بیان کرد و گفت: چنانچه این مساله با سرعت عمل مجلس در صدور رأی تفسیری همراه شود، مشکل حل خواهد شد، ولی گویا مجلس هم مانند قوه قضاییه درباره این موضوع سردرگم است، چون در قوه مقننه یه اداره کل نظری می‌دهد، اما معاونت قوانین نظر دیگری بیان می‌کند و و دومینوی سردرگمی در این موضوع ادامه دارد!   در نظرینجی «تابناک» حدود ۷۹ درصد شرکت کنندگان بر کفایت برگ سبز خودرو نظر داشته اند و تمایل دارند که جهت نقل و انتقال فقط به همین برگ سبز صادره از ناجا رضایت داده شود و از انجام امور غیر ضرور و پرداخت هزینه‌های دیگر معاف باشند. البته حدود ۱۴ درصد شرکت کنندگان هم بر این گزینه نظر داشته اند که محل مراجعه مهم نبوده و چه دفاتر اسناد رسمی باشد و چه مراکز تعویض پلاک برای نقل و انتقال خودرو فقط یک امر اداری انجام شود و یک هزینه وصول گردد نه اینکه هم در مراکز تعویض پلاک و هم در دفاتر اسناد رسمی مبالغی از آنان مطالبه شود.

النهایه امید است این نظرسنجی مورد توجه و واکاوی تصمیم سازان و تصمیم گیران قرار گرفته و هرچه سریعتر به تعیین تکلیف این دعوای کهنه که موجب تضییع حق و مال میلیون‌ها ایرانی شده است اقدام نمایند و فراموش نشود که دعوا و اختلاف و ناکارآمدی چه کوچک و چه بزرگ ؛ همگی تضییع کننده حقوق عامه خواهند بود و اکنون نوبت مسئولان هست که پاسخ مناسبی به این خواسته عمومی بدهند.

تذکر: برخی از مخاطبان «تابناک» در پیام‌هایی اعلام کردند که می‌توانند در نظرسنجی چندین بار رای دهند که پس از کسب نظر بخش فنی و پشتیبانی مشخص شد که نظرسنجی برای افراد شرکت کننده مجددا نمایش داده می‌شود، اما رای دهی دوباره آنان اعمال نمی‌شود لذا از این بابت مخاطبان «تابناک» نگران نباشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون برگ سبز خودرو ناجا سردفتران آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند تعیین تکلیف مطالبات معوقه شهرک صنعتی میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در این جلسه حسین اصغری مدیر امور آب فاضلاب شهرستان میاندوآب با بیان اینکه بدهی‌های معوقه شهرک صنعتی از سال ۱۴۰۰ بلاتکلیف مانده است، اظهار داشت: حجم بدهی‌های شهرک صنعتی نشانگر ناهماهنگی بین اعضا و هیئت امنای این شهرک است و این امر امور آب و فاضلاب را در تامین نقدینگی جهت خدمات رسانی به مشترکین بخصوص شهرک صنعتی با مشکل مواجه می‌سازد.

وی گفت: واحدهای صنعتی که در شهرک صنعتی در حال فعالیت و تولید هستند، بایستی با پرداخت بدهی ها در تداوم خدمات رسانی به آن تلاش نمایند.

 

دیگر خبرها

  • بررسی روند تعیین تکلیف مطالبات معوقه شهرک صنعتی میاندوآب
  • افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می‌شود؟
  • ارزیابی کالا‌های ورودی به کیش در انبار صاحبان کالا‌ها
  • تعیین تکلیف معوقات مالیاتی گروه امیرمنصور آریا
  • فروش خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی در استان سمنان
  • وسایل نقلیه توقیفی در سمنان به ارزش ۵۰‌ میلیارد ریال فروخته شد
  • وضعیت همراهان بیماران بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • ۴۷ هزار واحد صنفی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت همراهان بیماران بستری را تعیین تکلیف کنید