Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش منابع مختلف، تلفن همراه بازرس سازمان ملل در امور یمن توسط مقامات سعودی با بدافزار جاسوسی اسرائیل مورد هدف قرار گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،گزارش‌ها نشان می‌دهد که مقامات سعودی از نرم‌افزارهای جاسوسی اسرائیل «پگاسوس» برای جاسوسی از تلفن «کمال الجندوبی»  بازرس بین‌المللی در امور  یمن، استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری عربی 21 نوشت: رسانه‌ها از جمله روزنامه گاردین و میدل ایست آی اطلاعاتی را منتشر کردند که نشان می‌داد عربستان سعودی از تلفن الجندوبی جاسوسی کرده است.

شکایت یک سازمان حقوق بشری به سازمان ملل علیه عربستانسرگردانی 3 هزار عمره گزار مغربی در عربستان بعد از بسته شدن مرز هوایی

بر اساس گزارش این منابع، این  اقدام احتمالی تنها چند هفته قبل از صدور گزارش سازمان ملل در سال 2018 در محکومیت مداخله ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن رخ داده است.

تجزیه و تحلیل‌های جدید نشان می‌دهد که تلفن همراه این بازرس تحت حمایت سازمان ملل که در حال بررسی جنایات جنگی احتمالی در یمن بوده، با نرم افزارهای جاسوسی ساخت شرکت « ان اس او» اسرائیل هدف قرار گرفته است.

رادیو «موزائیک» تونس به نقل از الجندوبی با تایید جاسوسی تلفن وی، دلیل آن را بررسی جنایات جنگی یمن دانست.

الجندوبی در مصاحبه دیگری با روزنامه گاردین  اعلام کرد که جاسوسی از تلفن او اقدام یک دولت  سرکش است.

در همین حال شرکت جاسوسی  ان اس او اسرائیل  اعلام کرد که مطمئن نیست اطلاعات مربوط به الجندوبی درست است یا خیر.

الجندوبی مدافع حقوق بشر از سوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل به عنوان رهبر گروهی از کارشناسان بین المللی برای تحقیق درباره نقض حقوق بشر در سال 2017 منصوب شد.

روزنامه گاردین اعلام کرد که سفارت عربستان در خصوص اتهامات الجندوبی و نتایج آزمایشگاه «سیتیزن لاب» اظهار نظر نکرده است.

شرکت «ان‌اس‌او» و سه شرکت دیگر از سال‌ها پیش مجوز رسمی از رژیم اسرائیل برای همکاری با عربستان سعودی را دارند و علاوه بر این رژیم اسرائیل شرکت‌های فعال در زمینه جاسوسی را برای کار با سعودی‌ها تشویق می‌کند.

عمده فعالیت این شرکت‌ها ساخت نرم‌افزارهایی است که می‌تواند گوشی تلفن همراه را هک کرده و به محتویات آن دسترسی داشته باشد. سعودی‌ها از این فناوری برای جاسوسی از مخالفان و روزنامه‌نگاران استفاده می‌کنند.

شرکت « ان اس او» همچنین مقامات عالی رتبه در ترکیه ، امارات متحده عربی و لبنان و بسیاری از مخالفان رژیم سلطنتی سعودی را مورد هدف قرار داد و نشان داد که این یک شرکت عامل سعودی است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی سازمان ملل ان اس او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۷۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای تصویر جعلی رسانه اسرائیلی با خبر کذب انفجار در اصفهان | عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌بررسی تصویر نشان می‌دهد، این عکس در ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ (دوسال قبل) توسط همین رسانه با عنوان «جنگ در غزه» منتشر شده است.

کد خبر 845470 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • افشای تصویر جعلی رسانه اسرائیلی با خبر کذب انفجار در اصفهان | عکس
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه