Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات بهداشتی ایالات متحده برآورد کرده اند که ۷۳ درصد موارد ابتلای جدید کرونا در ظرف یک هفته گذشته در آمریکا، سویه امیکرون بوده است.

به گزارش ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا روز گذشته (دوشنبه) هشدار داد که این سویه در بسیاری از ایالت‌های آمریکا به سرعت در حال گسترش است.

بر اساس ارزیابی این نهاد فدرال، حدود ۹۰ درصد موارد ابتلای هفته گذشته در شمال غرب و جنوب آمریکا به اومیکرون تعلق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها میانگین این رقم در سراسر آمریکا را ۷۳ درصد تخمین زد.

در همین رابطه، ایالت تگزاس روز دوشنبه اولین مرگ ناشی از سویه اومیکرون را تأیید کرد.

در واشنگتن نیز مقامات محلی اعلام کردند که در پی افزایش میزان ابتلاء به کرونا ماسک زدن در اماکن سرپوشیده اجباری می‌شود.

سویه اومیکرون که ماه گذشته ابتدا در جنوب آفریقا کشف شد هم اکنون به بیش از ۹۰ کشور سرایت کرده است.

شماری از کشور اروپایی در واکنش، محدودیت‌های شدیدی را برای مقابله با کووید به اجرا گذاشته‌اند.

منبع: ایسنا

کد خبر 543398

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مطالعات محققان سویه امیکرون امیکرون کرونا اومیکرون جهش جدید کرونا آمریکا کرونا ویروس ویروس امیکرون واشنگتن شیوع بیماری کووید۱۹ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان

سید عماد شاهرخی،  در نشست طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان، گفت: ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم این استان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته‌است.

او با بیان اینکه ۳۲۶ مهندس کشاورزی در بخش خصوصی و دولتی مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان هستند، اضافه کرد: ۶۹ شبکۀ مراقبت با ۴۲۰ نیرو کار رصد و پایش بیماری‌ها را در سطح مزارع انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ۲۴ درصد از اراضی کشاورزی این استان آبی و ۷۶ درصد اراضی دیم است، تأکید کرد: ۳۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سامانۀ دیمزار‌ها ثبت شده‌است.

شاهرخی بیان کرد: سطح زیر کشت گندم در امسال ۱۰۴ درصد، جو صددرصد، نخود ۷۳ درصد، عدس ۶۲ درصد، گیاهان علوفه‌ای صددرصد، دانه‌های روغنی ۱۰۶ درصد و گیاهان دارویی ۷۱ درصد تحقق پیدا کرده‌است.

او یادآور شد: ۵۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان تحت‌پوشش بیمه است و حفظ ۳۰ درصدی بقایای گیاهی ۱۳۵ درصد تحقق یافته‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: کشت عمود بر جهت و شیب ۱۰۲ درصد، کشت مستقیم بدون شخم ۷۱ درصد، تبدیل آیش به کشت ۱۱۵ درصد، رعایت تراکم بهینه ۱۳۰ درصد و مصرف ۸۰ درصد اوره به پایه صددرصد در لرستان تحقق پیدا کرده است.

او شرح داد: بذور اصلاح‌شدۀ گندم ۹۳ درصد، جو ۵۵ درصد، نخود ۵۴ درصد، عدس ۸۰ درصد، دانه‌های روغنی ۴۵ درصد، گیاهان علوفه‌ای صددرصد و گیاهان دارویی صددرصد تحقق پیدا کرده است.

شاهرخی با اشاره به مبارزه با آفات و بیماری‌ها در طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان، خاطرنشان کرد: کنترل علف‌های هرز در سطح ۱۱۳ هزار هکتار گندم و ۵۴ هزار هکتار جو انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم در سطح ۴۰۰ هکتار از اراضی این استان، یادآور شد: مبارزه با آفات در سطح ۱۵ هزار هکتار در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها انجام شده است.

او با اشاره به اجرای دو پایگاه نوآوری در راستای ارتقای بهره‌وری و انتقال دانش نوین به مزارع کشاورزی لرستان، اضافه کرد: این دو پایگاه در راستای تراکم غلات و حبوبات در خرم‌آباد و کوهدشت مستقر است.

شاهرخی گفت: میزان مصرف کود‌های پتاسه ۳۰ درصد و فسفاته ۲۰ درصد در سال زراعی جدید افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد