Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد مهدی اعلایی روز سه شنبه در بازدید از پل معلق آوج افزود: این شهرستان ظرفیت های گردشگری زیادی دارد و باید با عزم و همت جدی مدیران و مسوولان برای تقویت صنعت گردشگری آن اقدام شود.

وی با بیان اینکه پل معلق آوج به عنوان یک طرح گردشگری این شهرستان جنبه استانی و ملی دارد،اظهار داشت: باید برای حل مشکلات زیرساختی و کمبود امکانات این طرح برنامه ریزی لازم صورت گیرد و ما پیگیری لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پل معلق آوج، نخستین پل معلق غرب کشور از نوع کابلی است که به طول ۱۷۰ متر بر فراز دره و آبشاری به نام شاه دره احداث شده و دومین پل بزرگ معلق ایران به شمار می رود.

عرض این پل یک و نیم متر و ارتفاع آن از سطح زمین ۱۰۵ متر و وزن قابل تحمل آن ۲۰۰ تن و زمان اجرای آن ۹ ماه بوده است.

این پل از طرح های گردشگری شهرداری آوج است که با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار و سرمایه گذاری احداث شده است و در حال حاضر نیازمند اجرای طرح های تفریحی همچون زیپ لاین و احداث زیرساخت های رفاهی و خدماتی همچون سرویس بهداشتی، نمازخانه، رستوران و واحد اقامتی است.

بازدید استاندار قزوین از حوزه علمیه آوج
استاندار قزوین همچنین در ادامه از حوزه علمیه شهرستان آوج بازدید کرد.

اعلایی در این بازدید گفت: انجام تحصیلات علوم دینی واجب کفایی است و باید همه از این حیث مشارکت کنند تا حوزه علمیه شهرستان رونق بگیرد، هرچند هرچقدر حوزه های علمیه متکی به مردم باشند بهتر است ولی ما نیز حمایت خواهیم کرد.

استاندار قزوین گفت: خوشبختانه حوزه علمیه استان قزوین امکانات خوبی دارد و ما نیز در کنار آن برای رفع مشکلات حوزه علمیه شهرستان آوج کمک می کنیم.

حوزه علمیه شهرستان آوج در زمینه امکانات زیرساختی و تجهیزات با مشکلاتی مواجه بود که استاندار قزوین برای رفع آنها قول مساعد داد.

برچسب‌ها گردشگری آوج استان قزوین آبگرم استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری آوج استان قزوین گردشگری آوج استان قزوین آبگرم استانداری قزوین حوزه علمیه شهرستان استاندار قزوین معلق آوج پل معلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری استان به رياست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه  کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روانسازی و تامین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منحصر بفرد استان در حوزه گردشگری، وجود 1809 اثر ثبت شده ملی، 5 اثر ثبت جهانی و 53 منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقیعت جغرافیایی ویژه، گفت: این ظرفیت ها و پتانسیل ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

محمدصادق معتمدیان ظرفیت های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و اظهار داشت: زمینه های مختلف سرمایه گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم آب بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می تواند فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در استان را فراهم کند.

وی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری در استان خبر داده و افزود: تلاش می شود ضمن معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران، روند سرمایه گذاری در استان روانسازی و امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در کمترین زمان تامین شود.

این سرمایه گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ ۳ هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است.

 

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد