Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:46:35 GMT

متا در پی کشف هویت سازندگان ۳۹هزار سایت فیشینگ

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۹۶۵۴

متا در پی کشف هویت سازندگان ۳۹هزار سایت فیشینگ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، بنابراین به نظر می رسد متا پلتفرمز ( شرکت مادر فیس بوک) تصمیم دارد برای مقابله با کمپین های فیشینگ وسیع اقدامی قانونی انجام دهد.

این شرکت اعلام کرد کلاهبرداران با استفاده از سرویس رله Ngrok افراد را به شیوه ای به وب سایت هایشان راهنمایی می کنند که به آنها اجازه می دهد اعمال غیرقانونی شان را مخفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه متا آمده است: کلاهبرداران سایبری با این روش موقعیت واقعی وب سایت های فیشینگ را پنهان می کنند و هویت آنلاین میزبانانشان را مخفی می کنند.

این شرکت از ماه مارس گذشته مشغول همکاری با سرویس های رله است تا هزاران URL مرتبط به این پروژه را معلق کند.

البته این نخستین باری نیست که شرکت مذکور با تهدید به اقدام قانونی سعی دارد کمپین های فیشینگ را متوقف کند. متا در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی شکایت هایی علیه OnlineNIC وNamecheap ، دو ثبت کننده نام دامنه اینترنتی که به مهاجمان سایبری اجازه داده بودند دامنه هایی مانند instagrambusinesshelp.com و whatsappdownload.site را بسازند.

با این حال به نظر می رسد کمپین فیشینگ جدید نسبت به نمونه هایی که در سال های قبل انجام شده اند، بسیار وسیع تر است.

کد خبر 5380606

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری فیس بوک شکایت هکرها فیشینگ اینترنت حاکمیت سایبری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان فناوری اطلاعات فناوری فضایی همراه اول فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هوش مصنوعی جشنواره تجلیل از پژوهشگران برگزیده حکمرانی فضای مجازی مریخ نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز سکه توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت سکه را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین سکه را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 746322

دیگر خبرها

  • قیمت سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • افشای هویت شرکای رائفی‌پور؛ پول موسسه او از کجا تامین می‌شود؟
  • افشای هویت شرکای رائفی‌پور
  • اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • آیا مشتریان از امداد جاده‌ای نوروزی مدیران خودرو رضایت داشتند؟
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند /افشای هویت شرکای رائفی‌پور /پرچمدار دشمنی با قالیباف چه کاره است؟
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است