Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: واحدهای موشک انداز به موتوری دیزلی مجهز خواهند شد تا سرعت فعالیتشان در دریا دست کم دو برابر افزایش یابد. 

 امیر دریادار شهرام ایرانی در سفر به بوشهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نیروی دریایی راهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را به کار گرفته است که از ظرفیت علمی و صنعتی کشور با اولویت جوانانی که در شرکت های دانش بنیان فعالیت دارند، استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا به امروز آنچه که در صحنه دریا رخ داده نتیجه زحماتی بوده است که جوانان کشیده‌اند، اضافه کرد: ۴۲ -۴۳ سال است در مثلث شومی قرار گرفته‌ایم با تحریم شروع شده، توطئه کنارش بوده و به تازگی تهدید هم به آن اضافه شده است. با ظرفیت نیروهای مسلح و با حضوری که در عمق دریا اتفاق فتاده و تدابیر فرمانده کل قوا، همه این مثلث شوم خرد شده و امروز دشمن به ذلت افتاده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه آنچه که در دریا مهم بود تداوم حضور دریایی بوده که با حضور ناوگروه ۷۵ به همه جهانیان نشان داده شد، بیان کرد: سال‌ها منتظر امروز بودیم که از موتوری دیزلی استفاده کنیم که همه کارهایش از طراحی تا تولید در داخل صورت گرفته باشد تا بتوانیم سرعتمان را افزایش دهیم.

ایرانی با اشاره به اینکه ساخت موتوری دیزلی درخواست ما بوده است، ادامه داد: واحدهای موشک انداز به نخستین موتور دریایی دیزل ایرانی با نام مکران ۳۶۰۰ (mac۳۶۰۰)  مجهز خواهند شد تا سرعت فعالیتشان در دریا دست کم دو برابر افزایش یابد. بحث ما تامین امنیت و ارامش در محدوده دریایی است و اکنون می‌توانیم حضوری موثرتر و سریع‌تر در هر نقطه‌ای که انتظار باشد، داشته باشیم.

وی یادآور شد: افتخار دیگر این است که در استان بوشهرهستیم که هیمشه تاریخ‌ساز بوده است و به ویژه در ۸ سال دفاع مقدس که ناو موشک انداز پیکان از همین بوشهر رفت و در صحنه دریا افتخارآفرید ودست دشمن را در دریا قطع کرد. حالا این افتخار نصیب استان شده است که در حوزه دریایی فعالیتی جدی‌تری را آغاز کند.

صبح امروز در مراسماتی با حضور معاون علمی رئیس جمهور و فرمانده نیروی دریایی ارتش، دو ناو موشک‌انداز «گرز» و «خنجر» ‌به ناوگان نیروی دریایی ارتش ‌ملحق شد همچنین دو ناو موشک‌انداز بهینه‌سازی شده «گرز» و «خنجر» به نیروی دریایی ارتش در بوشهر پیوست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نيروي دريايي ارتش نیروی دریایی ارتش موشک انداز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع نخبگان و پژوهشگران دانشگاه هوایی شهید ستاری، گفت: بحمدلله امروز مجموعه دانشگاه هوایی شهید ستاری یک مجموعه منظم پای کار و علمی است و در عملیاتی شدن نیروی هوایی نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وی نقش نخبگان و پژوهشگران دانشگاه شهید ستاری را در رفع مسائل و مشکلات نیروی هوایی بی‌بدیلی دانست و از پژوهشگران و نخبگان خواست که در این عرصه به نیروی هوایی کمک کنند، زیرا مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به اساتید و نخبگان دانشگاه هوایی، با بیان اینکه نقش شما برای آموزش جوانان و دانشجویان نقش بسیار مهمی است و الگوپذیری را باید در دانشجویان اجرایی کنید، باید جوانان را به شکلی در مسیر انقلاب اسلامی سوق دهیم که بتوانیم پویایی، شادابی و ارتقا را در نیروی الهی ببینیم.

وی تصریح کرد: سه وظیفه اصلی باید در این دانشگاه در اولویت قرار بگیرد؛ اول پرورش افسر عالم، دوم تولید علم و مسئله سوم اینکه باید به تربیت عالم و تولید علم برای تحول در نیروی هوایی جهت دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا و وجود جوانانی متخصص و ولایی، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور عزیزمان ایران است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در اهواز
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد