Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال گسترش سویه اومیکرون ویروس کرونا، سازمان بهداشت جهانی از مردم خواست تا برای حمایت از سلامت عمومی برخی از برنامه‌های تعطیلات سال نو خود را لغو کنند.

به گزارش بی بی سی، تدروس آدهانوم قبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی گفته "لغو یک برنامه بهتر از لغو یک زندگی است". او گفته در این دوره باید "تصمیمات دشوار" گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از کشور‌ها برای جلوگیری از گسترش این سویه کرونا، محدودیت‌های مسافرتی اعمال کرده‌اند. اومیکرون در آمریکا اکنون اکنون به سویه غالب تبدیل شده است و ۷۳ درصد از عفونت‌های جدید را تشکیل می‌دهد.

انتظار می‌رود که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه در این باره سخنرانی کند، اما کاخ سفید گفت که او قصد ندارد قرنطینه اعلام کند.

آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا، پیشتر هشدار داده بود که سفر کریسمس حتی در بین افرادی که کاملا واکسینه شده‌اند، باعث افزایش شیوع اومیکرون خواهد شد.

اکنون به آمریکایی‌ها توصیه می‌شود از سفر به بیش از ۸۰ کشوری که در فهرست بسیار بالای مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها برای کووید-۱۹ قرار دارند خودداری کنند. تقریبا تمام اروپا در حوزه مناطق پر خطر طبقه بندی شده است.

فرانسه و آلمان از جمله کشور‌هایی هستند که برای مقابله با اومیکرون محدودیت‌هایی برای سفر به کشورشان در نظر گرفته‌اند. هلند نیز برنامه محدودیت‌های سرسختانه را به اجرا درآورده است. بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا نیز گفته امکان وضع قوانین تازه برای مقابله با کرونا وجود دارد. نیوزلند نیز بازگشایی مرزهایش را به دلیل نگرانی در مورد اومیکرون به تعویق انداخته است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جو بایدن اومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، این تجهیزات به طور قابل‌ توجهی ظرفیت پیش ‌بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد. اقلام اهدایی قرار است در استان‌ های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه‌ دفیبریلاتور می‌تواند نجات ‌بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد. این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور موثر پایش کرده و با ارسال شوک ‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌ کند. طراحی این دستگاه ‌ها به گونه ‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می ‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌ های پاسخ به فوریت ‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه‌ ها، عنوان کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان ‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌ های مؤثر و به‌ موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی همچنین گفت: اهدای این تجهیزات، که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌ های انسانی اتحادیه اروپا تامین مالی شده است، تاکیدی است بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌ های آسیب‌ پذیر.

گفتنی است، این پروژه در راستای ماموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌ های انسانی مواجه هستند، انجام گرفته است. هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهادها و ارائه ‌دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب ‌آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌ های هدف کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • کشف ۲۸۳ پیکر در گور جمعی در محوطه مرکز درمانی ناصر در غزه