Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر، در نشست با جمعی از تولیدکنندگان و نمایندگان واحدهای تولیدی مستقر در شهرستان اسلامشهر که در محل سالن همایشهای فرمانداری برگزار شد، با اشاره به نقش و اهمیت تولید در جامعه، اظهار کرد: تولیدکنندگان که مظلومانه و غریبانه در جنگ اقتصادی و در سنگر تولید در برابر تحریمهای دشمنان ایستاده و به جامعه خدمت می کنند، مظهر ایثار و مقاومت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی با اشاره به نامگذاری سال تولید، پشتیبا نی ها و مانع زدایی و تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخلی، افزود: در شرایط فعلی حاکم بر کشور، تنها با تلاش و مجاهدت در حوزه تولید می توان علاوه بر خدمت به هموطنان، بر اثرات جنگ اقتصادی تحمیل شده توسط دشمنان، غلبه کرد و به پیروزی رسید. 

وی با قدردانی از تلاشهای رزمندگان جبهه تولید، بیان کرد: تولید کنندگان داخلی مصداق واقعی شعار ما می توانیم هستند و شنیدن مشکلات آن ها می تواند مقدمه ای برای حرکت در جهت رفع مسائل و مشکلات آنها باشد.

فرماندار اسلامشهر، تاکید کرد: برای رفع مشکلات  فعالان عرصه تولید، باید بصورت جنگی و عملیاتی عمل کنیم، متاسفانه در طی سالیان گذشته، بسیاری از فرصتها برای خدمت و پیشرفت از دست رفته و از کل ابعاد پیشرفت و توسعه و الگو قرار دادن جوامع غربی، خیلی ها فقط ظاهرش را برداشته و از فرهنگ غرب برهنگی و وابستگی به بیگانگان را  یاد گرفته اند.

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات  بوجود آمده در کشور در حوزه های اقتصاد و صنعت حاصل بی توجهی به ظرفیتها و پتانسیل های داخلی و توصیه های دلسوزان نظام و رهبری است، عده ای از افراد دلبسته به بیگانگان، حرف انقلاب و رهبری را نفهمیدند و به جای گشودن مشکلات، چوب لای چرخ گذاشتند و گره هایی در کار ایجاد کردند. 

حبیبی با اشاره به اینکه موضوعات تولید و صنعت با هم تنیده است ،گفت: برای شناسایی موانع پیش روی تولید کنندگان بهتر است شورای هم اندیشی تولیدکنندگان متشکل از نمایندگان صنوف مختلف و کارشناسان و مدیران و دستگاههای مرتبط با تولید گرد هم آیند تا ضمن احصاء موانع تولید در کوتاه ترین زمان، راهکارها و اقدامات لازم و بهینه برای رفع آن ها را ارائه و به اجرا در آورد.

وی با اشاره به وجود ظرفیتها و پتانسیلهای بالقوه صنعتی و تولیدی در شهرستان اسلامشهر، اذعان کرد: احداث محلی بعنوان نمایشگاه دائمی صنایع و تولیدی در این شهرستان یکی از مهمترین مواردی است که می تواند علاوه  بر معرفی توانمندیها و ظرفیت های موجود در منطقه، به تولیدکنندگان کمک کند، تا نیازهای مواد اولیه خود را در کوتاه ترین زمان ممکن شناسایی کنند و این می تواند باعث تسریع در چرخه تولید شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر، با بیان اینکه رفع یک شبه همه مشکلات که در طی چندین سال گذشته بوجود آمده امکان پذیر نیست، خاطر نشان کرد: بنده این  قول را می دهم تا در جهت رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان در شهرستان هر چه از دستم بر آید را در حد اختیارات و قوانین و با بهره گیری از تمامی ظرفیتها انجام دهم و تشکیل این جلسه نخستین نشست هم اندیشی است، اما به یقین آخرین آن نخواهد بود. 

فعالیت ۷۰۰۰ واحد تولیدی و صنفی در اسلامشهر 

درادامه نشست هم اندیشی فرماندار و تولیدکنندگان اسلامشهر که با حضور مسئولین ادارات مرتبط با تولید و صنعت هم حضور داشتند، محمد صالح ضیائی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان اسلامشهر، با ارائه گزارشی از ظرفیتهای تولید و صنعت در این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰۰۰ واحد صنفی و تولیدی در عرضه های مختلف در سطح شهرستان اسلامشهر فعال هستند،که تولیدات تعدادی از این واحدهای در سطح  کشور و خاورمیانه انحصاری بوده و حتی به اقصی نقاط دنیا صادر می شود.

ضیایی افزود: در راستای بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات حوزه تولید و صنعت در سطح شهرستان اسلامشهر، با تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این شهرستان، در ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۳ جلسه برگزار شده که در آن ۷۸ مورد از مشکلات پیش روی تولید کنندگان احصا و مورد بررسی قرار گرفته که تاکنون ۴۸ مورد آن رفع و ۳۰ مورد  دیگر نیز در دست اقدام هستند.

وی عمده ترین مشکلات پیش روی شرکت ها و کارگاه های تولیدی در سطح شهرستان را پس از احصاء‌ و تجزیه و تحلیل، بیشتر مربوط به بانک های عامل در پرداخت وام و دریافت وثیقه از تولیدکنندگان و همچنین مسائلی  مربوط به اداراتی نظیر،جهاد کشاورزی، محیط زیست، شهرداری، مالیات و بیمه تامین اجتماعی و غیره در جهت توسعه زیر بنایی شرکت های تولیدی برشمرد و گفت: با ایجاد هماهنگی بین شهرداری، جهاد کشاورزی و بانک ها در کنار مساعدت امور مالیاتی و اداره آب  می توان تا حد زیادی به رفع موانع پیش روی تولید کنندگان کمک کند. 

در ادامه این  جلسه رییس اداره صمت، رییس اتاق اصناف و تعدادی از نمایندگان تولیدکنندگان حاضر در نشست طی سخنانی ضمن بیان توانمندیها و پتانسیلهای تولید و صنعت شهرستان، مسائل و مشکلات پیشرو و گریبانگیر تولید در این منطقه را بیان و خواستار رفع موانع و مشکلات  شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، عدم همکاری مناسب بانک های عامل در پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان، جدیت در رفع مشکل مربوط به محدوده شعاع۱۲۰ کیلومتر شهر تهران، عدم ایجاد شهرک صنعتی دولتی که برای آن مصوبه دولتی نیز وجود دارد، رفع مشکل مربوط به شهرک های صنعتی سهند و برآوند در باره دریافت پروانه منع آلایندگی از اسلامشهر، مشکل آنتن دهی تلفن همراه در مکان استقرار شرکت ها و کارگاه ها برای تسهیل در انجام امور مربوط به چک های بانکی، برقراری ثبات قیمتی در بازار برای تامین مواد اولیه تولیدی کارگاه ها و شرکت ها، ایجاد تسهیلات لازم برای بیمه کارگاه های دارای کارکنان بالای ۵ نفر، احداث ۵ شهرک صنعتی از جمله: شهرک کفش، آهنکاران و تامین امنیت و ایجاد روشنایی و آسفالت مسیرهای رفت و آمد کارگران واحدهای تولیدی از جمله مهمترین مسائل و مشکلات تولید کنندگان در شهرستان اسلامشهر است که کار آفرینان و مدیران واحدهای تولیدی خواستار رفع آنها از طریق مراجع ذیربط و مقامات محلی و استانی و ملی شدند.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار اسلامشهر حسین حبیبی تولیدکنندگان اسلامشهر مشکلات اقتصاد و صنعت شهرستان اسلامشهر مسائل و مشکلات تولید کنندگان پیش روی تولید تولید و صنعت کارگاه ها رفع موانع شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان

فرماندار تاکستان از ایجاد و راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه اینترنت پرسرعت فیبر نوری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تاکستان، با حضور حسینی فرماندار شهرستان تاکستان و نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان و صاحبان صنایع جلسه هماهنگی جهت برگزاری رویداد و نمایشگاه بزرگ صدرا بعدازظهر امروز -پنج‌شنبه سی‌ام فروردین- در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

سید جمال‌الدین حسینی، فرماندار شهرستان تاکستان در این جلسه اظهار کرد: اتفاق بسیار ارزشمندی که در هفته‌های آتی و پیش رو در سطح شهرستان تاکستان رخ خواهد افتاد برگزاری نمایشگاه عظیم صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان است که مدیریت شهرستان در نظر دارد با قوت تمام با کمک تمامی دستگاه‌های اجرایی این مهم رابه سرانجام برساند.

وی اضافه کرد: نبود ارتباط بین دانشگاه و صنعت، مشغله ذهنی مجموعه مدیریتی شهرستان بوده است که خوشبختانه اقدام به جای دانشگاه آزاد در ایجاد این رویداد خلاقانه تا حدودی این ذهنیت‌ها را برطرف کرده است و از همه مهمتر با توجه به زیرساخت‌هایی که در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان وجود دارد می‌توان به راحتی در راستای معرفی شهرستان و صنایع آن قدم برداشت

فرماندار تاکستان با بیان اینکه انتظار هست تمامی صاحبان صنایع مستقر در شهرستان تاکستان همه جانبه در نمایشگاه مذکور حضور مؤثر و مستمری داشته باشند تصریح کرد: به نحو مطلوب با همفکری و مشورت و بررسی مشکلات موجود نسبت به رفع دغدغه‌های موجود در رفع موانع صنعت و دانشگاه همه اقدام خواهیم نمود.

حسینی در همین راستا اضافه کرد: برای ارتباط‌گیری صنعت و دانشگاه و آشنا شدن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و عموم مردم با دستاوردهای صنعتی و تولیدی و علمی، این نمایشگاه می‌تواند نقطه ثقل این نکته باشد که برای اولین بار در سطح شهرستان اتفاق می‌افتد و حضور صنعت و دانشگاه در کنار هم می‌تواند مدیریت شهرستان را در رفع دغدغه‌های اساسی شهر ستان کمک قابل توجهی نماید.

وی با تأکید بر برخورداری صنایع از دانش روز و استفاده از اساتید مجرب دانشگاه اظهار داشت: فرمانداری تاکستان تمام قد در کنار صنایع و دانشگاه آزاد جهت رفع موانع و مشکلات خواهد ایستاد و نمایشگاه صدرا بهترین فرصت برای معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای عظیم شهرستان تاکستان است.

فرماندار تاکستان ادامه داد: ما چه بخواهیم چه نخواهیم ارتباط صنعت و دانشگاه امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و صاحبان صنایع در این زمینه باید پیش قدم باشند و دانشگاه از توان علمی خود در این راستا به صنایع کمک کند. امیدواریم نمایشگاه صدرا (صنعت، دانشگاه و راه اشتغال) بتواند دغدغه‌های فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف و نیازهای آنان را برطرف کند.

حسینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به برنامه‌های دولت مبنی بر ایجاد دسترسی شهروندان به اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری گفت: امروزه به دلیل حجم بالای کاربران اینترنت شبکه فیبر نوری یکی از نیازهای کشور است. با راه‌اندازی شبکه فیبر نوری می‌توانیم علاوه بر اینکه از بار ترافیکی شبکه همراه بکاهیم بلکه شاهد بهبود کیفیت اینترنت همراه هم خواهیم بود.

وی از ایجاد و راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه اینترنت پرسرعت فیبر نوری در تاکستان خبر داد و افزود: برای اینکه مردم بتوانند از ظرفیت فیبر نوری در تاکستان استفاده نمایند با پیگیری‌های صورت گرفته حدود ۳۵ کیلومتر در شهر تاکستان صورت خواهد گرفت لذا باید از هر ظرفیتی برای تسریع در اجرای این طرح استفاده شود.

کد خبر 745799

دیگر خبرها

  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • احیای ۶ واحد تولیدی راکد شیروان
  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان
  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند