Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ارتش آماده هرگونه همکاری مشترک با وزارت بهداشت و درمان کشور در رابطه با مهار اومیکرون است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند زیستی آجا در سی و سومین جلسه قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ارتش، که صبح امروز (سه‌شنبه) با موضوع بررسی آسیب‌های احتمالی سویه جدید ویروس کرونا (اومیکرون) و راهکار‌های جلوگیری از گسترش و مقابله با این ویروس در تالار غدیر ستاد فرماندهی کل ارتش برگزار شد، گفت: ارتش ولایتمدار در این مرحله نیز ضمن حفظ سلامت خود و انجام ماموریت‌های محوله با بهره گیری از کلیه امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی و نیروی انسانی متخصص در خدمت هموطنان خواهد بود و آماده هرگونه همکاری مشترک با وزارت بهداشت و درمان کشور در رابطه با مهار اومیکرون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین با اشاره به افزایش سرایت سویه جدید ویروس کرونا (اومیکرون)، خاطرنشان کرد: به تمامی بیمارستان‌های ارتش در سراسر کشور ابلاغ شده که آمادگی‌های لازم را جهت بستری و پذیرش بیماران کرونایی داشته باشند و هرگونه اقدام در راستای همکاری با مراکز درمانی استان‌ها نیز بر مبنای امریه قرارگاه پدافند زیستی آجا به صورت ویژه انجام شود.

در ادامه این جلسه، امیر مصطفی مداح، معاون بهداشت، درمان، امداد و آموزش پزشکی ارتش نیز گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو در زمینه مقابله با سویه جدید ویروس کرونا ارائه کرد و افزود: اومیکرون واگیری، سرایت و ماندگاری بیشتری نسبت به سویه قبلی ویروس کرونا (دلتا) در بدن دارد و آبریزش بینی، خستگی و گرفتگی، التهاب گلو بدن درد و سردرد از علائم این ویروس است.

افزایش حداکثری خدمت رسانی مراکز درمانی ارتش به مردم، جلوگیری از برگزاری جلسات پر تعداد و همایش‌ها و تجمعات غیر ضروری، رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و رصد و پایش میهمانان خارجی، نظارت بیشتر در استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی، تاکید بیشتر بر برگزاری جلسات کاری و کلاس‌های آموزشی به صورت برخط و آنلاین، تداوم رصد و پایش بهداشتی کارکنان در مبادی ورودی پادگان‌ها بویژه مراکز آموزشی و دانشگاهی، تزریق دوز سوم واکسن کرونا مطابق با اولویت‌های ابلاغی، پذیرش سربازان جدیدالورود با شرط تزریق دو دوز واکسن و پیش بینی و تجهیز مراکز قرنطینه در پادگان‌ها جمله مصوبات سی و سومین جلسه قرارگاه پدافند زیستی ارتش به ریاست دریادار سیاری بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امیر حبیب الله سیاری ارتش جمهوری اسلامی ایران سویه جدید کرونا سویه امیکرون قرارگاه پدافند زیستی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه مشاوره رایگان روانشناسی در مراکز سراج/ فعالیت ۸۳ مرکز

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به ارائه خدمات گران قیمت سلامت روان به صورت رایگان در مراکز سراج، از فعالیت ۸۳ مرکز سراج در سراسر کشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حامد مصلحی امروز در یک نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد؛ اظهار کرد: در مراکز سراج، خدمات روانشناسی ارائه می‌شود. امروزه 83 مرکز سراج داریم که خدمات گران قیمت سلامت روانی اجتماعی را به صورت کاملا رایگان ارائه می‌دهد و برنامه داریم این مراکز به 100 مورد برسد. در حال حاضر بیش از 3000 روانشناس در شبکه بهداشت کشور فعال هستند.

وی افزود: در سطح اول افراد به مراکز بهداشتی و مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه می‌کنند؛ مراجعینی که نیاز به خدمات بیشتر و تخصصی‌تری دارند از مراکز جامع سلامت به سراج ارجاع می‌شوند علاوه بر این در این مراکز، موارد ارجاعی از دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش و بهزیستی را پذیرش می‌کنند.

افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش‌نویس سند سلامت روان

مصلحی در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر این که میزان شیوع اختلالات چگونه مورد پایش قرار می‌گیرد و وزارت بهداشت پس از شناسایی شایع‌ترین مشکلات روانی چه اقداماتی انجام خواهد داد: غربالگری سلامت روان با 8 شاخص انجام می‌شود که در طی سال‌های گذشته اختلالات اضطرابی و اختلالات خلقی یعنی افسردگی مورد بررسی قرار می‌گرفته است. آخرین پیمایش وضعیت سلامت روان در جامعه در سال 1402 انجام شده و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد. پیمایش‌ها برای ما مشخص می‌کنند که از بین مشکلات روانی بر کدام اختلال باید تمرکز بیشتری داشته باشیم و پیمایش‌ها هر 10 سال یکبار انجام می‌شوند؛ نتایج این پیمایش‌ها به زودی اعلام و مشخص می‌شود که تمرکز ما در شبکه بهداشتی باید بر غربالگری‌ها کدام  اختلالات روانی باشد.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بر اساس توصیه‌های انجمن‌های بین‌المللی لازم است که میزان استرس پذیری افراد از تنش‌ها از جمله تنش‌های اقتصادی را در جامعه کم کنیم. بر همین اساس نیز در حال تهیه بسته آموزشی تفکیک استرس از واقعیت‌های اقتصادی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • رئیس اداره جمعیت وزارت بهداشت خبر داد؛ افزایش میل خانواده‌ها به فرزند دوم و سوم
  • ارائه خدمات رایگان سلامت روان در مراکز سراج
  • ارائه مشاوره رایگان روانشناسی در مراکز سراج/ فعالیت ۸۳ مرکز
  • کاهش زمان تولد نخستین فرزند به سه سال پس از ازدواج
  • تزریق واکسن اس ام ای در دستور کار قرار گرفت