Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، درمانگاه فرهنگیان هرمزگان واقع در کوچه مجاور با شهرداری بندرعباس با 23 کارمند مشغول فعالیت است اما بواسطه دوران کرونا و کاهش خدمات آن و کاهش مراجعه بیماران به این مرکز درمانی، عملا رو به زمین‌گیری نهاد به طوری که در ماه‌های اخیر کارمندان آن 6 ماه بود که حقوق دریافت نکرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با بازدید شبانه مهدی دوستی در همان اولین هفته انتصابش به عنوان استاندار هرمزگان از این درمانگاه، بلافاصله با تلاشی ویژه و همکاری شرکت نفت ستاره خلیج فارس، 5 ماه حقوق عقب مانده کارکنان این درمانگاه پرداخت شد اما مشکلات این درمانگاه به اقداماتی اساسی‌تر نیاز دارد تا 26 هزار فرهنگی هرمزگان و بیش از 60 هزار نفر خانواده آنان بتوانند خدماتی شایسته و در خور شأن جامعه فرهنگیان استان دریافت کنند.

در همین زمینه حسین ابوالپور همایی مدیرعامل درمانگاه فرهنگیان هرمزگان در گفت‌وگویی رسانه‌ای با بیان این که هنوز تکلیف پروانه‌های درمانگاه فرهنگیان روشن نشده و این تشکیلات خودگردان اداره می‌شوند، عنوان داشت: اگر تجهیز باشیم و تعرفه ما بخش خصوصی باشد ، می‌توانیم دوام بیاوریم اما گران شدن اجناس دندانپزشکی و عدم افزایش متناسب تعرفه‌ها و کرونا سبب کساد شدن وضعیت این درمانگاه شده است.

 

وی افزود: درمانگاه فرهنگیان در دوران کرونا بدلیل نداشتن تجهیزات تشخیصی عملا از گردونه درمان وا ماند و با ۸۰ درصد کاهش بیمار در دوران کرونا مواجه شدیم و این در حالی بود که افزایش شدید هزینه‌ها، افزایش حقوق ۲۳ کارمند و ... موجب شد تا عملا درمانگاه مقروض شود.

ابوالپور همچنین در بیان دیگر مشکلات این درمانگاه نیز گفت: یونیت‌های دندانپزشکی ما فرسوده شده و حتی دستگاههای چشم پزشکی ما با وجود سه متخصص چشم پزشکی در هفته کاملا مستهلک شده و دستگاه اکوکاردیوگرافی ما به دلیل قدیمی بودن، دیگر قابل بهره‌برداری نیست. حتی رادیوگرافی تک دندان ما کهنه شده و اتوکلاوهای ما قدیمی و مستهلک است و خدمات ما در شان خانواده معلمان نیست.

 

مدیرعامل درمانگاه فرهنگیان تصریح کرد: 6 ماه در پرداخت حقوق پرسنل این درمانگاه عقب بودیم اما با حمایت استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش و آقای دادور مدیرعامل نفت ستاره، ۵ ماه حقوق معوق ما را که ۶۰۰ میلیون بود، پرداخت شد و در تلاشیم تا از ظرفیت صنایع برای تجهیز درمانگاه بهره بگیریم و در این زمینه پیگیری‌های خوبی از سوی دفتر استاندار انجام شده است تا تجهیزات و امکانات مناسبی به این درمانگاه اختصاص یابد.

ابوالپور اضافه کرد: تعرفه‌های درمانگاه‌های فرهنگیان بشدت پایین است و برای پزشکان متخصص نمی صرفد در این بخش کار کنند و از سوی دیگر همه درمانگاه‌های فرهنگیان در کشور همین دست مشکلات را دارند اما با کمک‌های محلی و صنایع پیرامونی و حمایت خیران توانسته‌اند پاره‌ای از تجهیزات مورد نیاز خود را تأمین کنند.

 

راه حل چیست؟

وی در بیان راه حل و پیشنهاد برای این منظور نیز عنوان کرد: باید درمانگاههای وزارت آموزش و پرورش بتواند از پزشکان و معلمان استخدامی در تامین نیروی انسانی کمک بگیرند و از سوی دیگر بنگاههای اقتصادی استان کمک کنند تا خدمات درمانی شایسته‌ای به خانواده ۲۸ هزار فرهنگی و بازنشسته و 70 هزار نفر خانواده‌های آنان ارائه شود.

 

مدیرعامل درمانگاه فرهنگیان هرمزگان بیان داشت برای تجهیز کامل این درمانگاه در بخش‌های فیزیوتراپی، دندانپزشکی، قلب، چشم پزشکی، زنان و زایمان و ... به ۷ تا ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوانیم خدمات مطلوب، تخصصی و شایسته‌ای به خانواده فرهنگیان، بازنشستگان و خانواده‌های آنان ارائه کرده و در عین بتوانیم رضایتمندی مطلوبی در این زمینه فراهم آوریم.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: هرمزگان دندانپزشکی درمانگاه فرهنگیان بندرعباس حمایت صنایع فرسودگی تجهیزات درمانگاه فرهنگیان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت درمانگاه تخصصی، هدیه ارتش به مردم قزوین + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، درمانگاهی که در سه طبقه با سرمایه گذاری 40 میلیارد تومانی، قرار است به مردم قزوین خدمات بدهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم
  • یادواره شهیدان دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران
  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • پله برقی های تهران نونوار می شوند | جزییات نصب ۶۰ دستگاه پله برقی جدید در معابر تهران
  • برگزاری یادواره شهید دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • ساخت درمانگاه تخصصی ارتش در قزوین+ فیلم
  • ساخت درمانگاه تخصصی، هدیه ارتش به مردم قزوین + فیلم
  • تعویض یونیت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت
  • چشم‌انتظاری سهامداران عدالت برای دریافت مرحله سوم سود/ چرا واریز سود سهام عدالت سه‌مرحله‌ای شد؟