Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اولین روز هفدهمین اجلاس آستانه در مورد سوریه با حضور هیأت های ایران، روسیه، ترکیه، سوریه، معارضه و کشورهای لبنان و عراق بعنوان ناظر، هیأت ایرانی به ریاست علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی با هیأت روسی به ریاست الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه روسیه در امور سوریه دیداری مفصل داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست مسائل مختلف سوریه از جمله وضعیت در ادلب و جنوب ، تشکیل جلسه هفتم قانون اساسی،  تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه، خروج آمریکا از عراق و سوریه و پیگیری نتایج  سفر هیات روسی به تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

طرفین با تاکید بر لزوم حفظ سیادت و حاکمیت سوریه، بر تشکیل جلسه آتی کمیته قانون اساسی تاکید کردند. طرف ایرانی خروج نیروهای آمریکایی از خاک  سوریه را مورد تاکید مجدد قرار داد. 

همچنین مقرر شد اجلاس سران آستانه در ابتدای سال جدید میلادی در تهران برگزار شود. همچنین اجلاس وزرای خارجه نیز قبل از اجلاس سران برگزار خواهد شد.

در اولین روز نشست آستانه،  هیأت ایران همچنین با هیأت ترکیه دیدار کرد. در این دیدار ضمن تاکید بر روابط برادرانه و تاریخی دو کشور، موارد زیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت: 

- برگزاری اجلاس سران آستانه در تهران در ابتدای سال جدید میلادی 

- برگزاری نشست اجلاس وزرای خارجه آستانه قبل از اجلاس سران 

- تاکید بر لزوم استمرار کمیته قانون اساسی سوریه تا وصول به اهداف مورد نظر و بررسی طرحهای جدید مورد علاقه طرفین و لزوم تعمیق و تحکیم روند آستانه به عنوان مهم ترین و موثرترین روند سیاسی حل مشکلات سوریه

- مسئله خروج آمریکا از سوریه و احتمالات گوناگون این موضوع

- وضعیت کردهای سوریه در پرتو خروج آمریکا از افغانستان و لزوم آشتی بیشتر بین اکراد سوریه و دولت سوریه به خصوص در پی اخبار منتشره از احتمال خروج آمریکا از سوریه 

- بحث آوارگان سوری و لزوم فراهم کردن شرایط بازگشت داوطلبانه آنها جهت افزایش اعتماد در داخل سوریه و کاهش مشکلات کشورهای مهاجر پذیر 

- اعلام نگرانی از تجدید فعالیت داعش در منطقه و لزوم مقابله با آن./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: اجلاس سران آستانه خروج آمریکا اجلاس سران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات

شهرام کرمی، رئیس کل دادگستری کرمانشاه در دوازدهمین نشست ستاد پیشگیری جرائم و تخلفات انتخاباتی کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات در کرمانشاه، گفت : در این دوره از انتخابات به مانند دوره اول چهار مؤلفه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در دستور کار مجریان قرار دارد.

وی رویکرد دستگاه قضایی در حوزه انتخابات را رویکرد پیشگیرانه دانست و افزود: هر یک از مجریان انتخابات باید در حوزه کاری خود برای مشارکت حداکثری تلاش کنند تا انتخابات پرشوری برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان عملکرد مدیران را تضمین کننده سلامت انتخابات خواند و گفت: به همه مدیران استان تذکر لازم داده شده که هرگونه سوءاستفاده از اموال دولتی جرم است و مدیر مجرم تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار خواهد گرفت.

وی اهمیت مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه را یادآور شد و اعلام کرد: نهاد‌های مربوطه تلاش کنند تا با نگاه قانونی از بروز تخلفات و جرایم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند.

کرمی با اشاره به لزوم قانونمندی و اخلاقمداری در انتخابات پیش رو از سوی نامزدها، طرفداران و مجریان، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری، حفظ احترام رقبا، عدم تخریب و رعایت اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

 دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد شایسته دست اندرکاران و مجریان در دور اول انتخابات، گفت: ثمره مشارکت حداکثری در انتخابات، عزت و اقتدار نظام اسلامی و اعتماد مردم را در پی خواهد داشت.

حمیدرضا کریمی با اشاره به رویکرد پیشگیرانه دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: به دلیل سوابق اجرایی و مدیریتی چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در کرمانشاه، انتظار از آنها بسیار زیاد است و امیدواریم با احترام به قانون و توجیه طرفداران خود، از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت پرشور و حداکثری مردم به همراه سلامت و امنیت لازم برگزار شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • سرمربی علیرضا جهانبخش در آستانه هدایت لیورپول؛ جانشین یورگن کلوپ کیست؟
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • ببینید | تشریح مأموریت هیأت بلندپایه امنیتی ایران در اجلاس سن‌ پترزبورگ
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • چرا ثبت اظهارنامه برای مقامات و سران ممنوع شد؟!
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا