Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@11:45:19 GMT

بایدن: اومیکرون به کاخ سفید هم رسیده

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۶۷۲۴

بایدن: اومیکرون به کاخ سفید هم رسیده

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه مواردی از ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا در کاخ سفید نیز مشاهده شده، گفت سویه اومیکرون در این کشور به سویه غالب تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه از پیداشدن سویه جدید ویروس «کووید۱۹» موسوم به «اومیکرون» در کاخ سفید خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بایدن که درباره وضعیت کرونایی آمریکا برای مردم این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت سویه اومیکرون ویروس کرونا حتی به کاخ سفید نیز رسیده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، بایدن در این‌باره توضیح داد: «اومیکرون به راحتی منتقل می‌شود، به همین دلیل است که ما شاهد ابتلای افراد کاملاً واکسینه شده (با دو دُز) به ویروس کرونا هستیم».

وی با بیان اینکه مواردی از ابتلا به سویه اومیکرون در هر سازمانی از آمریکا وجود دارد، اظهار داشت که حتی در کاخ سفید نیز در میان کسانی که دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند نیز مشاهده شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اذعان کرد که سویه اومیکرون ویروس کرونا در ایالات متحده به سویه غالب تبدیل شده است.

پیش از این، سازمان جهانی بهداشت با اشاره به افزایش مبتلایان به سویه اومیکرون ویروس کرونا هشدار داده بود که طوفان جدید کرونا در راه است.

سویه جدید ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشور‌های واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده تحلیل‌ها نشان می‌دهد جهش‌های موجود در سویه اُمیکرون فعالیت‌های خنثی‌کننده آنتی‌بادی‌ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می‌دهد.

پیش‌تر همچنین یک متخصص سرشناس ویروس‌شناسی در آمریکا هشدار داد که ۳۲۰۰۰ نفری که انتظار جشن کریسمس و سال نو را در این کشور دارند، قبل از آن به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. اظهارات دکتر «گرگوری پولند» در حالی مطرح شده که توالی نشان می‌دهد سویه جدید اُمیکرون کرونا به نیمی از کل ایالت‌های ایالات متحده راه یافته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اومیکرون در آمریکا کاخ سفید سویه غالب کرونا سویه اومیکرون ویروس کرونا سویه جدید کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی گزارش داد دیدار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین، خشم کاخ سفید و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را به همراه داشته است.

میلی و ترامپ در حاشیه «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران» در ماه فوریه با یکدیگر دیدار کردند و مسئولان تبلیغاتی ترامپ تصاویر این دیدار را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد ملاقات میلی و ترامپ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود؛ بلکه پس از ورود رئیس‌جمهور آرژانتین به واشنگتن، مسئولان این کنفرانس به او اعلام کردند ترامپ قصد دارد قبل سخنرانی‌اش، با وی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت خارجه آمریکا از این دیدار که در سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، متعجب شدند. همچنین آکسیوس گزارش داد سفیر آمریکا در آرژانتین بعدها درباره این دیدار در یک نشست خصوصی به وزیر خارجه آرژانتین گلایه و اظهار کرده است که کشورهای خارجی نباید در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و از حزب دموکرات جو بایدن رقبای اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898431

دیگر خبرها

  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد