Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@23:26:21 GMT

دستیار بایدن به کرونا مبتلا شد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۶۹۴۸

دستیار بایدن به کرونا مبتلا شد

به گزازش «تابناک» به نقل از ایرنا، رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی در کاخ سفید اعلام کرد که موج جدید سویه اومیکرون در آمریکا نگران کننده است اما مردم با رعایت احتیاط های لازم نباید از این سویه وحشت کنند.

بایدن در سخنرانی خود طرحی را برای افزایش آزمایش ها، سرعت بخشیدن به کارزار واکسیناسیون و افزایش ظرفیت بیمارستان هایی که ممکن است در هفته های آتی ظرفیت آنها تکمیل شود، تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اذعان به اینکه به افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا مدعی شد اگرچه موارد ابتلا به کرونا در حال افزایش است، اما آمریکا در موقعیت بسیار متفاوتی نسبت به سال گذشته قرار دارد.

بایدن با تاکید بر اینکه افراد واکسینه شده، به ویژه آنهایی که دز سوم را دریافت کرده اند، در برابر ویروس کرونا بسیار محافظت شده هستند، گفت که آمریکایی‌هایی که واکسینه شده‌اند و دز سوم خود را نیز دریافت کرده اند تا حد زیادی از بیماری شدید سویه اومیکرون در امان هستند.

اما او همچنین اذعان کرد که بسیاری از افراد همچنان با علائم نسبتاً خفیف به این ویروس آلوده خواهند شد و مردم باید انتظار افزایش موارد ابتلا به کرونا را داشته باشند.

او اذعان کرد که موارد مثبت کرونا در میان کارمندان واکسینه شده در کاخ سفید وجود خواهد داشت.

بایدن با هشداری جدی به کسانی که حاضر به دریافت واکسن کرونا نیستند گفت که این گروه از افراد باید انتظار بستری شدن به دلیل بیماری شدید ناشی از کرونا و حتی مرگ را داشته باشند.

رییس جمهوری آمریکا افزود اومیکرون یک امر جدی و بالقوه مرگبار برای افراد واکسینه نشده است. شما در معرض خطر بالایی برای بیمار شدن هستید و اگر بیمار شوید، به احتمال زیاد آن را به دیگران، از جمله دوستان و خانواده منتقل خواهید کرد، و افراد واکسینه نشده به طور قابل توجهی بیشتر در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان یا حتی مرگ هستند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت نسبت به گسترش سریع اومیکرون و امکان ابتلا به آن در افراد واکسینه شده و حتی بهبود یافته از کووید-۱۹ هشدار داده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «تدروس ادهانوم» رئیس سازمان جهانی بهداشت (WHO) در یک نشست خبری گفت که سویه اومیکرون ویروس کرونا سریعتر از نوع دلتا در حال گسترش است و می تواند حتی در افرادی که واکسینه شده اند و یا از کووید-۱۹ بهبود یافته اند هم عفونت ایجاد کند.

«سومیا سوامیناتان» از اعضای ارشد این سازمان هم افزود: «غیرعاقلانه» است که از شواهد اولیه نتیجه بگیریم اومیکرون خفیف تر از سویه های پیشین است. وی ادامه داد: با افزایش شمار مبتلایان همه سیستم های بهداشتی بار دیگر تحت فشار قرار می گیرند.

این پزشک برجسته سازمان جهانی بهداشت توضیح داد: سویه جدید توانسته با موفقیت برخی واکنش های سیستم ایمنی بدن را کنار بزند و لذا دز تقویتی واکسن باید ابتدا افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف تر را هدف قرار دهد.

رئیس سازمان جهانی بهداشت هم در نشست خبری خود به خبرنگاران گفت: «اکنون شواهد مشخصی وجود دارد که نشان می دهد اومیکرون به طور قابل توجهی سریعتر از سویه دلتا در حال گسترش است».

ادهانوم افزود: «این احتمال وجود دارد افرادی که در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده یا به تازگی از این بیماری بهبود یافته اند، به این سویه مبتلا شوند».

در حالی که تنها چند هفته از شناسایی نخستین مورد مبتلا به اومیکرون در آمریکا می گذرد، سهم این سویه در مبتلا کردن افراد به کووید-۱۹ در این کشور به بیش از ۷۳ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، بر اساس داده‌های به‌روزرسانی‌شده مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)‌ که دیروز دوشنبه منتشر شد، سویه اومیکرون بیش از ۷۳ درصد از موارد اخیر مبتلا به کووید-۱۹ را در آمریکا تشکیل می‌دهد.

داده های این آژانس فدرال نشان می دهد که تنها در یک هفته، سهم اومیکرون از شمار مبتلایان به کووید-۱۹ تقریبا ۶ برابر شده است.

این سویه که تنها چند هفته پیش در ایالات متحده شناسایی شده، به سرعت در سراسر کشور گسترش یافته است و تهدیدی برای وضعیت عادی بشمار می رود که در پی لغو محدودیت های کرونایی برقرار شده بود.

«راشل والنسکی» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در این خصوص توضیح داد: «این آمار و ارقام هرچند بسیار زیاد است اما دور از ذهن نبود که با چنین وضعیتی روبرو شویم».

در حالیکه سویه دلتا هنوز سهم بسزایی در مبتلایان به کووید-۱۹ دارد، والنسکی گفت که پیش‌بینی می‌کند به مرور زمان، دلتا جای خود را به اومیکرون بدهد.

سویه اومیکرون که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، در تاریخ ۲۶ نوامبر (۵ آذر) از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنون پنجمین نوع خطرناک ویروس کرونا معرفی شد. این سویه تاکنون در ۸۹ کشور جهان گسترش یافته و پیش بینی می شود به زودی به نوع غالب در سراسر جهان بدل شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو بایدن آمریکا ویروس کرونا اومیکرون آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو سازمان جهانی بهداشت سویه اومیکرون افراد واکسینه واکسینه شده کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • می‌توان با بررسی سطح بینایی، زوال عقل را ۱۲ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • ۱۷ آوریل، روز جهانی هموفیلی
  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • روشی جدید برای پیش‌بینی احتمال ابتلا به زوال عقل
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت