Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-سفیر ژاپن در ایران با اشاره به روابط دوستانه و دیرینه هر دو کشور بر توسعه همکاری‌ها تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی،"کازو توشی آیکاوا" روز سه‌شنبه در دیدار با قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، بر همکاری ژاپن و ایران در حوزه مقابله با ویروس کرونا با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن پزشکی، مبارزه با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا، ارائه کمک‌های بشردوستانه و حمایت از مهاجران افغانستانی مستقر در مرز بین ایران و افغانستان تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی هم در این دیدار گفت: نگاه ما به کشور ژاپن یک نگاه راهبردی است، ایران و ژاپن در طول تاریخ مورد ظلم و سلطه استکبار جهانی قرار گرفته‌اند اما هر دو کشور باید با تکیه بر توانمندی‌های داخلی خود با استکبار مبارزه کنند.

مالک رحمتی افزود: برای مبارزه با استکبار جهانی نیاز به هوشمندی است چرا که ابزارهای سلطه، بر اساس شرایط زمانی توسط استکبار تغییر می‌کند و برای مبارزه با این نظام ظالم، باید نسبت به ابزارهای سلطه شناخت پیدا کرد.

وی اضافه کرد: امروزه یکی از ابزارهای سلطه که استکبار از آن استفاده می‌کند، تحریم است که ایران و ژاپن درگیر آن هستند و به خوبی با ابعاد آن آشنایی دارند.

تولیت آستان قدس: فعالیت‌های علمی و پژوهشی آستان قدس باید در جامعه ظهور و بروز داشته باشندتولیت آستان قدس: اعتاب مقدسه برای احیای سنت‌های اصیل‌ تلاش کنند/ کرونا ظرفیت استان‌های مقدسه را نمایان ساختتولیت آستان قدس رضوی: صدقه راه رهایی انسان از تعلقات مادی و کسب کمالات انسانی است

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: آمریکای جنایتکار تنها کشور استفاده کننده از سلاح‌ هسته‌ای در طول تاریخ است و هیچ کشوری تهاجم اتمی آمریکا به هیروشیما را فراموش نخواهد کرد و همین آمریکای جنایتکار امروزه به بهانه امکان استفاده از سلاح هسته‌ای، کشورهای مختلف همچون ایران را با ابزارهای سلطه از جمله تحریم، دچار مشکل و محدودیت می‌کند، بنابراین دولت‌های ژاپن و ایران باید با اتکا به تجارب گذشته، برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا با یکدیگر متحد شوند.

رحمتی با اشاره به این که مقام معظم رهبری بهره‌گیری از انرژی اتمی برای ساخت سلاح هسته‌ای را کاملاً منع کرده‌اند افزود: آمریکا این حقیقت را می‌داند اما به دنبال سلطه‌گری است و هر زمان به بهانه‌های مختلف همچون سلاح هسته‌ای، کشورها را تحریم می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد با روی کار آمدن دولت جدید ژاپن، فصل جدیدی از روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی آغاز شود و دولت‌های دو کشور با حمایت از هم در برابر استعمار یک‌جانبه آمریکا همچون گذشته ایستادگی کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی ظرفیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف از جمله داروسازی، کشاورزی و معماری پرداخت و افزود: این آستان مقدس آمادگی دارد در حوزه‌های فعالیت خود با کشور ژاپن همکاری داشته باشد و پروژه‌هایی مانند فناوری آب شیرین کن و اقتصاد دیجیتال از مهم‌ترین این حوزه‌هاست.

رحمتی، آستان قدس رضوی را یک نهاد مردمی و یک کانون فرهنگی برای توسعه معنویت معرفی کرد و ادامه داد: حرم مطهر رضوی سالانه میزبان بیش از 30 میلیون زایر ایرانی و چهار میلیون زایر خارجی است که به امام رضا(ع) متوسل می‌شوند.

وی ادامه داد: اساس فعالیت‌های این آستان مقدس، کارهای عام‌المنفعه و مردمی است و این آستان قدسی صرفاً متعلق به مردم ایران نیست بلکه متعلق به مردم همه ادیان است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: یکی از وظایف این آستان، ایجاد امکانات رفاهی برای زایران امام رضا(ع) است چرا که این آستان با وقف و نذر اهدایی مردم مدیریت می‌شود و بنابراین باید از محل آن، زیارت را برای زائران تسهیل کرد.

رحمتی به برخی از خدمات آستان قدس رضوی در دوره کرونا اشاره و تأکید کرد: این آستان مقدس با بهره‌گیری از درآمد حاصل از دارایی‌های اهدایی مردم، همزمان با دوران شیوع ویروس کرونا در حوزه‌های دارویی، درمانی و تجهیزات پزشکی و تولید واکسن به مردم و بیمارستان‌های استان و کشور خدمات چشمگیری ارائه کرد.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ابزارهای سلطه هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۷۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی گفت: این نمایشگاه به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر و با همکاری بعثه رهبری در حج و زیارت، روز چهارشنبه گذشته (۲۹ فروردین) گشایش یافت و تا پایان ماه شوال (۲۰ اردیبهشت) فعال خواهد بود.   حجت الاسلام والمسلمین علی پایاب، مکان این نمایشگاه را ضلع شرقی صحن غدیر حرم مطهر رضوی اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه راوی محور است و روایان در این نمایشگاه حضور می‌یابند و در خصوص تحولات قبور ائمه بقیع (ع) و تخریب آن، به زائران رضوی توضیحاتی ارائه می‌دهند.   وی تصریح کرد: همچنین اساتید و کارشناسان در این نمایشگاه به سوالات و شبهاتی که در ذهن زائران، پاسخ می‌دهند.   در کتب تاریخی، حرم ائمه بقیع (ع) به عنوان «مشهد» و «حرم اهل بیت (ع)» معروف شده که در سمت غربی و منتهی الیه قبرستان بقیع واقع شده است.

دیگر خبرها

  • مخالفتی با ادامه حضور مهاجران قانونی در این ایالت نداریم
  • حمایت مهاجرین افغانستانی از عملیات تنبیهی وعده صادق + فیلم
  • آمادگی پالایشگاه های نفت ژاپن برای استفاده از ذخایر اضطراری
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند
  • اقامت اتباع افغانستانی در خراسان رضوی
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی مجوز اقامت می خواهند