Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران ، امیرخان متقی، وزیر خارجه دولت طالبان افغانستان در گفتگو با الجزیره گفت: دولت کنونی روابطی با چند کشور دارد و هر روز این روابط را گسترش می‌دهد به این امید که جامعه بین‌الملل به زودی دولت ما را به طور کامل به رسمیت بشناسد. دولت ما تمام شروط لازم را برای رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه بین المللی تکمیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: طرف های بین المللی برای کارشکنی در این مسئله تلاش می‌کنند. ما مذاکراتی با ترکیه و قطر برای راه اندازی فرودگاه کابل داریم.


مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که هیات مشترکی از ترکیه و قطر روز سه شنبه برای گفت مذاکره با دولت موقت افغانستان درباره اداره فرودگاه‌های این کشور به کابل می‌رود.



از سوی دیگر کابل سه شنبه شاهد تظاهراتی در مقابل سفارت آمریکا بود. معترضان تحریم‌های آمریکا علیه افغانستان را محکوم کرده و خواهان آزاد کردن درآمدهای افغانستان در خارج و رفع محاصره اقتصادی این کشور شدند.



بعد از اینکه طالبان قدرت را در افغانستان به دست گرفت آمریکا تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کرد که از جمله آن بلوکه کردن ۱۰ میلیارد دلار از درآمدهای افغانستان در خارج است.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: امیر خانزادی دولت طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد

 سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان طالبان از دولت پاکستان می‌خواهد اخراج مهاجرین را براساس یک مکانیزم مشخص و به گونه‌ای تدریجی انجام دهد.

به گفته وی، دیپلمات‌های طالبان در پاکستان از دولتمردان این کشور خواسته اند مهاجرینی که اسناد قانونی مهاجرت این کشور را دارند اخراج نکنند.

آمار‌های رسمی حاکی از آن است که شمار پناهجویان دارای کارت شهروندی افغانستان در پاکستان به حدود ۸۵۰ هزار نفر می‌رسد که سال‌ها را در این کشور سپری کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پایان کار داعش در افغانستان
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • تکمیل بیش‌از ۷۰ هزار طرح نیمه تمام در اولویت کاری دولت
  • عزم دولت برای تکمیل ۷۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی جدی است
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است