Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-16@09:29:39 GMT

لطفا نگذارید آهن ارزان شود

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۹۲۴۲

لطفا نگذارید آهن ارزان شود

نایب رئیس اتحادیه آهن فروشان اهواز با اشاره به تداوم روند کاهش قیمت آهن در بازار گفت: اگر قیمت آهن به صورت پیوسته کاهش یابد، علاوه بر ایجاد تورم در دیگر بازارها، باعث فراهم شدن شرایط قاچاق آهن به کشور‌های همسایه می‌شود. رضا نادری درباره وضعیت بازار آهن در اهواز اظهار کرد: سرمایه‌ها به دلیل اعمال کردن سامانه‌های مختلف برای کنترل بازار آهن، از این بازار خارج شده و سمت دیگری سوق پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: متاسفانه پس از خروج سرمایه‌ها از بازار آهن، بازار ارز اولین هدف برای ورود نقدینگی قرار گرفت و با این روال، پس از اشباع شدن بازار ارز، سرمایه‌ها به بازار طلا و در آخر به بازار مسکن روانه خواهد شد.

نایب رئیس اتحادیه آهن فروشان اهواز با اشاره به تداوم روند کاهش قیمت آهن گفت: اگر قیمت آهن به صورت پیوسته کاهش یابد، به غیر از ایجاد تورم در دیگر بازارها، باعث فراهم شدن شرایط قاچاق آهن به کشور‌های همسایه می‌شود.

نادری تصریح کرد: تقاضا در بازار آهن به میزان نرمال است، اما به دلیل خروج سرمایه‌گذاران از این بازار، قیمت آهن رو به کاهش قرار گرفته و شرایط را رو به بحران برده است.

وی با اشاره به قیمت آهن عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم آهن از ۱۷ هزار و ۵۰۰ در دو ماه گذشته، به هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه آهن فروشان اهواز ادامه داد: با توجه به شرایط به وجود آمده و روانه شدن سرمایه‌ها به سمت بازار‌های دیگر از جمله بازار مسکن، قیمت مسکن تا شب عید و یا در سال آینده، قطعا دچار افزایش خواهد شد.

نادری گفت: پس از افزایش قیمت مسکن، تقاضا برای پیش فروش واحد‌های مسکونی افزایش می‌یابد که این موضوع باعث افزایش نیاز به مصالح ساختمانی و در نتیجه افزایش قیمت این اقلام از جمله آهن می‌شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار آهن آهن آلات بازار آهن قیمت آهن بازار آهن سرمایه ها قیمت آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۹۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۹۸ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه تثبیت شده و نزدیک به رکورد روز گذشته قرار گرفته است. تمرکز سرمایه‌گذاران هنوز هم بر درگیری‌های خاورمیانه معطوف شده که خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۹۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۱۱ درصدی به ۲۳۷۱ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

محبوبیت طلا به عنوان یک سرمایه مالی به خاطر ترکیبی از مخاطرات ژئوپلیتیکی و دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نیمه دوم سال جاری میلادی افزایش یافته است. با توجه به توانایی طلا برای افزایش قیمت تحت مقتضیات متنوع بازار در ۲۰۲۴، به نظر می‌رسد این فلز گرانبها تبدیل به سرمایه‌ای برای تمام موقعیت‌ها شده است.

بیشتر بخوانید

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

قیمت طلا در روز گذشته به بیش از ۲۴۰۰ دلار رسید و ۱۴ درصد از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا افزایش داشته است. خرید بالای بانک‌های مرکزی و تمایل به این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه ادامه مخاطرات ژئوپلیتیکی از قیمت آن حمایت کرده است.

علی رغم اطلاعات اقتصادی جدید آمریکا مبنی بر بهبود بازار کار این کشور و تورم بالا، سوزان کالینز رئیس فدرال رزرو بوستان گفت چندین مرحله کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی اتفاق می‌افتد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۲۹ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۱ درصدی ۹۷۲ دلار و ۷۵ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا باز هم ریخت/ سکه ۱.۶ میلیون تومان ارزان شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا
  • فوبیای وام مسکن
  • ◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت
  • چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
  • رالی قیمت جهانی طلا ادامه خواهد داشت؟
  • الاکلنگ سرمایه‌گذاران کوچک با عرضه مسکن
  • رکوردشکنی قیمت طلا؛ اقتصاد آمریکا متهم اصلی
  • این خودرو، ارزان‌تر از پژو ۲۰۷ اتوماتیک در ایران!