Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@17:38:27 GMT

بارندگی‌های اخیر، بدون حادثه برقی

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۹۲۷۲

بارندگی‌های اخیر، بدون حادثه برقی

ایسنا/خوزستان سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه در بارندگی اخیر، حادثه‌ای در شبکه برق به وجود نیاید و شرایط، نرمان و پایدار بود.

مهرداد فارسی مدان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیش از رسیدن به فصل بارندگی و با توجه به جلسه مدیریت بحران استانداری و جلسات متعدد داخلی و نیز تجارب موجود، طرح اورهال و آماده سازی شبکه برای روبه رو شدن با شرایط بارندگی‌ها اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اقداماتی که در این راستا انجام شد و خارج از وظیفه ذاتی شرکت توزیع نیروی برق اهواز است، هرس شاخ و برگ ۱۹ هزار درخت متداخل با شبکه برق بوده است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در زمان بارندگی در اثر وزش باد و باران زمینه برخورد شاخه و برگ درختان با شبکه برق فراهم و باعث بروز اتصال کوتاه روی شبکه و قطع شدن برق و حتی آسیب رسیدن به وسایل برقی مردم می‌شود.

فارسی مدان تصریح کرد: از اوایل فصل پاییز، طرح جهادی رفع اتصالات سست ناشی از گرمای شدید فصل تابستان و مصرف بالا در دستور کار قرار گرفت و نسبت به برطرف شدن اشکالات فنی روی شبکه فشار متوسط اقدام شد.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات مهمی که پس از بحران زمستان سال ۹۵ تاکنون انجام شد، شستشوی مقره‌ها در  خطوط ۱۱ و ۳۳ هزار ولت (شبکه فشار متوسط) و تجهیزات منصوبه روی خروجی ایستگاه‌های تغذیه‌کننده برق توسط گروه‌های ویژه مقره‌شو بوده که این اقدام جهت رفع آلودگی‌های ناشی از ریزگردها و بدون اعمال خاموشی صورت گرفته است؛ در این مدت، تعداد ۳۸۵ فیدر توسط گروه‌های ویژه شستشوی مقره اورهال شدند.

فارسی مدان خاطرنشان کرد: همچنین گروه ویژه کار با خطوط برق‌دار بر روی شبکه ۳۳ هزار ولت، که در کشور نیز بی نظیر هستند، بدون نیاز به اعمال خاموشی و قطع برق به تعمیر و تعویض تجهیزات فرسوده‌ای که احتمال نشت آن‌ها بر اثر بارندگی وجود دارد، اقدام کردند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: این اقدامات باعث شد که در بارندگی اخیر، حادثه‌ای در شبکه برق به وجود نیاید و شرایط، نرمان و پایدار بماند.

وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان معادل توان دو نیروگاه، برق ذخیره شد، گفت: در فصل تابستان با وجود تمامی بحران‌های ناشی از کمبود آب، ۴۰۰ مگاوات برق از طریق اقداماتی همچون فرهنگ‌سازی رعایت الگوی بهینه مصرف، ‌تعطیلی و کاهش ساعت کاری و مصرف برق ادارات، طرح تشویقی تعطیلات و تعمیرات صنایع در ساعت‌های پیک مصرف و همکاری کشاورزان برای عدم استفاده از پمپ‌های آب در زمان پیک مصرف با اجرای طرح‌های تشویقی و نیز همکاری مجامع امور صنفی و همراهی شهروندان ذخیره شد و اعمال برنامه خاموشی به حداقل ممکن رسید.

فارسی مدان با بیان اینکه در حال حاضر تلاش تمام صنعت برق این است که برقی پایدار و مطمئن را برای مردم ارائه کند، به خدمات غیر حضوری این شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: مشترکین برق می‌توانند با نصب اپلیکیشن برق من بدون نیاز به مراجعه حضوری نسبت به دریافت خدمات اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان بارندگي قطع برق شرکت توزیع نیروی برق اهواز فارسی مدان شبکه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/ رهاسازی بخشی از حقابه ایران از افغانستان در پی بارندگی‌های اخیر

به گزارش جماران؛ در پی تشدید بارش‌ها در افغانستان طی روزهای اخیر، ظهر دیروز بخشی از حقابه ایران از سوی افغانستان پرداخت و وارد خاک ایران در منطقه جریکه سیستان شد.

 

منبع: فرهیختگان

 

حجم ویدیو: 5.41M | مدت زمان ویدیو: 00:00:27 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • (تصاویر) کاروان خودروهای برقی بدون پلاک در تهران
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر
  • صعود بدون مسابقه سپاهان در جام حذفی؟
  • مدیریت بیش از ۲۷۰ میلیون متر مکعب آب در بارندگی اخیر سیستان و بلوچستان
  • ببینید/ رهاسازی بخشی از حقابه ایران از افغانستان در پی بارندگی‌های اخیر
  • خسارت ۱۲۰ میلیاردی باران به زیرساخت‌های برق قشم‌
  • مرمت همه تأسیسات آبرسانی آسیب دیده در فارس بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • ترمیم و بازسازی همه تأسیسات آبرسانی آسیب دیده بر اثر بارندگی‌های اخیر