Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، امروز سفارت روسیه در آمریکا، در توییتی در شبکه اجتماعی خود آمریکا را تحریف کننده واقعیت خواند.

در جریان افزایش تنش‌ها بین روسیه و اوکراین، آمریکا مسکو را به عنوان مسئول اوضاع ایجاد شده معرفی کرد. در همین خصوص، سفارت روسیه در آمریکا در توییتی نوشت: «ما از وزارت خارجه آمریکا می‌خواهیم واقعیت را تحریف نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای [اینکه در منطقه] تنش‌زدایی [شود] ، آمریکا نباید در نزدیکی مرز‌های ما سایت‌های نظامی ضد روسیه ایجاد کند».

در توییت دیگری آمده است: «به ویژه، واشنگتن باید متعهد شود از گسترش بیشتر فعالیت ناتو به سمت شرق جلوگیری کند، از زیرساخت‌های اوکراین برای هیچ‌گونه فعالیت نظامی استفاده نکند و همکاری دو جانبه با آن‌ها را توسعه ندهد».

سفارت اظهار داشت که این گام‌ها باعث «کاهش تنش‌های خطرناک» در اروپا و انعقاد توافق‌نامه‌هایی در مورد تضمین امنیت برابر و غیرقابل تقسیم میشود. 

این بیانیه پس از آن منتشر شد که ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در توییتر خود نوشت: «برخلاف اظهارات مسکو [در مورد اوکراین]، روسیه و نیرو‌های نیابتی آن مسئول تشدید تنش‌ها در اوکراین هستند. نه کی‌یف یا واشنگتن».

گفتنی است روز جمعه، در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه، مسکو پیشنهاداتی را مطرح کرده و با ناتو در میان گذاشته است. پیش‌نویس توافقنامه‌ها در این خصوص کمی بعدتر در وبسایت وزارت خارجه این کشور منتشر شد.

این درخواست‌ها شامل تعهدات الزام‌آور قانونی برای عدم استقرار نیرو‌ها و تسلیحات در مناطقی است که ممکن است امنیت کشور دیگر را به خطر بیندازد. روسیه همچنین خواستار توافقی مبتنی بر توقف گسترش ناتو در مرز‌های روسیه شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه و اوکراین روسیه و آمریکا درگیری در مرز روسیه تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان

رئیس‌جمهور لهستان مدعی شد اگر روسیه بتواند اوکراین را در میدان نبرد شکست دهد، «احتمال زیادی» وجود دارد که روسیه علیه سایر کشورهای اروپایی «احتمالا حتی متحدان ناتو» حرکت کند.

 اظهارات «آندژی دودا» رئیس‌جمهور لهستان یک روز پس از تصویب بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری مجلس نمایندگان آمریکا که شامل ۶۰ میلیارد دلار کمک جدید به اوکراین است، مطرح شد.

پیش‌بینی می‌شود لایحه مرتبط با این بسته کمکی سه‌شنبه به تصویب مجلس سنا برسد و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که به سرعت برای انتقال سلاح و مهمات به کی‌یف اقدام خواهد کرد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هشدار می‌دهد که کشورش بدون کمک ممکن است در جنگ شکست بخورد.

آندژی دودا در برنامه «ساندی مورنینگ فیوچرز» کانال فاکس‌نیوز گفت: «این امپریالیسم سیری‌ناپذیر روسیه است. اطمینان از اینکه اوکراینی‌ها می‌توانند از خود دفاع کنند، حتمی و ضروری است.»

ناتو در حال حاضر هزینه‌های نظامی را برای اعضای خود، ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی تعیین کرده است، اما آندژی دودا گفت که مجموع آن باید به ۳ درصد افزایش یابد. او اذعان کرد که تسلیح مجدد نظامی در سراسر اروپا، خاطرات جنگ سرد را برای برخی از مردم تداعی می‌کند.

رئیس‌جمهور لهستان مدعی شد: «راه دیگری وجود ندارد. هزینه‌های دفاعی باید در حال حاضر افزایش یابد. درست همانطور که در دوران جنگ سرد بود، این راهی برای حفظ صلح در اروپا و راهی برای متوقف کردن امپریالیسم روسیه است.»

دودا گفت لهستان بیش از ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور نظامی می‌کند و بیشتر آن صرف خرید تسلیحات ساخت آمریکا مانند سامانه موشکی پاتریوت می‌شود. خلبانان نیروی هوایی لهستان در ایالات متحده هستند و در حال یادگیری نحوه پرواز با جت‌های جنگنده اف-۳۵ لایتنینگ ۲ (F-۳۵ Lightning II) هستند که به تازگی خریداری کرده‌اند. او گفت: «ما واقعا از آن خوشحالیم.»

رئیس‌جمهور لهستان همچنین در مصاحبه دیگری گفت اگر ناتو تصمیم بگیرد جناح شرقی خود را تقویت کند، لهستان «آماده» میزبانی سلاح‌های هسته‌ای در خاک خود است.

او افزود: «اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته‌ای به عنوان بخشی از اشتراک هسته‌ای در خاک ما بگیرند تا امنیت جناح شرقی ناتو را تقویت کنند، ما برای آن آماده هستیم. اشتراک‌گذاری هسته‌ای موضوع گفت‌وگوهای لهستان و ایالات متحده برای مدتی بوده است. من قبلا چندین بار در این مورد صحبت کرده‌ام.»

 

 

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین
  • جامعه جهانی کشته شدن خبرنگار روس به دست اوکراین را محکوم کند